Nederlandse TV ontvangst in Turkije

Nederlanders in Turkije Forums Muziek, Film, Radio & Televisie Nederlandse TV ontvangst in Turkije

9 berichten aan het bekijken - 76 tot 84 (van in totaal 84)
  • Auteur
    Nynpluis
    Bijdrager

Beste allen,

@Ben
    : Ik overweeg om een Minix X8 via http://www.kijkalles.nl aan te schaffen met update abonnement.
    – Is dit wat jou betreft de beste keus? Of kan ik net zo goed kiezen voor de X7. Het prijsverschil is € 50 en is dat ook de moeite waard?
    – Daarbij ga ik er dan vanuit dat conform jouw advies wifi erin zit?
    – Ik ga er vanuit dat de installatie man ook daarmee uit de voeten kan.
    – Is zo’n kastje geschikt voor 1 tv of voor meerdere tv’s?
    – Het kosten (die ik abonnement noemde) zijn TL 200 is geloof ik voor een extra server (?). Ik weet niet wat hij (de installateur) daarmee bedoeld. Heb jij enig idee?
    – Heb jij ervaring met Hotband satelliet ad TL 70 per jaar?

@Peter
    : Ik heb ook nog een Ziggo account en ben heel benieuwd of dat ook werkt. Volgens mij had Ben al het advies van IPvannish gegeven en dat advies heb ik ook al van anderen gehoord voor het instellen van je VPN adres.

Heren alvast weer bedankt voor jullie reactie.
    Grtjes Nynke

zad75455
    Bijdrager

Ik gebruik dezelfde in NL en TR bevallen prima en ik vind het een goede keuze. De meerprijs zit ‘m ook in een veel betere en handige afstandsbediening die los € 39 kost.
    Gaan via WiFi, HD films/series en 4K/UHD (bijv. Netflix) uitzendingen zijn stabieler via een kabeltje.
    Hebt geen mannetje nodig, stekkers erin en het werkt. Hier vind je handige tips http://www.facebook.com/xodi.
    1 TV per kastje, net als bij satontvanger.
    Geen idee wat Hotband of andere abbo zijn, weet ook niet waar die voor nodig zijn. Kijk anders in de shop van hem en vraag een demo.
    Ziggo etc werkt volgens mij niet in TR vanuit NL, TV gaat alleen via een poort in het modem en niet via internet Web TV gaat alleen via eigen modem dacht ik. Nooi getest door mij
    Succes
    Ben

Peter67433
    Bijdrager

Hallo Ben en Nynke,

Ondertussen de MINIX NEO X8-H Plus vanuit Nederland meegenomen en een IPvanish pvc abo gekocht.
    Dus aan de gang.

De link naar de Facebook pagina werkt helaas niet (meer) .

Installeer nu de IPvanish VPN op mijn Mac – uiteindelijk te eenvoudig. Jammer dat er niet een ‘zelfstarter’ op de download zit, de software gevonden in downloads en opgestart. Moest een ondersteunend programma downloaden en dat was het. Alleen het vinkje rechtsboven aanzetten en schijnbaar werkt het. yeeeh

Vraagje: Kan alleen nergens vinden hoeveel apparaten er op dit ene IPVanish abonnement gebruik kunnen maken van de service?
    Vraagje: in de menu’s kan ik voor verschillende steden kiezen en die staat nu ingesteld op Istanbul is dat handig?

Inderdaad is het niet mogelijk om Horizontv van ZIggo op deze manier te benaderen ook bij navraag bij Ziggo krijg ik geen positief antwoord.

Ondertussen zijn in NLD ook veel kennissen geïnteresseerd in mijn ervaringen want eenmalig een MINIX kopen en een internet contractje is duidelijk goedkoper dan de Ziggo etc. abonnementen.

Bedankt voor de info en hulp en als ik de tv en smartphone ook aan de praat heb dan laat ik het wel even weten.

Groetjes Peter

Muratje
    Sleutelbeheerder

Horizon via VPN werkt gewoon -> Mits de VPN server op je eigen Ziggo IP draait in Nederland.

Peter67433
    Bijdrager

Dank je wel Muratje voor die info maar hoe regel je dat je VPN op je eigen Ziggo IP draait?

@Ben

Ik heb IPVanish maar ik krijg hem niet op de MINIX geïnstalleerd. Ik krijg de software niet gedownload, de app via google Play geeft mij wel mijn smartphone om te kiezen maar niet de MNIX:smash:

Wat doe ik fout?

Vriendelijke groet Peter

zad75455
    Bijdrager

In de Minix ga je naar het Android scherm–> alle apps–>Playstore hier download je de Ipvanish app. Hiermee verbind je dan met een server in Amsterdam zodat je dan een NL IPadres gebruikt, nu kan je via diverse apps (misschien ook nog op dezelfde wijze als boven instaleren). De benodigde apps zijn NPO, NOS, N24 etc.
    Je kan meerdere apparaten gebruiken met IPvanish.
    Om in Playstore te komen moet 1, online zijn met de Minix (het beste via een kabeltje) en 2. ingelogd zijn met je Google account.

Via VPN op je NL IP inloggen is eenvoudig even te googlen.

Op Facebook zijn 2 hulppagina’s voor Kodi genaamd xodi en x-odi

Lukt het niet dan hoor ik het wel.
    Succes
    Ben

Peter67433
    Bijdrager

Ben,

App gedownload.
    Aangemeld met mijn ipv account krijg een lijst met steden , maar kan niet scrollen !

zad75455
    Bijdrager

moet kunnen met Minix afstandsbediening pijltje up/down of met de curser via afst.bed., rondje metpijltje erin

Peter67433
    Bijdrager

Pffff gevonden per toeval. Op alle plekken moest/kon ik gewoon met de pijlen op en neer scrollen. Bij deze app moest ik de cursor ingedrukt houden om over de pagina te navigeren.

Maar het is gelukt. cheer

Morgen kijken naar films etc.

Dank voor alle hulp.
    Peter

9 berichten aan het bekijken - 76 tot 84 (van in totaal 84)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.