Wat te doen? Twijfels over terug gaan voor vakantieliefde

Nederlanders in Turkije Forums Liefde Wat te doen? Twijfels over terug gaan voor vakantieliefde

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    sweetchillie
    Bijdrager

Hallo allemaal!
    Hier is er weer één hoor! Ik moet echt even mijn verhaal kwijt, kan het er met niemand over hebben!
    Ik ben ongeveer 2 maanden geleden naar Side geweest met een goede vriendin. We gaan elk jaar samen op vakantie. Zij is getrouwd, en heeft een open relatie. Ik ben sinds een paar maanden single. Wij zijn nooit op vakantie geweest met het doel om mannen te versieren, ook dit jaar niet. Sterker nog, ik had altijd enorme vooroordelen over die vrouwen die met een jongere (Turkse) man aan de haal gingen puur voor de fun.

OP de eerste dag dat wij aankwamen in het hotel werden we aangesproken door Ö, de assistent manager van de wellness. Uiteraard begon hij zijn verkooppraatje, zater daar niet op te wachten, en maakten dat ook meteen duidelijk. Hij droop daarop ook af. De volgende dag hebben wij via de touroperator een dagje Hammam geboekt buiten het hotel. Die dag zag hij ons weer en kwam naar ons toe, met de vraag of we niet alsnog interesse hadden. Ons antwoord was nee, want we gingen al buiten het hotel naar de Hammam. Hij vond dat jammer, maar hoopte dat het ons zou bevallen, en wellicht wilden we dan ook hier nog een keer gebruik maken, als we vragen hadden konden we bij hem terecht. Gedurende de dag bleef hij wel veel in onze buurt rondhangen, en ik zag hem regelmatig mijn kant opkijken. Ik besteede er niet al te veel aandacht aan, want ik zat helemaal niet te wachten op een toyboy, hij was duidelijk een paar jaar jonger dan ik.

Volgende dag naar de hamam buiten het hotel geweest en het was heerlijk. Lekkere massage, en het smaakte wel naar meer. Eenmaal in het hotel zijn we naar de Spa gegaan, om nog een keer een aantal massages te boeken. In de Spa in het hotel zat nu een andere man. Mijn vriendin bleek erg van hem gecharmeerd, en gooide alles in de strijd om hem te versieren, wat in eerste instantie niet echt lukte. (het hotel heeft een strenge policy, en wil niet dat het personeel iets begint met de gasten). De massages in het hotel werden door louter vrouwen gegeven, en mijn vriendin wilde door hem gemasseerd worden. Hij gaf aan dat dat echt niet mogelijk was, hij zou zijn baan kunnen verliezen. Enfin, we hebben toch massages geboekt toen.
    Daarna lekker weer aan het zwembad gaan liggen, en niet veel later kwam Ö bij ons kletsen. We gaven aan dat we inmiddels massages hadden geboekt. Mijn vriendin begon meteen tegen hem dat ze door zijn collega gemasseerd wilde worden. Ook hij gaf aan dat dat echt niet mocht. Zijn collega bleek trouwens de manager van de Welness. Even gekletst en daar kwam daar dan de vraag, hij vroeg of ik een boyfriend of husband had. Ik zuchtte diep en zei.. NO, and I am not looking for one. Hij bleef nog even hangen en droop weer af. Inmiddels gaf hij aan dat hij 30 was, viel me mee, want ik vond hem er jonger uitzien. Ik ben zelf 35.

Mijn vriendin bleef erg gecharmeerd van A (de welness manager), en zat de hele tijd te lonken. Ik zie op een moment O naar A lopen, beetje smoezen en weer onze kant uitkomen. Hij vroeg of we het leuk vonden om met 2 bodyguards s avonds het stadje in te gaan. Mijn vriendin begon al te glimmen, maar ik hield de boot een beetje af. Ik zag het al gebeuren dat ik opgescheept met O zat, terwijl zij lekker aan de haal ging met A. We hebben niet afgesproken.

