Strengere controle op klantenbenadering door bedrijven

4
637

Het is voor Turkse bedrijven aantrekkelijk om te adverteren via SMS, e-mail en telefonische benadering, aangezien de kosten hiervan erg laag zijn en er niet specifiek toestemming voor hoeft te worden gevraagd aan de klant. Het einde van dit tijdperk is echter in zicht.

Er heerst heel wat irritatie bij de Turkse consument die vaak telefonisch benaderd wordt met aanbiedingen. Ook ergeren veel Turksen zich aan de sms’jes en e-mails met reclame van bedrijven. Afmelden is meestal lastig omdat in de verzonden berichten zelden wordt uitgelegd hoe dit gedaan kan worden.

Bedrijven moeten straks vooraf specifiek toestemming gaan vragen aan de consument voordat deze benaderd mag worden. Doen ze dit niet, dan riskeren ze een geldboete tot 10.000 TL. Ook moet het duidelijker worden hoe iemand zich af- of aan kan melden voor telefonische, sms of e-mail benadering. Hiervoor gaat het bekende “Opt-in / Opt-out” systeem gelden.

4 REACTIES

  1. Oh gelukkig wordt er echt helemaal gek van en ze gaan gewoon door als je zegt niet geinteresseerd te zijn.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in
Captcha verification failed!
Captcha gebruikersscore mislukt. Gelieve ons te contacteren!