Waar wonen jullie in Turkije?

Nederlanders in Turkije Forums Wonen in Turkije Waar wonen jullie in Turkije?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 117)
  • Auteur
    Webwoman
    Bijdrager

Ik woon vlakbij Alanya, al meer dan 5 jaar nu.

marita
    Bijdrager

MissyMay schreef:

Manavgat

Hoi ik ben marita en woon 2 jaar in Side. Bevalt heel goed maar mis soms het sociale kontakt tussen de Nederlanders. Weet jij of hiervoor al een groep is?

Gulsah
    Bijdrager

De Nederlanders zijn een beetje verspreid in Side.
    Is niet echt 1 groep, heeft ws met werk en het hebben van kinderen te maken.
    Ook kunnen wij Nederlanders doordat we meertalig zijn met diverse nationaliteiten contact hebben.

Geef het tijd Marita!
    Komt vanzelf wel

Gulsah

Ihlamur
    Bijdrager

Omgeving Side, Hatiplerköyü

@ Marita, de groep Nederlanders is niet zo hecht, zal idd door werk en of kinderen komen.
    Soms misschien ook leeftijden, renteniers zijn wat ouder, de werk en kindergeneratie heeft andere ook vaak andere interesses.
    Laatstgenoemden zijn meer bezig met het absorberen van de Turkse cultuur, terwijl de oudere generaties de taal vaak niet meer kunnen of willen leren en op parken wonen waar alleen maar andere buitenlanders wonen.

Gebanned
    Bijdrager

Ik woon nu een jaar in Alanya. Heb hier mijn vriend ontmoet tijdens mijn vakantie vorig jaar en ben gelijk gebleven 😆

Freija
    Sleutelbeheerder

@Merian:

Zo, wat een grote stap in 1 keer zeg! Ik heb respect voor je durf:smile:
    En.. heb je het naar je zin in Alanya?

Groetjes Freija

Angela
    Bijdrager

Wij mijn vriend en ik wonen nog niet daar, maar hebben gebouwd in Aydap , een klein dorpje tussen Alanya en Gazipasa. Heerlijk buiten het toerisme en tussen de Turkse mensen.Over kleine 4 jaar gaat mijn vriend met vut en dan gaan wij verhuizen.:lol:

Dais
    Bijdrager

Marmaris

GulayNL
    Bijdrager

Karamürsel, kocaeli

jschoonh
    Bijdrager

Cikcilli en hier het hele verhaal http://home.planet.nl/~jschoonh/ (wordt binnen kort bijgewerkt)

Trudy
    Bijdrager

Wij wonen sinds medio maart dit jaar in Ortakent bij Bodrum. Doordat we allebei druk zijn en onze twee jonge kinderen hier naar school gaan, hebben we wel een uitgebreide Turkse vriendenkring, maar helaas weinig contact met Nederlanders die hier ook vast zullen zijn. Tot nu toe heb ik er nog maar 1 ontmoet. Wij zouden het overigens wel heel leuk vinden om met Nederlanders die in (de omgeving van) Bodrum wonen in contact te komen.  

Muratje
    Sleutelbeheerder

Na een half jaar in Kaş te hebben gewoond, ben ik heel even naar Nederland te gaan om te beseffen dat ik niet meer wilde wonen in Nederland. Spullen weer gepakt en voorgoed naar Turkije verhuisd, woon nu in Kuşadası en heb het erg goed naar mijn zin hier.

Wieweet waar ik over een paar jaar weer zit in Turkije!

Esra
    Bijdrager

Istanbul.

Gee
    Bijdrager

Ik woon in Side!

Roland Franken
    Bijdrager

wij hebben eerst bijna 5 jaar in Mahmutlar “gewoond” en nu sinds 1 jaar in Avsallar. Alleen tijdens de schoolvakanties en soms een weekje extra, verder nog in Nederland. Maar we willen in de toekomst hier definitief gaan wonen.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 117)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.