Inmiddels had mijn vriendin facebook gegevens uitgewisseld met A. En die zaten heftig te PB’en. Uiteindelijk heb ik ook FB gegevens uitgewisseld met Ö. Elke ochtend stuurde hij me berichtjes. Waar ik was, dan kwam hij daarnaartoe en kwam even gezellig kletsen. Gedurende de dag als we in het hotel waren zocht hij ons regelmatig op. ’s avonds kreeg ik ook berichtjes voor het slapen gaan. Hij bleek echt ontzettend lief en attent. Na 6 dagen hebben we uiteindelijk toch wat met ze afgesproken. Het was duidelijk waar mijn vriendin en A voor gingen. Ze hebben ons bij het hotel opgehaald en toen zijn we naar het appartement van Ö gegaan. Mijn vriendin en A belandden al snel in de logeerkamer.. ik had eerlijk gezegd een beetje plaatsvervangende schaamte, en ik zei tegen Ö dat omdat zij dit doet, hij echt niet hoefde te denken dat ik ook zo ben. We hebben een tijd op zijn balkon gezeten, ontzettend leuk gekletst, hij bleek een intelligente jongeman, niet Moslim, en erg westers. Hij woont in Istanboel en komt van april t/m oktober naar Side om in de Welness te werken. Op een gegeven moment hoorde hij zijn vrienden (mannen en vrouwen) buiten in de tuin, die wonen ook in het complex en vroeg of ik het leuk vind om ze te ontmoeten en wat te drinken. Daar hebben we een hele tijd gezellig gezeten en gekletst. Na een tijdje terug naar zijn appartement en moijn vriendin en A waren inmiddels.. tjsa.. hoe zal ik het zeggen..klaar. O is zelf ook massagetherapeut en vroeg of hij mij mocht masseren. Inmiddels was ik aardig op mijn gemak en bleek dat we het ontzettend goed konden vind. Dus ik zei. Ok, but ONLY massage!! Zo gezegd zo gedaan. Heerlijke massage gehad, heel netjes, hij heeft niets geprobeerd, alleen een klein kusje in mijn nek gegeven. Hij heeft ons weer netjes teruggebracht naar het hotel. De volgende avond wilde hij graag weer afspreken, maar A kon niet, en mijn vriendin en ik hadden de afspraak, samen uit, samen thuis. Dat vond hij jammer, maar hij wilde ons dan graag ophalen in de stad en ons naar het hotel terugbrengen, want we zouden die avond het stadje ingaan. Ik zei nog dat we makkelijk met de Dolmus konden of Taxi, maar hij stond er echt op. Die avond heeft hij ons inderdaad opgehaald en weer naar het hotel gebracht. De hele dag door eigenlijk ontving ik lieve berichtjes van hem, dat hij me zo lief vond, en mooi, plaatjes met hartjes en noem maar op. Ik hield toch wel de boot af, want ik dacht: ja ja, ik weet wel hoe dat gaat, zaterdag ben ik weg en dan zit je achter de volgende aan! Maar ik raakte toch al met al meer gecharmeerd van hem. Vrijdag zou onze laatste avond zijn, en toen kon A ook afspreken. Weer naar het appartement van Ö. Mijn vriendin en A trokken zich al snel terug. En Ö en ik gingen weer even lekker op het balkon zitten. Tijdje gekletst en toen vroeg hij of hij me mocht kussen… Ik twijfelde een beetje, maar voelde me toch wel inmiddels tot hem aangetrokken, maar meer omdat hij zo ontzettend lief was, hij heeft me die dagen in het hotel echt als een prinses behandeld. We hebben toen gekust, en dat was echt heel erg fijn. Die avond heb ik weer een heerlijke massage gehad, en in the heat of the moment is er meer gebeurd dan dat ik van plan was. Hij wilde graag dat ik bleef slapen, maar ik had nu eenmaal afspraak met mijn vriendin dat we samen weer naar hotel zouden gaan.

