maandag 26 oktober 2020

Uitzending Gemist

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    farbeyond2
    Bijdrager

Vanaf 14 juni kunnen wij geen programma’s via Uitzending Gemist meer bekijken.
    Herkennen mensen dit en zo ja, weet iemand de oorzaak en kan een goede tip geven?
    Eigenlijk alle tips zijn zeer welkom!

Anoniem
    Gast

Hallo Farbeyond2,

Van welke zender kun je dat niet meer bekijken? of van geen enkele?

Trudy
    Bijdrager

Ik heb het ook. En hetzelfde geldt voor de videobeelden bij reportage van de NOS bij NOS.nl. Ik heb inmiddels de NOS en de ‘redactie’ van uitzendinggemist.nl gemaild, maar nog geen reactie ontvangen. Heb jij al meer info kunnen achterhalen farbeyond2??

farbeyond2
    Bijdrager

Ik heb ze nog niet geschreven maar ga dit zeker doen. Vanaf 14 juni begon het voetbalkampioenschap: alles blokkeerde vanaf dat moment.
    Toen dit afgelopen was konden we weer kijken. Die hele 2 weken is er intensief mailverkeer geweest met allemaal tips vanuit de “redactie”: niets hielp.
    En nu zijn er de Olympische Spelen: inderdaad, vanaf de opening 3 dagen geleden, zijn de programma’s van Uitzending Gemist weer geblokkeerd. M.i. is er verband met sportuitzendingen (rechten?) op internationaal vlak en het niet ontvangen van programma’s via UG. pffffff, als ze dit nou gewoon eens toe zouden geven, maar dat doen ze dus niet.
    Ik zal het deze keer dus weer gaan proberen maar heb er heel weinig fedusie in.
    In ieder geval is er geen nieuws (sportbeelden dat je kunt bekijken: dit staat bovenaan de pagina ivm rechten en is alleen in NL te zien.

Trudy
    Bijdrager

Ik heb het niet alleen bij beelden van sport. Ik kan heel veel programma’s bij uitzendinggemist.nl en beelden bij NOS reportages op nos.nl niet meer ‘ontvangen’. Ik krijg steeds de volgende mededeling in het scherm: “Het is niet toegestaan deze aflevering vanaf uw huidige geografische locatie te bekijken.”

Trudy
    Bijdrager

Reactie van de NOS:
    “Dank u voor uw e-mail. Tijdens de sportzomer komen in veel NOS Journaals sportbeelden voor. De beelden van o.a. wielrennen/Olympische spelen wordt per land verkocht. De NOS koopt de rechten voor het grondgebied Nederland. Materiaal dat we op internet zetten moeten we voorzien van ‘geoblocking’. De server ziet dan aan het IP-adres van een computer vanuit welk land de gebruiker surft. Is dit IP-adres niet Nederlands, dan laadt een stream met geoblock niet. Daardoor is het NOS Journaal helaas niet vanuit het buitenland te bekijken.Het NOS Journaal is wel te volgen via NOS.nl.”

Reactie van NPO (uitzendinggemist.nl):
    “Dit kan te maken hebben met uitzendrechten. Voor meer informatie verwijzen we je naar http://help.publiekeomroep.nl/faqs/uitzending-gemist-in-het-buitenland.”

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.