Probleem met visum

Nederlanders in Turkije Forums Vragen over Turkije Probleem met visum

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    marinthe09
    Bijdrager

Wie kan mij helpen. Ik heb een visum ingaande 7 sept 2016 en eindigend 5 maart 2017. Probleem ik ben op 16 sept. 2016 Turkije binnen gekomen en 10 november 2016 vertrokken. Dus 56 dagen. Op het vliegveld mocht ik niet door de douane wat er was een probleem met mijn visum. Volgens de visumdienst was ik 100 dagen in het land geweest. Ik kreeg een boete van Tl 122,30 voor 10 dagen te lang? In april 2017 wil ik weer naar Turkije. Kan ik dan weer problemen verwachten met de aanvraag van een nieuw visum?

zad75455
    Bijdrager

Dan ben je waarschijnlijk tussen sept. ’15 en sept. ’16 er ook geweest want je mag max. 90 per jaar op een visum daar zijn. Als je in april dus weer gaat, wordt het tellen hoelang je er dan al geweest bent het jaar daarvoor. Dat aantal dagen trek van 90 af dan weet je hoe lang je nu max. mag blijven. Je moet in ieder geval een nieuw visum kopen. Overigens is dit de laagste boete die ik tot op heden heb gehoord, meestal ging het om honderden euro’s.
    Succes.

marinthe09
    Bijdrager

Bedankt. Ik heb ook contact gehad met het consulaat in Rotterdam. Als ik in april met een nieuw visum in Turkije ben, kan ik in Turkije verlenging aanvragen? Dit was de eerste keer dat we dit probleem hadden. 2014 en 2015 hadden we geen probleem. Dus snappen doe ik het nog niet. Volgens het consulaat letten zij er nu meer op. Groet Pim

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.