Turkish rummy, ook wel bekend als ”okey”

Nederlanders in Turkije Forums Algemene Chat Turkish rummy, ook wel bekend als ”okey”

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    dilara17b
    Deelnemer

Elk Turk kent het wel, de populairste spel in Turkije; Okey!

Spelen jullie dit weleens gezellig met vrienden? Of doen jullie het ook weleens op internet?

Ik speelde het vroeger altijd met mijn vrienden of familie thuis maar tegenwoordig speel ik het vaker op http://www.altinstar.com! Binnekort kan je het zelfs met echt geld spelen dus ik houd de site wel goed in de gaten. Voor de rest bezoek ik ook weleens facebook voor okey.

Freija
    Sleutelbeheerder

Ik speel geen okey online, maar soms wel in real life 🙂 voornamelijk als ik op vakantie ben (in Turkije)

Ik heb het zo’n 5 jaar geleden voor het eerst op zijn turks gespeeld. is wel even wennen als jeheel je leven nederlandse rummikup gedaan hebt:) maar wel leuk.

Veel plezier met spelen, en niet heel je salaris gaan vergokken he, als je met echt geld kan spelen binnenkort 🙂

dilara17b
    Deelnemer

Haha, ik zal proberen om mijn salaris niet op te maken aan Okeyembarassed maar 't zou me heel erg leuk lijken als jij je ook zou aanmelden op altinstar.com!

Muratje
    Sleutelbeheerder

Ik speel het ook liever in het echt. Sommige mensen spelen het inderdaad op Facebook en Mynet enzo. Maar daar vind ik niet zo veel aan. Gewoon met zijn allen aan tafel en wat eten en drinken is veel gezelliger en leuker 🙂

Freija
    Sleutelbeheerder

Ik ben het eens met Murat, ik zie mijzelf niet zo snel online okey’en. Hoewel je dan geen steentjes meer hoeft te stapelen, das eigenlijk wel een voordeel 🙂

ni_hao
    Deelnemer

Met veel spellen is het leukste om ze in het echt te spelen. Desnoods ga je naar een Kafehahne 😉

KOEKEPEERTJE
    Deelnemer

Ik zie de lol van dit spel echt niet in. Als vrienden op zoek zijn naar een vierde en ik zeg dat ik niet wil omdat ik er geen lol aan beleef kijken ze me aan alsof ik van een ander planeet kom. Misschien is dat ook wel hoor want ik heb ook helemaal niets met voetbal. Geef mij maar een racespel of een schaakspel. Zelf vier op een rij en boter kaas en eieren beleef ik meer lol aan….

Liefs Ayse
    Deelnemer

Je hebt 2 soorten ‘okey’ in het Turks. De ene (101 genaamd)lijkt wel op het Hollandse rummikub. Dat vind ik veel leuker om te spelen dan het normale okey. Misschien omdat ik het NL rummikub ook veel leuker vond 😉

@ Freija In sommige café’s in Turkije heb je een tafel waar de steentjes automatische gestapeld worden. best gaaf om te zien laugh

antonieq
    Deelnemer

Okey in het echt is vele malen leuker dan achter een beeldscherm.

Geldt trouwens voor alle bordspelen wat mij betreft.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.