Wat vinden jullie het mooiste plekje in Turkije?

Nederlanders in Turkije Forums Algemene Chat Wat vinden jullie het mooiste plekje in Turkije?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Freija
    Sleutelbeheerder

Wat vinden jullie het mooiste plekje in Turkije, van alles wat je gezien hebt? En waarom vind je dat?
    Heb je er misschien een speciale herinnering aan of…?

antonieq
    Deelnemer

Er zijn veel plekken in Turkije die mooi zijn voor mij.

Het centrum van İstanbul.
    Bornova en Alsançak in İzmir.
    Kalkan
    Dikili.

zijn zo gauw ik bedenken kan wel de beteren.

Gee
    Deelnemer

Er zijn nog zoooooveel plekken die ik nog wil bezichtigen.. maar van wat ik gezien heb staat Kaş bij mij op nummer 1, samen met Side 🙂

Ik ben in Kaş geweest om te duiken. (ook heel mooi daar om te doen trouwens). Het spreekt mij erg aan omdat het heel kleurig en pottoresk is.

Side is de plaats waar ik woon. Vind de ruïnes ontzettend mooi. Ook de oude stad, de apollotempel en de omgeving vind ik super!

ans 62
    Deelnemer

Ik ben ook voor Side.
    Ik ben in bijna alle toeristische plaatsen in Turkije geweest.
    Maar Side heeft meeste indruk op me gemaakt.
    Ik kom er nu al 7 jaar.

Al die oudheden vind ik prachtig.
    Alleen al het idee, dat het meeste al 2000 jaar oud is.
    Daar wordt je toch stil van.

uvdvelden
    Deelnemer

Hallo Allemaal,
    Zowiezo is Turkije mooi 🙂
    Maar Turunc is het allermooiste dorpje.
    Ben er al paar jaar geweest en het is er heerlijk!
    Groetjes van Urban

ans 62
    Deelnemer

Ja, dat is ook een schattig plaatsje.
    Heel klein en dan zo helemaal tussen de bergen.
    Het is eigenlijk alleen een lange straat.

Eric Ross
    Deelnemer

Merhaba Freija,

Moeilijk kiezen, heb ook al veel gezien, je moet dan een keuze maken uit:

Archeologisch mooi: Bergama, Efeze, Perga, Aphrodisia,Didyma,Milete of Xantos.
    Natuurlijk mooi:Cappadocië, Pamukkale, Nemrut Dağı, Saklikent of Bafa Gölu.
    Strand, zee en uit gaan: Gumbet, Marmaris, Bodrum, Alanya, Side of Kusadaşı.
    Historisch: maria huisje bij Selcuk, Sanliurfa, Nemrut Dagi,Kayaköy, Konya en natuurlijk Istanbul.
    Of voor de rust: Ölüdeniz, Özdere, Kiz Kalesi of Kalkan.

Om maar een paar plekjes te noemen. Als ik mijn huisje ergens mag neerzetten is het in Ovacik bij Fethiye daar vind ik rust, natuur, zon, zee, strand, oudheden en fijne vrienden.

Selamlar, Eric.http://www.nederlandersinturkije.nl/wp-content/forum-smileys/country_netherlands.gifhttp://www.nederlandersinturkije.nl/wp-content/forum-smileys/turkish.gif

DenizGezmis
    Deelnemer

Saklikent vond ik heerlijk, het koude water, het beklimmen van de rotsen, het smeren van de modder over je hele lichaam verderop.
    In Fethiye heb je ook oude ruines van vechtarena’s, weet alleen de benaming niet, dat vond ik ook zeer prachtig om te aanschouwen.
    Verder natuurlijk de Dorp in Sivas waar ik vandaan kom, de mooie beboste bergen.

Freija
    Sleutelbeheerder

Zo Eric, je hebt al veel gezien!

Ik ben het met veel van de plaatsen met je eens, van jouw lijstje ben ik alleen nog nooit naar Sanliurfa en de Nemrut Dagi geweest. Die zou ik graag nog eens gaan bezichtigen. Ik hoop voor jou dat je huisje in Ovacik er ooit mag komensmile

Eric Ross
    Deelnemer

We hebben afgelopen vakantie een mooie rit gemaakt van Ölüdeniz via Isparta, Eğidir, Konya, Adana, Karamanmaraş en Adiyaman naar Nemrut Dağı en over het Atatürk stuwmeer naar Şanlıurfa en dan terug via Kayseri, Göreme, Konya en Antalya.

Hierbij twee LİNKS naar filmpjes van,

Şanlıurfa – http://youtu.be/LblDiDem96w

Nemrut Dağı – http://youtu.be/1ZCxBRA66u4

Veel kijk plezier,
    Groet,Eric.nlturk

DenizGezmis
    Deelnemer

@ Freija, wanneer je Sanliurfa wil bezoeken raad ik je het aan dat te doen met een bekende van Sanliurfa.
    Veel berichten op het nieuws de laatste tijd over Sanliurfa, over ruzies tussen families waarbij 5 mensen zijn omgekomen, een persoon die op straat is vermoord. Mijn doel is niet om je bang te maken, maar ik denk dat je bepaalde wijken in zulke steden beter kunt ontwijken. Ben er zelf overigens nooit geweest, misschien is het wel een prachtige stad met de overgrote deel zeer goede mensen.

Freija
    Sleutelbeheerder

@ Eric: mooie filmpjes!

@DenizGezmis: Bedankt voor de tip! Sowieso zou ik er nooit alleen naar toegaan, en ik kom uit Rotterdam, daar kun je ook beter bepaalde wijken mijden in je eentje haha! Ben dus wel wat gewend 🙂

Gulsah
    Deelnemer

DenizGezmis schreef:

@ Freija, wanneer je Sanliurfa wil bezoeken raad ik je het aan dat te doen met een bekende van Sanliurfa.
    Veel berichten op het nieuws de laatste tijd over Sanliurfa, over ruzies tussen families waarbij 5 mensen zijn omgekomen, een persoon die op straat is vermoord. Mijn doel is niet om je bang te maken, maar ik denk dat je bepaalde wijken in zulke steden beter kunt ontwijken. Ben er zelf overigens nooit geweest, misschien is het wel een prachtige stad met de overgrote deel zeer goede mensen.

Gelukkig ben jij eerlijk genoeg om te zeggen dat het niet verstandig is om alleen te reizen.
    Ik ken genoeg mensen/ mannen die zeggen dat je gerust als vrouw zijnde aleen naar Urfa kunt.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.