Wat neem jij mee uit Nederland?

Nederlanders in Turkije Forums Vakantie!!! Wat neem jij mee uit Nederland?

4 berichten aan het bekijken - 31 tot 34 (van in totaal 34)
  • Auteur
    ni_hao
    Bijdrager

Varkensvlees is zeker niet alleen voor de toeristen. Je moest eens weten hoeveel Turken varkensvlees eten hier.

antonieq
    Bijdrager

ni_hao schreef:

Varkensvlees is zeker niet alleen voor de toeristen. Je moest eens weten hoeveel Turken varkensvlees eten hier.

Op zich grappig , vooral als je overal ziet dat de staat juist het moslim geloof meer en meer aan het opdringen is.

Ihlamur
    Bijdrager

Dat ligt een beetje aan welk stadsdeel je woont. Hoe lager de inkomens hoe strenger het geloof toegepast wordt. Iedereen praat immers naar zichzelf toe en heeft vanuit zijn opinie gelijk… Dus nu RET aan de macht is geloven we. Ik ken tientallen mensen die ten tijden van Özal helemaal niet zo vroom waren…..en nu trouwens is het ook allemaal maar fake, een hoofddoek van drie meter om de hals gedraaid en de borsten en billen parmantig strak in de bloes en rok/stretchjeans eronder…. sorry hoor…..

Wat de verkrijgbaarheid van filterkoffie, melkpoeder ect betreft. Ik ervaar dat juist aan de Zuidkust, waar de concentratie buitenlanders hoger ligt als in de steden, er meer van dergelijke producten makkelijker verkrijgbaar zijn. Dan bedoel ik bij de kleinere markets. Ik ben niet zo’n Migros, Carrefour en Metro ganger. Niet omdat ze niet goed zijn maar ik ga er bewust weinig naar toe anders koop ik veel te veel en ben ik toch nog duur uit. Ik zit in een periode dat ik op de kleintjes moet letten en tja AH heb je hier niet wink

antonieq
    Bijdrager

Ihlamur schreef:

Dat ligt een beetje aan welk stadsdeel je woont. Hoe lager de inkomens hoe strenger het geloof toegepast wordt. Iedereen praat immers naar zichzelf toe en heeft vanuit zijn opinie gelijk… Dus nu RET aan de macht is geloven we. Ik ken tientallen mensen die ten tijden van Özal helemaal niet zo vroom waren…..en nu trouwens is het ook allemaal maar fake, een hoofddoek van drie meter om de hals gedraaid en de borsten en billen parmantig strak in de bloes en rok/stretchjeans eronder…. sorry hoor…..

Wat de verkrijgbaarheid van filterkoffie, melkpoeder ect betreft. Ik ervaar dat juist aan de Zuidkust, waar de concentratie buitenlanders hoger ligt als in de steden, er meer van dergelijke producten makkelijker verkrijgbaar zijn. Dan bedoel ik bij de kleinere markets. Ik ben niet zo’n Migros, Carrefour en Metro ganger. Niet omdat ze niet goed zijn maar ik ga er bewust weinig naar toe anders koop ik veel te veel en ben ik toch nog duur uit. Ik zit in een periode dat ik op de kleintjes moet letten en tja AH heb je hier niet http://www.nederlandersinturkije.nl/wp-content/forum-smileys/icon_wink.gif

Dat hypocrite vrome gedoe stoor ik me ook aan ja.
    Bijvoorbeeld hier in Nederland ken ik mensen, vooral mannen die mij becritiseren omdat ik niet aan de ramadan mee deed maar wel van mij verlangden dat als ik hen met een andere vrouw en bier zag bij mijn werk in een bar dat ik stil moest zijn.

In Izmir waar ik de laatste jaren steeds vaker ben zie ik steeds meer van de oude buurt markets dicht gaan en vervangen worden door kleine versies van Migros, Carrefour en Metro, weggeconcurreerd dus. En als ze er eenmaal zitten zijn ze uiteindelijk niks goedkoper meer als de markets. Toch ga ik dan een blokje verder als het nodig is om de boodschappen wel bij zo’n market te halen.

De producten die in Turkije te koop zijn die wij Nederlanders normaal zouden meenemen mogen misschien wel aan de dure kant zijn maar als je tegenwoordig minstens €10 betaald per kilo als je koffer meer weegt als toegestaan dan valt dat allemaal nog wel mee.

4 berichten aan het bekijken - 31 tot 34 (van in totaal 34)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.