Visumaanvraag bijna klaar, hij krijgt alleen één formulier niet :(

Nederlanders in Turkije Forums Liefde Visumaanvraag bijna klaar, hij krijgt alleen één formulier niet :(

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    tinkerbel1975
    Bijdrager

Visumaanvraag bijna klaar, hij krijgt alleen één formulier niet http://www.nederlandersinturkije.nl/wp-includes/images/smilies/icon_sad.gif

Hoi,

Ik heb een half jaar een relatie met een Turkse jongen. We hebben elkaar drie keer ontmoet, zijn twee keer samen op vakantie geweest in Turkije en we hebben elke dag contact. Het gaat heel goed en hij wou nu als verrassing naar Nederland komen, op bezoek.
    Nu heeft hij alle papieren maar kan hij van zijn hotel nog 1 document niet krijgen, een soort garantstelling dat hij daar gewerkt heeft en ook nadat hij in Nederland is geweest, weer gaat werken daar.
    Het hotel doet dat met meerdere collega’s van hem.

Hij heeft dus alles voor elkaar van het visum, alleen krijgt hij dat niet. Ze zijn bang dat hij hier in Nederland bij mij blijft. Maar dat kan niet want na maximaal drie maanden moet hij het land uit!!!

Iemand ervaring hoe ik hem toch hier krijg? Anders moet ik daarheen. Geen probleem maar dan maar voor 2 weken vakantie en ik heb hem liever hier omdat we ons hier ook liefst settelen en hij dus wel moet zien hoe fijn het hier is.

HELP! Iemand ervaring?

antonieq
    Bijdrager

Vreemd dat dat hotel niet dat papiertje geeft. Voor Turkse begrippen hoeft zo’n papiertje geen enkele waarde te hebben
    maar voor Nederland is het weer erg belangrijk.

Ze zijn bang dat hij hier in Nederland bij mij blijft. Maar dat kan niet want na maximaal drie maanden moet hij het land uit!!!

Er zijn helaas genoeg landgenoten van jou vriend die het voor , hopenlijk , goedwillende verpest hebben door na drie maanden hier in Nederland onder te duiken een baantje aannemen en wachten tot ze bij een pardon alsnog een verblijfsvergunning krijgen.

tinkerbel1975
    Bijdrager

ze willen hem graag houden, goede werknemer. Maar ze snappen blijkbaar niet dat hij sowieso niet langer dan 3 maand mag blijven hier…. echt hij heeft zich daar vier maanden uit de naad gewerkt en dan dit….
    Ik ben druk op zoek naar een oplossing. anders ga ik daar wel weer heen en dan met hem samen met alle papieren naar de ambassade of zo…. Ik weet het ook niet meer….

debekker
    Bijdrager

Ik heb dit probleem ook ooit gehad bij wat nu mijn vrouw is. Een zaak beginnen is een makkelijke oplossing, inschrijven als een bv. Kost ook niet zo veel.

antonieq
    Bijdrager

debekker schreef:

Ik heb dit probleem ook ooit gehad bij wat nu mijn vrouw is. Een zaak beginnen is een makkelijke oplossing, inschrijven als een bv. Kost ook niet zo veel.

Waarom zou een zaak opzetten goedkoper zijn dan een simpele werkgeversverklaring ?

debekker
    Bijdrager

Goedkoper weet ik niet, wel makkelijker. Veel werkgevers doen hier moeilijk over, toen mijn vrouw mijn vriendin nog was hadden we hier elke keer problemen mee.

antonieq
    Bijdrager

Als jij dit weet debekker, dan zullen toch meer mensen dit weten waaronder mensen met contacten bij de IND .
    Bij de IND zullen ze toch zomaar niet in dat “trucje”trappen, vooral nadat het al het internet rond gegaan is ?

Ihlamur
    Bijdrager

Hotels weten zelf niet eens of ze volgend jaar iemand nog wel in dienst nemen. Er kan van alles gebeuren. (van de 1 op de andere dag is er ruzie of krijgen ze een een grote bek en moet je ze ontslaan, als werkgever geef je niet snel een terugkomgarantie, btw je moet ze dan ook doorverzekeren) Vaak werken de jongens ook illegaal. Natuurlijk geeft zo’n werkgever dan ook geen garantieverklaring.

Is alles wel in orde en heeft de jongeman een goede baan kan hij gewoon van de boekhoudafdeling een dergelijke verklaring krijgen. Niet? Gaat hij toch naar het SGK kantoor (internet E-devlet) om een verklaring van in dienst zijn. (hizmet dökümü) daar staat werkgever, datum van aanmelding ect allemaal op.

Maar het is nu November, grote kans dat zijn baan al beëindigd is.

Het voordeel van een eigen bedrijf is dat je Bağkur verzekert bent, verplichtingen hebt hier en het dus aannemelijker is dat je terug naar Turkije komt. Ik heb van vrienden ook gehoord dat je met een eigen bedrijf wél een Schengenvisum krijgt.

debekker
    Bijdrager

IND is liev… (toch?)

MrBoon
    Bijdrager

Zoiets blijft lastig. Je kan dan enkel maar de gok wagen en kijken of de visumaanvraag wordt ingewilligd. Heeft hij salarisstroken? Wordt zijn salaris gestort? Lever dan bankafschriften in en salarisstroken.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.