Volgende ochtend stond hij me alweer op te wachten bij het restaurant. Hij werd een beetje rood en verlegen toen hij me zag, erg schattig, en probeerde te doen alsof er niets aan de hand was. Die dag zouden we vertrekken in de avond, dus we konden niet meer afspreken. Gedurende de dag veel berichtjes ontvangen dat hij me zou missen, wanneer ik weer terug kom. Ik bleef aangeven dat ik dit niet van plan was, en niet wist of ik terug zou komen. Omdat we vroeg moesten uitchecken konden we nog in de Welness douchen, hij ons binnenlaten. Vlak voordat we weggingen gedoucht en toen kwam het moment van afscheid. Mijn vriendin had al een paar keer gezegd dat ik moest oppassen, omdat zij het idee had, dat hij weleens oprecht kon zijn. Ik wimpelde dat af. Ja hoor, volgende week ligt er weer een ander op mijn plek zei ik. Toen we afscheid namen stonden de tranen in zijn ogen. Ik dacht wat is dit? Nogmaals de vraag wanneer ik terug kwam. Of ik niet in de zomer terug kon komen en in November hem kon opzoeken in Istanboel.

Ik zat nog niet in de bus naar het vliegveld of ik kreeg al de eerste berichten. Ik dacht, lief, maar straks ben ik weer in NL, en dan is dit klaar. Het was leuk, het was fijn, maar ik zit hier niet op te wachten. Maar stiekem vond ik hem toch wel erg schattig.

Het is al een lang verhaal dus zal de rest zo kort mogelijk houden… We hebben nu al 2 maanden elke dag contact. Via FB, whatsapp en we bellen ook via whatsapp. Hij wilde zo graag dat ik kwam, maar ik ken de verhalen van jongere Turkse mannen en hun oudere “vriendinnen”ook. Ik wilde niet één van die vrouwen zijn. Acheraf bleek hij overigens 28, bijna 29 te zijn. Hij zei 30 omdat hij bang was dat ik hem anders te jong zou vinden. Het contact is zo fijn en leuk dat ik toch besloten heb te gaan.. ik weet alleen niet zo goed waarvoor, en twijfel ook echt enorm! Hij heeft mijn ticket betaald en wilde dat ik bij hem in zijn appartement zou verblijven, maar ik heb toch een hotel geboekt. Uiteindelijk heb ik maar 2 avonden echt met hem doorgebracht… dus om dan meteen bij hem te verblijven ging me wat ver.

Ik heb geen ervaring met Turkse mannen, en ik ben zo bang dat ik straks misschien verliefd word, wat nu nog niet echt het geval is, maar zeker zou kunnen gebeuren, en daarom twijfel ik nu dagelijks of ik wel moet gaan. Ook ben ik bang door alle verhalen of ik niet enorm in de maling zal worden genomen. Aan de andere kant denk ik.. waarom zou hij dan mijn ticket willen betalen? En willen dat ik bij hem in het appartement kom? Gebeurt dit vaker zo op deze manier? Zou hij echt oprecht zijn? Ik ben zo aan het twijfelen!!!!

zad75455
    Bijdrager

Wat denk je zelf? Zie je jezelf daar al zitten met een paar kids op een achteraf flatje, je man met dezelfde baan (totdat hij rond de 30/35 is en ingeruild wordt voor een jonger exemplaar en hij vervolgens taxichauffeur wordt), tegen het minimum loon nog steeds zwoel de warmbloedige toeristes de massage in kletsen? En jij maar denken: ik ben de enige, ik ben uniek.
    Droom maar lekker verder en veel succes.

