Turks-Nederlands huwelijken binden aan 15 jaar?

Nederlanders in Turkije Forums Algemene Chat Turks-Nederlands huwelijken binden aan 15 jaar?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    KOEKEPEERTJE
    Deelnemer

Ik bedacht me ineens hoe handig het kan zijn dat mensen die door een Nederlandse te huwen naar Nederland komen (nieuwkomers) te binden aan een contract van 15 jaar waarin de nieuwkomer tekent om gedurende die tijd niet te scheiden. Ook niet van tafel en bed of iets dergelijks. Als hij of zij dit wel doet moet diegene weer terug en daarnaast nog zijn expartner of exfamilie een fikse bedrag betalen. Voor de gemeenden geen punt lijkt mij. Nou ben ik heel erg nieuwsgierig naar jullie meningen en hoe dit aangepakt kan worden.

http://www.nederlandersinturkije.nl/wp-content/forum-smileys/smiley_twosome.gif

Ihlamur
    Deelnemer

Er was toch al een regel van 5 jaar, of was dat niet officieel? In de jaren ´90 ben ik in contact gekomen op mijn werk met een groep mensen die dit als ´bijverdiensten´ regelden.
    Je kon toen als vrouw 30.000 gulden ´verdienen´ door 5 jaar met iemand getrouwd te bijven. Samenwonen hoorde niet bij de deal.
    Het type mann dat daarop afkomt is niet echt een aanwinst voor welke samenleving dat ook, dus de gevolgen waren voor de betrokken dames vaak niet prettig.

KOEKEPEERTJE
    Deelnemer

Ja die malifide praktijken zullen er nu nog wel zijn. Deze termijn is er maar na het verstrijken zijn het blijverds die de samenleving maar ook de ex vaak niet goed doen. Als het huwelijk voor het geld is gesloten door diegene in Nl zal diegene niet beginnen aan een toekomst, kind en ga zo maar door. Er zijn alleen te veel gedupeerden die voor de liefde zichzelf uit laten buiten gedurende de periode dat de nieuwkomer nog geen status heeft. Wanneer de status rond is begint alle ellende.

Na 3 maanden kan de nieuwkomer ook kostverdiener worden en zo dus zelf voldoen aan de inkomenseis van de IND. Dit gebeurt bijvoorbeeld wanneer de nieuwkomer een man is en zogenaamd zijn mannelijkheid uitoefent. Het is helemaal raak als het stel meteen een kind krijgt. Naar mijn visie zijn het geen mensen laat staan mannen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.