Turkije gaat afscheid nemen van tulpenlogo

0

Het welbekende logo van Turkije met de tulp gaat verdwijnen en zal plaats maken voor een nieuw ontwerp in 2019. Dat maakte het Turkse ministerie van Cultuur en Toerisme deze maand bekend.

Het ministerie is van plan om een nieuw thema en logo te introduceren voor de promotie van het Turkse toerisme en de cultuur. Het oude “tulpen” -logo van Turkije moet worden vervangen door een eenvoudig en uniek ontwerp dat gemakkelijk kan worden herkend.

Volgens de voorwaarden van de aanbesteding mag het nieuwe logo geen verwarring veroorzaken met enig ander bestaand logo en moet het worden vervaardigd in 32 verschillende talen.

Op 8 januari 2019 zullen bedrijven hun design-voorstel presenteren in Berlijn. Naast een nieuw logo komt er een nieuwe huisstijl en een nieuwe slogan inclusief internationale tv-commercials. Het doel is om het traditionele imago van Turkije te moderniseren.

Het promotieproject staat onder leiding van de nieuwe aangestelde directeur Timuçin Güler, voormalig vice-president van de brandstofhandel OPET. Met de grootschalige campagne moet het toeristisch volume van Turkije in 2019 verhoogd gaan worden tot 50 miljoen. Het verwachte aantal toeristen in Turkije in 2018 ligt rond de 41 miljoen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here
Houd mij op de hoogte van nieuwe reacties. Of abonneer zonder te reageren.