Verblijfsvergunning, wellicht goedkoper

Nederlanders in Turkije Forums Wonen in Turkije Verblijfsvergunning, wellicht goedkoper

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 216)
  • Auteur
    denizcim
    Deelnemer

Oh, en heb toen ook gemaild naar het Turkse consulaat in NL, maar die antwoorden gewoon helemaal niet… Heb al weken geleden de mail gestuurd.

Gee
    Deelnemer

denizcim schreef:

Het besluit tot invoering is afgelopen nov genomen en de wijziging gaat per 1 feb as in, zie onderstaande website (tekst is wel in het Turks).

http://www.sublimeportal.com/forums/showthread.php?t=15800

Degene die het bericht heeft geplaatst zegt iets over verlengen. Wat hij exact bedoelt, is mij niet helemaal duidelijk, Maar in de Turkse tekst lees ik (en mijn Turkse partner ook), dat je van de 180 dagen 90 dagen in Turkije kunt blijven. En als je een visum hebt van minder dan 90 dagen, je dit in Turkije kunt verlengen tot 90 dagen. Maar ook dan blijft dus gelden, dat je van de 180 dagen en 90 in Turkije kunt zijn.

Als je langer wilt blijven, zul je dus een verblijfsvergunning moeten aanvragen. Ik heb trouwens ook info gevraagd bij de Nederlandse ambassade in Ankara, maar daar antwoordden ze dat ze alleen info geven over visa voor Turken die naar NL willen en dat we ons voor info over visa voor Turkije moesten wenden tot de Turkse autoriteiten…

Ik denk dat je voor die vragen ook beter terecht kunt bij de Turkse ambassade in Nederland. Gezien de regels inderdaad van Turkije zijn. Turkse Consulaat-Generaal te Rotterdam (tel. 010 – 413 22 70) of dat te Deventer (tel. 0570 – 61 94 81).

Gee
    Deelnemer

denizcim schreef:

Oh, en heb toen ook gemaild naar het Turkse consulaat in NL, maar die antwoorden gewoon helemaal niet… Heb al weken geleden de mail gestuurd.

Jammer!!

Chrissy
    Deelnemer

Ik ga binnenkort langs in Rotterdam om wat informatie over visum verlengen te krijgen. Als ik meer weet houd ik julie op de hoogte

Lex
    Deelnemer

Mooi, want iedere informatie is belangrijk. Alvast bedankt.

amira
    Deelnemer

ik heb in Belgie nr het consulaat gebeld daar spraken ze eerst enkel Turks en toen werd er een Frans sprekend persoon gevonden vraag me niet wat voor een Frans want het was beneden alle peil. Wat zeiden zij me juist ja mevrouw anders even nr het consulaat van Belgie in Istanbul bellen die zeiden consulaat van Turkije in Brussel. Kastje muur dus. Manlief heeft voor mijn verblijfsvergunning alles opgezocht op internet want toen hij belde nr Brussel zeiden ze hem ja meneer op internet staat alles daar moet u gaan kijken leuk hoor Turkse consulaten. In ieder geval ben ik gisteren aangekomen in Istanbul en gaan we vandaag of morgen onze aanvraag indienen

Yasmin
    Deelnemer

Mijn vriend heeft zowel een Nederlands als een Turks paspoort en is in verband met zijn professie veel in Turkije. Nu ben ik net afgestudeerd en verblijf ik het liefst samen met hem in Turkije. Helaas kwam dan daar het bericht van de veranderde visumregeling, waarbij het niet meer mogelijk is om bijv. 2 maanden in TR, dan weer een maand NL, dan weer 3 maanden TR etc te zijn.

Ik vroeg me af of iemand toevallig weet of het volgende problemen op kan leveren.; ik sta officieel in NL ingeschreven en ik werk ook voor een NL bedrijf (online, social media etc). Heb dus genoeg inkomen maar verdien dit niet in Turkije bij een Turks bedrijf. Ik wil nu graag een verblijfsvergunning of verblijfsvisum (zit hier verschil in?) aanvragen. Maakt het bovengenoemde (officieel werken bij NL bedrijf en officieel wonend in NL)met de aanvraag en het hebben van verblijfsvergunning iets uit?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp & antwoord!
    Hopelijk kan iemand mij eindelijk duidelijkheid verschaffen 🙂

Groetjes,
    Yasmin

nebra
    Deelnemer

via http://www.AkbukTurkey.com kan je ook eens kijken.
    Is ook redelijk goed uitgelegd.

