Pakketreis aanbieders in Turkije

Nederlanders in Turkije Forums Vakantie!!! Pakketreis aanbieders in Turkije

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Sanu
    Bijdrager

Wij wonen nu in Bodrum en gek genoeg wil je dan wel eens ergens anders naartoe op vakantie. Nu heb je in Nederland allemaal van die mooie aanbieders zoals Corendon, TUI, Kras etc, maar heb je dat ook in Turkije? Wij willen namelijk een pakket vakantie boeken (vlucht, hotel en transfer) maar dan vliegen vanaf Istanbul! Enig idee?

Ihlamur
    Bijdrager

Het ligt eraan waar je naartoe wilt.

Als je googled op yurtiçi of yurtdişi turlar komen er een heleboel boven.
    Etstur, tatil.com, jollytour, prontotour en nog een stuk of wat.

Sanu
    Bijdrager

Zo ver was ik gekomen, maar ik moet zeggen dat ik de prijzen echt enorm vind tegenvallen! Meeste is in Euro of Dollars, het lijkt bijna goedkoper om gewoon met Corendon vanaf Amsterdam te boeken en dan een retourtje Amsterdam erbij aan te schaffen!

Ihlamur
    Bijdrager

Klopt. Verblijf in een luxe hotel vanuit Turkije geboekt is ook vaak duurder dan wat toeristen uit Europa betalen en vaak in euros. In de reiscatern van de zondag Hürriyet zie je dat ook.
    Oplossing is geen georganiseerde reis boeken. Veel maatschappijen hebben transfers naar opstappunten bv OnurAir en Atlasjet of halen hotels je op wanneer je er een reservering hebt lopen. Vervoer is hier nooit een probleem.

Mijn ervaring uit mijn omgeving is dat men eerst een verblijf boekt er zelf naar toe gaat met vliegtuig of bus of (indien afgelegen) van te voren de locatie opbelt hoe ze bereikbaar zijn, ophaalservice, taxi of OV.
    Pakketreizen, krijg ik het idee, koopt men hier alleen als men naar buitenland gaat en de taal niet spreekt.Voor binnenlands reizen denk ik dat er weinig Turken een pakketreis boeken. Het geeft ze minder vrijheid en is , zoals je zegt, duurder.

Het enige wat hier wel geboekt worden zijn günebirlik en korte meerdaagse arrangementen. Een- of meerdaagse wandel/kampeer/yoga/sportieve vakanties in de bossen of bergen. Groepsreizen compleet met bus/maaltijd en tochten met gids. Doğaturizm. De enige compleet verzorgde aanbiedingen voor redelijke prijs in vakantieresorts die ik gezien heb zijn feestdagen arrangementen met yılbaşı of een bayram.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.