pensioen

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    gerdina
    Deelnemer

Ik heb al veel berichten gezien en gelezen over pensioen in Turkije maar het is me nog steeds niet duidelijk of je van de belastingdienst vrijstelling krijgt ja of nee. Diverse personen raden aan een accountant of andere expert in de hand te nemen om de vrijstelling voor elkaar te krijgen bij de belastingdienst. Anderen hebben al een 5-jarige vrijstelling of volledige vrijstelling verkregen. Zijn er mensen die het voor elkaar hebben gekregen bij de belastingdienst en dan zou ik graag horen HOE ze dat hebben gedaan en welke bewijsstukken ze hebben meegestuurd.
    Ik heb mijn pensieonfonds (APB) al gebeld en de belastingdienst maar ze willen of kunnen geen info geven dus ik ben nog steeds niet ver gekomen

moron
    Deelnemer

Waarschijnlijk weet je ondertussen al meer. Het pensioenfonds heeft een document nodig om geen IB te hoeven inhouden. ( is vrij recent, vroeger kreeg je je pensioen zonder IB al wanneer je alleen maar opgave van emgratie had gedaan) Dat document, moet ingevuld worden door turkse overheid, waarin ze verklaren, dat je in Tr belasting betaalt.
    Ik denk niet dat ’t lukt om dat voor elkaar te krijgen.
    Maar je kunt wel achteraf je belasting terug krijgen Aangifteformulier opvragen in Heelen, = belastingkantoor NL expacts en dan, als alles klopt, krijg je de belasting terug. Let op, formulier vrij onduidelijk en klein foutje = geen geld…
    succes!

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.