Omkoopschandalen?

Nederlanders in Turkije Forums Sport Omkoopschandalen?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    antonieq
    Bijdrager

İs er al iets meer bekend over het omkoopschandaal?
    Wanneer begint de competitie weer echt ?
    Wordt er nu echt de kampioensschapsbeker van de kampioen van afgelopen seizoen afgenomen ?

Ihlamur
    Bijdrager

Voor zo ver ik gehoord heb (ik volg het niet maar hoor het met half oor als partner tv kijkt) begint 9 September de competitie en FB geeft de Cup niet af, er worden een paar wedstrijden zonder publiek gespeeld als straf.

ni_hao
    Bijdrager

inderdaad op de meest belangrijke feestdag van het jaar voor Izmir begint de competitie: 9 September.
    Belachelijk wat de TFB heeft gedaan, nauwelijks een straf voor de betreffende clubs; ook al zijn het er 19.
    Fenerbahçe c.s. zouden onmiddellijk een divisie teruggezet moeten worden en 10 punten in mindering als straf.
    Waar Griekenland een club behoorlijk straft en zelfs uit de Europese toernooien haalt, maakt Turkije zich volkomen belachelijk. De EU maar ook de UEFA zouden Turkije enorm onder druk moeten zetten om hardere straffen ten uitvoer te leggen. Dat de rechter nog geen uitspraak heeft gedaan is totaal niet van belang.

antonieq
    Bijdrager

İk weet dat F`bahçe een grote en invloedrijke aanhang heeft.
    Blijkbaar zo groot dat ze zelf de turkse voetbalfederatie kunnen overrulen.

Normaal gesproken is er maar 1 straf , was een tijd terug ook in Frankrijk met Olympic Marseille, en dat is wat NiHao al zegt, degraderen.

antonieq
    Bijdrager

Lijkt dat er toch iets gebeurd is .

Fenerbahçe vraagt om vrijwillige degradatie
    Laatste update: 26 augustus 2011 16:00 info
    ISTANBUL – De Turkse topclub Fenerbahçe wil per direct vrijwillig degraderen en komend seizoen in de tweede Turkse klasse voetballen. De regerend landskampioen heeft daartoe vrijdag een verzoek ingediend bij de Turkse bond.

Fenerbahçe ziet geen andere uitweg meer om alle problemen – die zijn ontstaan na de sterke vermoedens van betrokkenheid bij een groot omkoopschandaal – het hoofd te bieden.

Het besluit komt een dag nadat de Turkse bond het beroep verwierp dat Fenerbahçe had ingesteld tegen de beslissing om de club uit de lucratieve Champions League te halen.

Mokumdan
    Bijdrager

Wow, dit had ik niet verwacht.
    Ik ben nog bij de wedstrijd Bucaspor – Fenerbache geweest in Izmir, een mooi spektakel. 3-5 laat die wedstrijd nu ook verdacht zijn….

Maar goed Trabzon in de CL. Ik vraag me af of Trabzon wel helemaal clean is.

antonieq
    Bijdrager

Trabzon speelt niet in de CL.
    Ze hebben voorrondes gespeeld en verloren.

Mokumdan
    Bijdrager

Poule B: Intern Milan, CSKA Moskow, LOSC Lille, Trabzonspor

In plaats van Fenerbache.

antonieq
    Bijdrager

Mokumdan schreef:

Poule B: Intern Milan, CSKA Moskow, LOSC Lille, Trabzonspor

In plaats van Fenerbache.

İk zie het nu ook .
    Vindt het wel vreemd , zie quote bericht

Fenerbahçe wordt in het hoofdtoernooi vervangen door Trabzonspor. De nummer twee van het afgelopen seizoen in Turkije werd in de voorronde van de Champions League uitgeschakeld en speelde in de play-offronde van de Europa League.

In de heenwedstrijd werd met 0-0 gelijkgespeeld bij Athletic Bilbao. De Spaanse ploeg is nu automatisch geplaatst voor het hoofdtoernooi van de Europa League.

Dat Trabzonspor Fenerbahçe vervangt is opmerkelijk te noemen. Ook die club wordt namelijk onderzocht in het Turkse omkopingsschandaal.

Zou betekenen dat een land een sterkere nummer 2 in de CL kan plaatsen als de voetbalbond van dat land er een reden voor ziet.

ni_hao
    Bijdrager

antonieq schreef:

Zou betekenen dat een land een sterkere nummer 2 in de CL kan plaatsen als de voetbalbond van dat land er een reden voor ziet.

Zo vreemd is dat niet. Deelname aan de CL is aan regels gebonden. De landskampioen speelt CL en de betreffende voetbalbond meld de landskampioen aan. De TFF heeft Fenerbahce aangemeld. Echter doordat het verwikkeld is in omkoopschandalen én de TFF van de rechterlijke macht indicaties heeft dat Fenerbahce schuldig verklaard zal worden i.r.t. het “kopen” van wedstrijd(uitslagen) heeft de TFF de inschrijving van Fenerbahce ingetrokken. Dan zijn de regels zo dat dan de nummer 2 van een hoogste landelijke competitie ingeschreven mag worden en dat is dus met Trabsonspor gebeurd. Kennelijk zijn de kansen op veroordeling voor Trabsonspor op dit moment niet zo hoog c.q. niet aan de orde als bij Fenerbahce het geval is.

Overigens heeft Fenerbahce de TFF gevraagd om te vrijwillig te degraderen.

antonieq
    Bijdrager

ni_hao schreef:

antonieq schreef:

Zo vreemd is dat niet. Deelname aan de CL is aan regels gebonden. De landskampioen speelt CL en de betreffende voetbalbond meld de landskampioen aan. De TFF heeft Fenerbahce aangemeld. Echter doordat het verwikkeld is in omkoopschandalen én de TFF van de rechterlijke macht indicaties heeft dat Fenerbahce schuldig verklaard zal worden i.r.t. het “kopen” van wedstrijd(uitslagen) heeft de TFF de inschrijving van Fenerbahce ingetrokken. Dan zijn de regels zo dat dan de nummer 2 van een hoogste landelijke competitie ingeschreven mag worden en dat is dus met Trabsonspor gebeurd. Kennelijk zijn de kansen op veroordeling voor Trabsonspor op dit moment niet zo hoog c.q. niet aan de orde als bij Fenerbahce het geval is.

Overigens heeft Fenerbahce de TFF gevraagd om te vrijwillig te degraderen.

Die regels geloof ik wel.
    Gaat mij meer erom dat Trabzon al heeft gespeeld voor de CL dit seizoen

ni_hao
    Bijdrager

Nee Trabzon heeft niet in de CL gespeeld, maar in de voorrondes. De CL gaat nu pas beginnen.
    Zij zijn nu eenmaal de nummer 2. Dus geheel volgens de regels.

antonieq
    Bijdrager

Ok,

het zal zo zijn dan.

antonieq
    Bijdrager

Fenerbahçe heeft het schijnbaar toch voor elkaar gekregen om in de eerste liga te mogen blijven spelen.
    Staan ondertussen ook alweer bovenaan.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.