Soepgeld betalen of niet

Nederlanders in Turkije Forums Algemene Chat Soepgeld betalen of niet

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Muratje
    Sleutelbeheerder

Voor de mensen die met de auto naar Turkije gaan:
    Hoe zijn jullie ervaringen met “Soepgeld” 🙂

Ik ga meestal via Italië naar Griekenland met de boot, dus dan heb je er geen last van. Het komt het meest voor in landen als Bulgarije, Hongarije etc.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

jschoonh
    Deelnemer

geen soepgeld en op de motor naar Turkije geweest. Als je interessen in het verhaal hebt http://home.planet.nl/~jschoonh/motortrip.htm

KOEKEPEERTJE
    Deelnemer

Mijn broer heeft vorige zomer gezien hoe een bestuurder werd gedwongen om te stoppen toen hij weg wilde rijden omdat hij geen soepgeld wilde betalen. Mijn broer heeft de agent wat gegeven en reed net door toen de auto achter hem niets wilde geven en doortrapte. Hierop zijn de agenten de auto in gaan halen en de auto tot stoppen gaan dwingen met een wapen. En dat voor een tientje. Maar tegenwoordig moeten die gasten een nummer dragen zodat je kan klagen over hem of haar. Of het helpt is een tweede.

Angela
    Deelnemer

Toen wij in 2010 met de auto naar/ door Turkije reisden.( zie mijn forumbericht ) hadden wij ook geen soepgeld moeten betalen. Dat je auto stopten heb ik ook niet gezien. Wij werden er wel voor gewaarschuwd dat het kon gebeuren. Alleen bij de grens Bulgarije en Hongarije makten de douane ambtenaren zich een sport van om mensen uren lang in de file te laten staan en niet door te laten rijden bij meer dan 35C.

KOEKEPEERTJE
    Deelnemer

Ik heb een vriend die vertelde me laatst dat mensen het zo zat waren van het wachten op niets dat ze met zijn allen aan zijn gaan vallen. Het is niet om te lachen maar de manier hoe hij dat vertelde was echt leuk… Moet er nu weer om lachen.

Een ander verhaal is van weer een ander vriend die bij het ministerie zat en een dienstpasje liet zien toen hij mee naar binnen moest omdat hij niet wilde betalen. Hij zei dat ie er werk van zou maken en daarom is hij weer vrijgelaten. Als ik zulke verhalen hoor krijg ik de neiging om een camera op de auto te bevestigen.

KOEKEPEERTJE
    Deelnemer

jschoonh schreef:

geen soepgeld en op de motor naar Turkije geweest. Als je interessen in het verhaal hebt http://home.planet.nl/~jschoonh/motortrip.htm

Je hebt uitgevoerd wat ik al sinds mijn jeugd in mijn gedachte heb. Ik ben echt jaloers hahahaha.

Angela
    Deelnemer

Heb je het over het tutter concert afg zomer? Daar zaten wij tussenin. Er was een behoorlijke onrust, veel geschreeuw. Wij gaan nooit meer met de auto naar Turkije. Op de terugweg hebben wij 10 uuur totaal bij twee grensovergangen staan wachten in de prille zon. Vrouwen met heel kleine baby’s, oude mensen, nergens kon iets te drinken kopen… scandaleus!!!

antonieq
    Deelnemer

İn de jaren 80 gingen we altijd via Joegoslavie en Griekenland naar Turkije.
    İn Joegoslavie was het bijna standaard dat je opgelicht werd bij het tanken.
    Opgelicht hield dan in dat je bijvoorbeeld 10miljoen dinar moest betalen, wat iets van 30€ zou zijn in deze tijd,maar de pompbediendes pakten allerlei papiergeld uit de stapel die je bij je had omdat niet elk briefje meer geldig zou zijn zodat je uiteindelijk toch nog een € of 40 a 50 kwijt was.

İn Bulgarije was het tot aan 2004, laatste keer dat ik met de auto geweest ben , zo dat de politie
    op elke niet 100% overzichtelijke hoek stond om je daar stil hield om een bekeuring te laten betalen, altijd contant, voor snelheid of door rood licht rijden.
    Heb na 2004 nog van vrienden gehoord dat het in Bulgarije nu zo geregeld is dat indien de politie je aanhoudt je een bon meekrijgt en die moet je bij de grensovergang betalen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.