Verblijfsvergunning, wellicht goedkoper
Nederlanders in Turkije › Forums › Wonen in Turkije › Verblijfsvergunning, wellicht goedkoper
- Dit onderwerp bevat 215 reacties, 35 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren geleden door
lianne88.
-
AuteurBerichten
-
29 maart 2011 om 23:49 #33009
vlinder62
Deelnemer@ Missy May: Maar waar heb je dat dan gelezen?? Betrouwbare bronnen?
29 maart 2011 om 23:52 #33010Freija
SleutelbeheerderMissyMay schreef:
Vandaag op een aantal plekken gelezen dat de verblijfsvergunning per 1 april zal zakken.
De yabanci polis in Manavgat wist dit echter niet te bevestigen, het consulaat in Ankara weet ook van niks.
Wait and see dus, zoals altijd in Turkije
@MissyMay: Wat zijn dan die 'plekken' waar je het hebt gelezen? zijn het betrouwbare bronnen, denk je? Als het waar is dan zou dat heel mooi zijn, en anders zou het inderdaad een hele foute 1 april grap zijn. Maar zoiets kennen ze denk ik niet in TR he29 maart 2011 om 23:53 #33011Freija
Sleutelbeheerdervlinder62 schreef:
@ Missy May: Maar waar heb je dat dan gelezen?? Betrouwbare bronnen?
Haha, zelfde gedachten, zelfde tijd 🙂
30 maart 2011 om 00:01 #33012Gee
DeelnemerHet kan wel zo zijn, ik heb het ook van anderen vernomen. Maar de vraag is wanneer ze het nu een keer door gaan voeren en hoeveel de prijs dan gaat zakken.. We zullen het zien!!
30 maart 2011 om 00:07 #33015Freija
SleutelbeheerderNou ik kom over 4 dagen naar TR, dus t zou mooi zijn als het binnen nu en 2 maanden doorgevoerd wordt
30 maart 2011 om 10:15 #33023ni_hao
DeelnemerDe prijs wordt ook 60 Euro. Dat is het gevolg van reciprociteit (m.a.w. wat Nederland t.a.v. de Turken doet, doet Turkije voor de Nederlanders). Ik heb gisteren een bericht gehad van een Tweede Kamerlid en die schreef het volgende:
Daar ben ik weer. Na navraag klopt het inderdaad dat Nederland een
verlaging tot 60 EUR heeft aangekondigd.Turkije hanteert strikte reciprociteit en gaat pas over tot
verlaging als Nederland dat heeft gedaan (dit is een feitelijke beschrijving
zonder oordeel over het handelen van Turkije). De Turkse ambassade in Den Haag
is nu bezig met de vertaling van het Nederlandse besluit en de IND is bezig met
de uitzonderingen. Wanneer hiervoor groen licht is gegeven zal Turkije de leges
ook z.s.m. gaan verlagen begreep ik.We moeten dus nog even wachten maar er zit schot in de zaak.
Kortom ze zijn er mee bezig in NL en pas daarna zal Turkije volgen. Toch goed dat ik het ikamet van mijn vrouw maar op 6 maanden heb gezet.
30 maart 2011 om 19:23 #33039MissyMay
DeelnemerEen vriendin vertelde dat ze dat meldden op de Yabanci Polis in Marmaris.
Alleen raar dat het consulaat van niks weet en de yabanci polis in manavgat ook niet.
Manavgat zei wel dat áls t zou zakken, het hoogstwaarschijnlijk niet zover zou zakken..
31 maart 2011 om 17:46 #33041ni_hao
DeelnemerIk krijg net een sms van de ambassade van Ankara met de tekst welke op de website zal worden geplaatst:
The Ministry of Foreign Affairs in Ankara informed us about a new practice to be implemented in relation to the amount of residence permiet fees as of 1 April , 2011
The residence permit fees, asked from the citizens of the Netherlands residing in Turkey within the framework of the reciprocity principle, have been recalculated. The practice essentially envisages collection of 120 TL from the citiziens of the Netherlands as an annual residence permit fee, payable in Turkish currency.
Oftewel vanaf 1 April 2011 (geen grap) is de prijs voor een verblijfsvergunning herberekend en vastgesteld op 120 TL per jaar.
De Engelse tekst mag wat mij betreft verder worden verspreid.