sweetchillie
    Bijdrager

Wat een ongenuanceerde reactie zeg. Vol met vooroordelen zoals ik ze ook had/heb. Daarom twijfel ik ook. Wat ik anders vind aan de vele verhalen van vrouwen welke ik heb gelezen, is dat HIJ mijn ticket betaalt, en ik bij hem in het appartement kan verblijven (Overigens geen achteraf flatje, maar een prima appartement met zwembad ;)). Ga ik sowieso niet doen, ik ga in een hotel. Ik lees ook succes verhalen, en het blijft gewoon verdomd moeilijk om te bepalen of iemand het meent. Dromen doe ik niet, daar ben ik te nuchter voor, anders zou ik ook niet zo twijfelen. Ik hoop dat er nog iemand reageert met een reactie waar ik iets aan heb, en zelf ervaring heeft in een dergelijke situatie.

zad75455
    Bijdrager

Is zeker niet ongenuanceerd bedoeld. Wij wonen al ruim 8 jaar, grote delen van het jaar, in Turkije, een van onze kids is getrouwd met een turkse, hebben veel familie daar. Heb deze situaties regelmatig en van nabij meegemaakt en heb redelijk veel levenservaring (ben 66). Deze waarschuwing vond ik dus op zijn plaats. Heb een situatie geschetst zoals ik die in de meerderheid van de gevallen heb ervaren. Er zijn er ook die wel lukken, maar in mijn ervaring een grote meerderheid niet. Over succesverhalen hier schrijven is gemakkelijk, voor wat betreft de catastrofes is dat een stuk lastiger.

sweetchillie
    Bijdrager

Snap ik, het kwam voor mij alleen wat ongenuanceerd over. Ik hoor ook zeker graag de negatieve verhalen, al is het alleen maar voor tips waar ik op zou moeten letten. Maar ik ben geen naief dom meisje van 20. Ik ben een zelfstandige en goed opgeleide vrouw van 35, met de nodige levenservaring en ik heb nog nooit zoiets aan de hand gehad. Simpelweg omdat ik me nooit in dit soort situaties heb willen begeven. Het is dat mijn vriendin iets met A wilde, anders had dit NOOIT gebeurd. En ik heb het ook meerdere malen voor mijn ogen zien gebeuren. Ik wil niet zo’n vrouw zijn die erin stinkt. Voor mij ook niet de eerste keer dat ik in Turkije ben. Ik heb dezelfde twijfels hoor. En als ik ga, ga ik ook echt niet met het idee, dit wordt een relatie. Ik heb het leuk met hem gehad, er was een klik en we zien wel. Ik wil mezelf los daarvan ook niet in gevaar brengen. De vorige keer was ik met een vriendin, nu zou ik helemaal alleen gaan, ook een rede dat ik niet in zijn appartement wil verblijven. Als het me niet bevalt kan ik straks geen kant op.

Ihlamur
    Bijdrager

Een ongenuanceerde waarschuwing komt duidelijker over dan een zachte heelmeester die je tactvol waarschuwt. Zad75455 heeft gewoon gelijk en helaas is dat maar op een manier goed te omschrijven.

En anders is het een kwestie van proberen, kom je er vanzelf achter. Assistent manager wellness stelt niet zoveel voor qua loon. In veel hotels daar maar 6-8 maanden werk (lees inkomen) en een beetje serieuze Turkse man doet dit werk niet. Wellness is een bepaald soort circuit……In je buurt rondhangen, je aankijken……meteen al berichtjes ( je hebt dus je nummer gegeven) fout, dit is te glad…..

In park met zwembad wonen…..grote kans dat appartement door andere vrouw betaald is/wordt.

Mijn ervaring: 17 jaar Turkije, waarvan 6 jaar toerisme (gelukkig heb ik er nu nix meer mee te maken) Turkse man oké, maar niet uit het toerisme. Die zijn voor 80% niet oké. Ze gaan juist in het toerisme werken met ene bepaald doel…
    Staan in de rest van het land ook niet hoog aangeschreven. Sorry, kan er niet meer van maken.

sweetchillie
    Bijdrager

Wilde hier toch even een update plaatsten.
    Al is het voor de meiden/vrouwen die dit lezen om te laten weten dat het ook WEL goed kan gaan.
    Hoewel het nog te vroeg is om te zeggen of er echt een langdurige relatie in zit, voelt het voor nu erg goed.

