Werken in de eu en gaan wonen in turkije

Nederlanders in Turkije Forums Wonen in Turkije Werken in de eu en gaan wonen in turkije

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    herman1979
    Deelnemer

Goedemiddag ik had de volgende vraag / vragen

Ik ben nederlander die momemteel in belgië woont
    Ik ben werkzaam voor een luxemburgse werkgever op de scheepvaart
    Ik vroeg mij af of het mogelijk was naar turkije te emigreren maar mijn werkzaamheden te blijven voortzetten in de europese unie .
    Huisvesting in turkije is geen probleem dat is al voorzien .
    Mijn vragen :
    -Moet ik over mijn europese inkomsten belastingen betalen in turkije en zo ja hoeveel procent is dat dan ongeveer ?
    – als ik dan in turkije woon is het dan nog mogelijk voor mij in alle eu landen te werken of moet ik vanaf dan met werkvergunningen Werken ?
    – gaat bewijs van inkomsten ( arbeidscontract onbepaalde tijd ) voldoende zijn voor ikamet te krijgen ?

Verdere zaken lijken me voor de hand liggend zoals ziekteverzekering regelen in turkije weet alleen niet of ze daar verzekeringen aanbieden met wereld dekking ?

essie
    Deelnemer

Hallo Herman, zie jouw berichtje nu pas.
    Om in Turkije te verblijven moet je kunnen laten zien (op een Turkse bankrekening) dat je voldoende hebt voor je levensonderhoud voor een b.v. een jaar. Als ik het goed heb is dat momenteel 600 dollar per maand wat je moet kunnen aantonen. Je bent belastingplichtig in Luxemburg omdat je inkomen uit Luxemburg komt. Over dat inkomen hoef je hier geen extra belasting te betalen. Het maakt Turkije niet uit uit welk land dat jij inkomen hebt, belangrijk is dat je kunt aantonen dat je zelf in je onderhoud kunt voorzien.
    Om ikamet te verkrijgen kun je alles tegenwoordig heel gemakkelijk vinden op een Turkse overheidssite die ook in het Engels is.
    https://e-ikamet.goc.gov.tr/
    Onderaan kun je een link aanklikken waar je alles kunt vinden wat je nodig hebt.
    Mijn zoon (ook binnenvaart via Luxemburg) denkt er ook over om hier naartoe te komen, maar vaart nu week op week af, dus niet zo gunstig.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.