Waarom zoveel regels

Nederlanders in Turkije Forums Liefde Waarom zoveel regels

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    LaSpa
    Bijdrager

Dit jaar, mei, samen met een vriendin naar Turkije – Bodrum gegaan om gewoon te relaxen.
    Staat hij daar opeens de man van mijn dromen! maar nu… ik ben nog getrouwd met een partner hebben samen een koopwoning in Nederland, Situatie is dus niet erg gemakkelijk.
    Mijn grote liefde werkt in een hotel als ass chef, en zijn werk leven bestaat alleen uit werken en slapen! en dat het gehele seizoen lang.
    Om toch zeker van mijn zaak te zijn ben ik 5 weken later voor 4 dagen terug gegaan, alleen me vliegticket geboekt en hij regelde de rest.
    Het waren de mooiste 4 dagen zeg! ze leken wel een week te duren, vooral als klap op de vuurpeil dat hij niet 2 maar gewoon alle 4 de dagen vrij had kunnen regelen!.
    Samen lekker gerelaxt, cultuur gesnoven en vooral een hoop lol! tuurlijk mijn engels is verre van fantastisch net als die van hem.
    Dat maakt het soms wel erg lastig om je gevoelens meer uit te spreken of dieper in een gesprek te gaan of soms dankzij google translate een behoorlijke mis communicatie.
    Ja ook wij hebben al wat botsing-tjes gehad, maar dat geef niet we worden er allebei sterker door.

Nu zit ik alleen met zoveel vragen, onzekerheden…. ik weet 100% zeker dat het goed zit ( broertje / neven/ vrienden ) al ontmoet, Zijn ouders keuren mij ook goed! en kunnen niet wachten totdat ik ook hun zal ontmoeten, Fb profiel foto heeft hij veranderd, veel facebellen enz. enz.

Maar ligt het aan de cultuur dat ze zo snel willen trouwen? tuurlijk wil ik trouwen maar heb ook gezegd dat ik nu geen 2e keer een fout wil begaan.
    We spreken al over kinderen, qua leeftijd zou dat niet zo raar meer zijn ik ( 27) hij (26). Schelen 11 maanden en 3 weken, maar het liefst zou hij nu al vader willen worden en niet zo lang er voor wachten.
    Uiteraard denk ik daar ook zo over, maar wil geen alleenstaande moeder zijn met haar man 3,5 uur vliegen hier vandaan.
    Het ergste is dat ik hem zo erg mis! het wordt met de dag erger, en andersom is dat ook zo.
    We spreken elkaar echt 4/5 keer op een dag, berichtjes/foto’s/ facebellen/ app bellen…. ik wil zoooo graag terug.
    Maar dat is nog niet zo gemakkelijk, mijn scheiding moet nog afgerond worden, koophuis moet verkocht worden en dan…
    Wat heb ik dan te verliezen? ja mijn baan, waar ik hopelijk, dit jaar een vaste aanstelling bij zal krijgen, en mijn eigen bedrijf? personeel zoeken?

Ik heb het er echt allemaal voor over! ik ben al begonnen met een voor traject Koerdische les.
    Waarom? om zo beter te communiceren met zijn familie, nederlands leer ik hem en dat kan die nog verdomd goed uitspreken ook zeg!.
    Maar dan denk je over de toekomst, ja ik kan in Turkije mij aarde maar wel in Bodrum centrum, het voelt als een 2e thuis.
    Wat voor werk ga ik zoeken, de lonen enz…. hier heb ik dadelijk een goede baan, hij zou best voor mij deze kant op willen komen en zijn huis en haard achter willen laten voor mij.
    Mijn vriendinnen zouden we groot gelijk geven om daar naar toe te emigreren, echt lekker contact met mijn familie is er niet, in tegenstelling tot hem… een echte familie man!

In november staat vast dat hij naar Nederland komt, hij doet er zo gemakkelijk over, weten ze echt niet hoe lastig het is? of is het gemakkelijker dan dat ik overal lees.
    Een visum aanvraag kunnen we niet doen, want mijn ex partner gaat niet tekenen….
    Een vaste verblijfsvergunning ga ik alleen nog niet aanvragen, ik ben van mening kijk eerst eens of je hier kunt wennen aan onze manieren/andere leef gewoonte, des noods dat hij als vrijwilliger ergens zich kan vermaken terwijl ik aan het werk ben ( geen idee of dat ook mag hoor).
    Ik moet niet te hard van stapel lopen maar jullie weten vast… als je verliefd ben wil je maar 1 ding! voor altijd samen zijn.

In september ga ik weer terug voor 2 weken vakantie, maar ook echt samen vakantie.
    Hij is 2 weekjes vrij en zitten heerlijk in een all in hotel, ik tel nu al de weken af!
    Ook omdat we nog eens allebei jarig zijn in de vakantie, dus we pakken meteen onze eerste verjaardag samen mee.

Het voelt zo vertrouwd en goed, ondanks dat je elkaar soms echt niet begrijp hebben we de grootste lol en cultuur verschil? we passen ons beide aan!
    Hij drinkt en rookt niet, ik mag best een wijntje ( uiteraard niet te veel ), kleding nou liever niet te bloot boven en onder ( groot gelijk! hou ik ook niet van), ga niet als een zwerver de deur uit enz. enz.
    Ik had never nooit gedacht zo verliefd te kunnen worden op een man in het buitenland……..

Ja dames ook ik ben verkocht en zoals de meeste meiden om me heen zeggen, wat je van ver haalt is het beste!
    I know it.

zad75455
    Bijdrager

Lees je eigen verhaal een rustig en nuchter door (of laat een goede vriend/vriendin het lezen) denk je echt dat dit wat gaat worden?
    In november naar Nederland? Heeft hij al een visum dan?

Heb een aantal van dit soort relaties van nabij meegemaakt (ook binnen mijn familie), er is er niet één gelukt.

Bezint eer gij begint

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.