Ik ben in juni terug gegaan naar mijn vakantieliefde. We hebben samen een heerlijke tijd gehad. Hoewel ik een hotel had geboekt, heb ik uiteindelijk toch bij hem in het appartement verbleven, (die niet zoals hierboven werd aangenomen, wordt betaald door een andere vrouw, hij werkt zelf hard voor zijn geld, ook verdient hij naar Turkse maatstaven echt prima, dus dat het niet zoveel voorstelt kwa loon valt reuze mee, hij verdient niet veel minder dan ik, wel 7 dagen per week werken, maar voor Turkse begrippen een goed salaris). Het voelde gewoon goed. Hij heeft alles daar voor mij gedaan en betaald. Niets was hem teveel. Beledigd als ik aangaf ook wel een keer te kunnen betalen. Als een prinses ben ik behandeld.
    De vooroordelen over de jongens en mannen in het toerisme zijn vaak waar. Maar er zijn uitzonderingen!!! We hebben hier ook over gesproken, en ik heb hem ook verteld welke vooroordelen er zijn. Hij herkende en erkende ze. Er zijn genoeg jongens en mannen die zo zijn. En ook hij, gaf hij toe, is niet altijd even serieus geweest. Inmiddels heb ik meer vrouwen ontmoet met hetzelfde verhaal. Die ook tegen dezelfde bovenstaande vooroordelen lopen. Frustrerend. Voor mijn askim ook, want ook hij vindt het niet leuk om dit soort dingen te horen, alsof er in Nederland geen mannen zijn die vrouwen slecht behandelen, of alleen voor 1 ding willen. Wij zijn ook mensen zegt hij, wij kunnen net zo goed verliefd worden.

Na mijn verblijf is het contact alleen maar meer en diepgaander geworden. Ik ga in september weer terug, en in de winter komt hij mij dan bezoeken in Nederland. Hoe het verder nog zal lopen weten we niet. Maar we zijn in elk geval verliefd… ik twijfel ook helemaal niet meer aan zijn oprechtheid. Die heeft hij echt wel bewezen. Ik werd overal mee naartoe genomen, heb al zijn vrienden daar leren kennen. Daar zitten ook gemixte stellen tussen (Turks-Europees en Turks- Russisch) die dolgelukkig samen zijn en inmiddels getrouwd en elkaar ook op deze manier hebben leren kennen. Hij wil graag dat ik naar Istanbul kom om zijn familie te leren kennen, maar dat durf ik nog niet helemaal aan.

Dus mocht iemand dit lezen en in dezelfde situatie zitten, zou ik zeggen, volg je hart, maar gebruik ook je verstand.
    Laat niet iets aan je voorbij gaan omdat anderen zeggen dat je het niet moet doen, dat je dom of naïef bent. Er is niets erger dan achteraf te denken… wat nou als… Misschien werkt het, misschien niet. Je bent in elk geval een ervaring rijker. Als hij echt gek op je is, dan zal hij je nooit om iets vragen (geld of spullen), maar juist alles voor jou doen. Durft hij met je in het openbaar over straat? Hoe word je voorgesteld aan vrienden? Als dit allemaal goed zit, ga er dan voor… voor mij is het voor nu een hele verrijking. Ik vind het fantastisch om meer te leren over de cultuur en de taal. En de afstand is lastig, maar maakt het op een bepaalde manier ook mooier en intenser. Ik kan niet wachten tot ik weer op het vliegtuig stap in september en hem in mijn armen kan sluiten als hij mij ophaalt van het vliegveld!

Aichavv
    Bijdrager

Wat heerlijk om te lezen! Geniet er van!!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.