Nieuwe internet regels: geen gedeeld internet in appartementen

Nederlanders in Turkije Forums Wonen in Turkije Nieuwe internet regels: geen gedeeld internet in appartementen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    rick
    Deelnemer

Er schijnt een nieuwe wet te zijn aangenomen in Turkije die het delen van je internet aansluiting in bijvoorbeeld appartementscomplexen verbied.
    Bij ons appartement in Turkije werd het internet (kabel) gedeeld via een wifi router. Deze aansluiting is nu dus afgesloten…

Wat zijn de mogelijkheden om toch wifi te regelen in ons appartement?
    – wifi ‘apparaatje’ met sim abonnement (bv bitebird of MiFi) dat als wifi router kan fungeren
    – via de schotel
    – anders?

Alvast bedankt voor de informatie.

zad75455
    Deelnemer

Waarom niet gewoon een eigen aansluiting vast internet van TurkNet of TTNet, heb ik al jaren. Ik zie het probleem niet.

rick
    Deelnemer

Appartement is op 8 hoog. Geen idee of de service providers dat gaan aanleggen…

zad75455
    Deelnemer

Lijkt mij geen probleem, ik neem toch aan dat er een vaste telefoonlijn in het gebouw aanwezig is.
    Hier kan je, met behulp van je adres, kijken welke aansluiting/snelheid mogelijk is: http://www.turk.net

Muratje
    Sleutelbeheerder

Als er internet in het appartement aanwezig is/was dan kunnen ze dat ook gewoon op jouw verdieping krijgen. Kwestie van aanvragen en eventueel 1 kabel laten trekken.

essie
    Deelnemer

Ik woon 11-hoog en heb glasvezelkabel. Abonnement bij Superonline. Zij hebben alles aangelegd en dat heeft niets extra gekost. En dat was al bijna 9 jaar geleden. Dus gewoon aanvragen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.