31 maart 2011 om 18:03 #33042vlinder62
DeelnemerWAT EEN GEWELDIG NIEUWS!! Hier zaten we op te wachten. Thks Ni_hao!!
31 maart 2011 om 21:36 #33043Gee
DeelnemerHeel mooi nieuws. Ik durf bijna niet te geloven dat ze dit niet weer terug gaan draaien oid. In Turkije kan alles hè… dus ik merk het wel wanneer ik over 2 weken weer ga. Als het dan nog steeds zo is ga ik denk ik meteen voor 5 jaar aanvragen.
31 maart 2011 om 22:47 #33044ni_hao
DeelnemerJa afwachten. Ik heb eerder geschreven dat NL e.e.a. heeft onderverdeeld, dat lees ik niet uit het bericht van MinBuZa van Turkije in Ankara. Dus afwachten maar. Ik denk dat ik volgende week ff naar emniyet müdürlügü ga, dus dan weten we het zeker 😉
1 april 2011 om 07:36 #33045Ihlamur
DeelnemerAl dit inderdaad geen flauwe 1 April grap is, zou dit hartstikke mooi nieuws zijn…, ik had inmiddels al auto kunnen kopen van laatste jaren neergetelde visumgeld (nou ja, oud brikkie dan).
@MissyMay, ik hoop dat je je verhaal kan halen, maar ben bang van niet, je visum zit immers al in het systeem. Ze hadden je wel idd even een hint kunnen geven en de aanvraag een dag of wat op kunnen schuiven, had een stuk menselijker geweest.1 april 2011 om 07:38 #33046ni_hao
DeelnemerEnige terughoudenheid v.w.b. de nieuwe prijs van de verblijfsvergunning is op zijn plaats !!!!
Ik ben net (ja zo vroeg op de morgen al) gebeld door de ambassade in Ankara en heb uitvoerig met hen gesproken over de nieuwe situatie. De eerder in het Engels geplaatste tekst is een letterlijke vertaling van hetgeen de Turken aan alle ambassades hebben gestuurd. Dat was een schrijven waar meerdere dingen in stonden. Het is niet bekend voor wie
die nieuwe prijs van 120 TL nu geldt. Het kan best zo zijn dat de Turken dit ook alleen toepassen bij bepaalde (groepen van personen). Het beste kun je zelf bij de vreemdelingenpolitie informeren.Verder werd mij medegedeeld dat sommige douanekantoren bij de grens/vliegveld al het nieuwe visum uitgeven dat voor 180 dagen geldig is en dat mag nog niet omdat er binnen het Turkse ambtelijke apparaat nog wat administratieve handelingen moeten worden verricht.
Kortom er is nog wat onduidelijkheid/onbekendheid en iedereen kan het beste bij de vreemdelingen politie informeren wat voor hem/haar nu de nieuwe prijs is.
1 april 2011 om 09:41 #33048ni_hao
DeelnemerIk ben net gebeld door de Consul uit Izmir. Deze heeft contact gehad met de Emniyet Müdürlügü (vreemdelingen politie). De prijzen zijn voor elke Nederlander als volgt:
1 jaar 85 US $
2 jaar 145 US $
3 jaar 205 US $
4 jaar 265 US $
5 jaar 325 US $Ik heb hem nog expliciet gevraagd of dit voor iedere Nederlander geldt en er geen uitzonderingen zijn. Hij bevestigde zeer stellig dat het voor iedere Nederlander geldt en er geen uitzonderingen zijn.
1 april 2011 om 12:17 #33049ni_hao
DeelnemerIk heb onderstaande email van het Consulaat uit Izmir ontvangen
[citaat]
Van: NL Consulate Izmir (Isa Ulusan) [mailto:dutilh@nedconsulizmir.com]
Verzonden: vrijdag 1 april 2011 11:17
Onderwerp: FW: Turkish Residence Permit NEW rates for Dutch citizens as from April 1,2011Circular for all
Good news for you!
We have checked today from the Turkish Foreign police department of Izmir about the New residence permit rates for Dutch citizens will be effected as from April 01st, 2011 are as follows:1 year usd. 85.-
2 year usd.145.-
3 year usd.205.-
4 year usd.265.-
5 year usd.325.-— Currency usd > payment will be done in Turkish Lira TL.
— Subject to change all above rates. Please check them on the spot .For your information
Best Regards
Isa Ulusan
Consular assistant
Izmir
[einde citaat] -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.