Wanneer mag het dan eindelijk eens zo vér zijn..

Nederlanders in Turkije Forums Liefde Wanneer mag het dan eindelijk eens zo vér zijn..

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Caresh
    Bijdrager

Eerste ontmoetinghttp://www.nederlandersinturkije.nl/wp-content/forum-smileys/smiley_twosome.gif, vlinders, heen- en weer reizen, de eerste ontmoeting met zijn ouders.. Wie kent het niet hier op deze forum?! En dan wordt je ten huwelijk gevraagd, dolblij en enthousiast. Niets is te gek en alles kan, omdat je stapel verliefd bent op elkaar. Nog wat meer heen- en weer gereis.. Hoe gaan we alles regelen? Wat moeten we doen? Ik moet eerlijk vertellen en ik lucht dan ook letterlijk mijn hart hier op dit forum, omdat sommige ‘buitenstaanders’ je gewoon echt niet kunnen begrijpen, hoe graag ze je ook steunen op hun manier.

Na wat over en weer gereis (met inmiddels mijn man) naar Turkije en hij naar Nederland, beleef je samen de beste tijden, zoals het altijd zou moeten zijn. Na lang nadenken en samen overleggen besluit je om in Nederland al het papierwerk in orde te maken om te trouwen. Met ons geluk, natuurlijkhttp://www.nederlandersinturkije.nl/wp-content/forum-smileys/smash.gif, krijg je 2 dagen later nadat hij weer vertrokken is naar Nederland eindelijk de goedkeuring waar je zo lang op zit te wachten om te trouwen. Dan maar weer het hele toeristenvisum proces opnieuw doorlopen, nog meer geld, nog meer tijd.. Dan toch eindelijk 2 maanden later komt hij opnieuw naar Nederland en gaan wij dan eindelijk trouwen. De mooiste dag uit heel mijn leven, het was geen groot feest.. Alleen met mijn familie en die is ook niet zó groot http://www.nederlandersinturkije.nl/wp-content/forum-smileys/sf-smile.gif. Vanaf dat moment is het allemaal nog échter en specialer. Zo speciaal dat je eigenlijk niet meer zonder elkaar kunt en samen je leven wilt beginnen. We waren inmiddels al anderhalf jaar verloofd en wilde gewoon niet langer meer wachten. Achteraf spijt van? Absoluut niet, maar makkelijk is het zeker ook niet. http://www.nederlandersinturkije.nl/wp-content/forum-smileys/sf-cry.gif

Door andere omstandigheden zit ik momenteel zonder werk en na al een aantal maanden, sollicitaties, familie conflicten etc. verder, wordt het er niet makkelijker op. Ik wil graag dat mijn man naar Nederland komt, zodat wij hier ons leven kunnen opbouwen en een gezin kunnen starten. Het wordt je alleen in Nederland erg lastig gemaakt. Uiteraard begrijp ik de regels van de IND heel erg goed, maar om als iemand zonder werk weer aan baan te komen met minimaal een jaarcontract blijkt toch lastiger dan gedacht. Ik zou zo graag weer een baan willen hebben waar ik helemaal vol voor ga en dan ook nog eens als bonus de gedachte dat je man dan eindelijk naar Nederland kan komen. Maar helaas laat de economie het niet toe, alles gaat tegenwoordig via uitzendbureau’s en voordat je dan ooit eens een jaarcontract krijgt, ben je weer 2 á 3 jaar verder. Lange tijd alleen maar gericht naar banen gezocht waarbij ze een contract aanbieden, omdat je toch wilt dat je man naar Nederland komt. Maar dat blijkt ook niet de oplossing te zijn. Dan toch maar weer van alles wat je kunt aanpakken, maar diep in je hart ben je niet gelukkig, omdat je niet verder komt. Soms denk ik bij mijzelf, waarom is de wereld toch opgedeeld in landen. De wereld is in principe van iedereen. Wat zou het toch makkelijk zijn als er geen grenzen waren, maar helaas..http://www.nederlandersinturkije.nl/wp-content/forum-smileys/confused2.gif

Vaker en vaker schiet de gedachte door mijn hoofd, dán toch maar naar Turkije emigreren? Of in eerste instantie, voor langere tijd daar verblijven, hoe bevalt dit, een nieuw leven.. In een nieuw land. In Turkije is/lijkt het allemaal zo makkelijk.. De banen liggen al klaar voor me, een hele aardige familie en vrienden die altijd voor je klaar staan. Zo het tegenover gestelde van wat ik meemaak in Nederland. Het maakt het er allemaal niet makkelijker op. Zomaar Nederland verlaten, terwijl je eigenlijk andere toekomstplannen hebt, is vaak lastig om los te laten. Wat is het beste? Waar ga je voor?

Zodra je aan een relatie op afstand begint moet je goed weten waar je aan begint, want makkelijk is het niet.. Gelukkig hebben wij daar beide goed bij stil gestaan en hopen wij op betere tijden, alleen een keer ben je er gewoon klaar mee.

Ik had wellicht gehoopt nadat we getrouwd zouden zijn in Nederland, er misschien andere regels van toepassing zouden zijn met betrekking tot een verblijfsvergunning, maar de eisen blijven hetzelfde.. Dus de situatie ook.

Ik ben erg benieuwd naar reacties van andere mensen die met een zelfde soort situatie te maken hebben gehad, mensen die moeilijke of juist voor jouw makkelijke keuzes hebben moeten maken.http://www.nederlandersinturkije.nl/wp-content/forum-smileys/turkish.gif

Daanii
    Bijdrager

Hey Caresh,

Nog van harte met jullie huwelijk!
    Het word je inderdaad niet makkelijker gemaakt om samen te kunnen zijn en snap dat je nu een moeilijke keuze zult moeten maken. Is de Belgie-route niet iets voor jullie?
    Ik zelf kom ook uit nederland en heb destijds samen met mijn partner besloten om naar belgie te vertrekken aangezien nederland gewoon niet te doen is met al die regels. Mijn partner is toen in november 2011 hier aangekomen en sinds juli 2012 heeft hij zijn officiele verblijfskaart voor 5 jaar om in belgie te verblijven.
    Mocht je vragen hebben dan mag je die altijd stellen. Wij lopen zelf wel weer met de gedachten om terug te gaan naar turkije, mijn man blijft het leven daar missen. De sociale contacten, de warmte en ik krijg ook steeds meer dat gevoel. Overweeg de opties die je hebt in ieder geval goed. Kan je het aan om nog zo lang zonder elkaar te leven tot je een baan hebt en de mvv procedure hebt doorlopen of maak je de grote stap om daar heen te gaan. Wens je in ieder geval heel veel succes!

Caresh
    Bijdrager

Hey Daannii/ Iedereen,

Inmiddels weer een tijdje verder, maar na bijna een jaar later hebben we nog steeds geen oplossing.

We denken er over na om naar België te verhuizen inderdaad.

Wie weet hoe wij dit het beste aan kunnen pakken?

Heb zelf uiteraard ook wel research gedaan, maar zit nog een beetje met de echte verreisten waar ik aan moet voldoen.

Ik hoor het graag :):)

Daanii
    Bijdrager

Hai hai,
    Wat balen joh dat er geen vooruitgang in zit 🙁 maar echt niet opgeven hoor. Wij wonen nog altijd in Belgie en zijn nu aan het kijken om een huisje hier te gaan kopen en gewoon hier te blijven. Anders moet je mij ff in een prive bericht je facebook of wat dan ook sturen.. wie weet kan ik je met het 1 of ander helpen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.