Mir
    Deelnemer

@ DigiGee

Geld op een rekening hebben voor een vergunning, moet officieel wel, maar is ook erg gemakkelijk om heen te werken 😉

Hoi ik ben Mirjam, woon sinds maart 2009 in Turkije… Aangezien een jaarvisum altijd duurder was dan een 3 maanden toeristenvisum ben ik constant in en uit gereisd binnen die drie maanden en telkens een nieuw toeristen visum gekocht.
    Bij laatste binnenkomst dus een nieuwe sticker ontvangen 90 dagen binnnen 180 dagen(30-12-2011).
    De kosten zijn nu ok, dus ik ga mijn Ikamet aanvragen, maar heb geen eigen vermogen… dus DigiGee… je opmerking wekt mijn interesse. Leg uit…

(ben niet getrouwd)

Gee
    Deelnemer

Mir schreef:

@ DigiGee

Geld op een rekening hebben voor een vergunning, moet officieel wel, maar is ook erg gemakkelijk om heen te werken 😉

Hoi ik ben Mirjam, woon sinds maart 2009 in Turkije… Aangezien een jaarvisum altijd duurder was dan een 3 maanden toeristenvisum ben ik constant in en uit gereisd binnen die drie maanden en telkens een nieuw toeristen visum gekocht.
    Bij laatste binnenkomst dus een nieuwe sticker ontvangen 90 dagen binnnen 180 dagen(30-12-2011).
    De kosten zijn nu ok, dus ik ga mijn Ikamet aanvragen, maar heb geen eigen vermogen… dus DigiGee… je opmerking wekt mijn interesse. Leg uit…

(ben niet getrouwd)

Het is dus geen officiële route maar er zijn banken die tegen betaling (van ongeveer 45 TL) een bewijs voor je uitschrijven dat aangeeft dat jij voldoende middelen van bestaan hebt.

Je kunt dus het beste even rondvragen bij Turkse vrienden of zij iemand bij een bank kennen. De kans dat je dit briefje meekrijgt is denk ik groter als je het door een Turk laat doen. Ikzelf heb het nooit aan hoeven tonen want ik ben getrouwd, maar mijn vriendinnen die hier wonen en nog niet getrouwd zijn hebben het gelukkig wel op deze manier kunnen doen.

cor100
    Deelnemer

Beste Mirjam

Ga naar een wisselkantoor en koop daar een bon dat je 6000 euro hebt gewisseld voor turkse lira’s. Stop deze bon bij je aanvraag voor je verblijfsvergunning en het probleem is opgelost. Ik heb dit zelf gedaan evenals vele collega’s van mij in Antalya.

m.v.g. Cor

Mir
    Deelnemer

Bedankt Digidee en Cor…

Ik denk dat het zo wel gaat lukken, ik laat het nog weten! Groetjes Mirjam

Snow
    Deelnemer

Dag Cor,

Met spanning lees ik hier alle verhalen en ik word moe van alle regeltjes.
    Nu schrijf jij iets over een bon kopen…..wat bedoel je daar mee?
    Graag jou reactie, waarvoor dank.
    Hartelijke groet
    Snow®

cor100 schreef:

Beste Mirjam

Ga naar een wisselkantoor en koop daar een bon dat je 6000 euro hebt gewisseld voor turkse lira’s. Stop deze bon bij je aanvraag voor je verblijfsvergunning en het probleem is opgelost. Ik heb dit zelf gedaan evenals vele collega’s van mij in Antalya.

m.v.g. Cor

Courtney
    Deelnemer

Beste allen,

Ik zou vraag verder geholpen willen worden voor een verblijfsvergunning voor Turkije. Onlangs is definitief de regel verandert. Ik wil van de zomer naar turkije en langer dan 3 maanden. Graag zou ik hier meer duidelijkheid over willen hebben. Als je op internetsites leest staat er overal wel wat anders en als je naar het consulaat in Rotterdam en Deventer belt dan verwijzen ze naar elkaar. Dus kortom je schiet er niet echt veel mee op. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met jullie ervaring en welke documenten ik nodig heb en de kosten.

Graag hoop ik dat ik meer duidelijkheid krijg van jullie.

Alvast bedankt,
    Courtney

Courtney
    Deelnemer

Mijn vriend is naar het politie bureau gegaan. En kwam met het nieuws dat ik €9000 op mijn bank moet staan voor een verblijfsvergunning voor 1 jaar. Ze hadden het over ongeveer 1000 dolar per dag. Is dit bedrag normaal? Voor mij lijkt het een beetje hoog aangezien hoeveel de mensen in Turkije verdienen.

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 216)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.