woensdag 2 december 2020

Nederlandse TV ontvangst in Turkije

Nederlanders in Turkije Forums Muziek, Film, Radio & Televisie Nederlandse TV ontvangst in Turkije

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 84)
  • Auteur
    Anamurlu2000
    Bijdrager

Dan stop ik er hier mee, ik wil niet tot de illegalen behoren.
    Het is door jullie dat kleine aanbieders, zoals CD & TVV, het moeilijk hebben.
    Hopelijk worden jullie op een dag gepakt, er staan enkele jaren gevangenis straf op.

TurgayG
    Bijdrager

Ik heb een vraag, sinds kort woon ik in Turkije maar moet me nog helemaal vestigen.
    Nu wil ik graag Nederlandse zenders blijven kijken waaronder ook fox tv (voorheen eredivisie live)
    Natuurlijk wil ik ook turkse zenders ontvangen (ook ligue tv)

De dreambox was hiervoor de besye oplossing in Nederland. Maar kan k deze ook gebruiken in turkije? Dus ook met het zelfde kaartje als in Nederland.

Admin Edit: Bericht verplaatst naar dit topic.

zad75455
    Bijdrager

Het antwoord op je vraag is ja.
    Maar voor een nauwkeuriger advies moet je wat meer informatie geven.
    Als eerste waar woon je in TR, ivm met de grootte van de schotel. Welke Dreambox met welke image (software)

Voor de NL zenders moet de schotel op Astra 23.5E gericht staan, zit Ligue TV op Turksat 42.0E? Dan moet je daarvoor waarschijnlijk een 2de schotel, zeker als wat verder naar het oosten zit.

Als je je Nederlandse Canadigtaal kaartje wil gebruiken dan moet op je Dreambox, via applicaties, CCamd installeren, deze via de blauwe knop op de afstandsbediening activeren, kaart op de kop (chip naar beneden) in de box en dan moet hij het doen.

Succes turknl
    Ben

inci
    Bijdrager

Beste mensen,het is november 2014 en ik woon in Antalya-Konyaalti. Ik wil graag ook NL- zenders ontvangen..Hoe ziet het met nieuwe ontwikkelingen hierom. Ik heb wel zo’n Dreambox DM600 en verder niets. Kan iemand mij informeren hoe ik er verder mee moet? Alvast bedakt!smile

zad75455
    Bijdrager

Een schotel van tenminste 90 cm, (groter is beter) gericht op Astra 23.5E, PLi image op de Dreambox hier: http://openpli.org/

Via een NL adres een CanalDigitaal abonnement naar keuze afsluiten. CCcam op DM600 downloaden, kan via de PLi image mits de DM600 aan internet hangt. Kaart op de kop in de DM600 en kijken maar.

Een lokaal satelliet mannetje kan je hier wek mee helpen als je de schotel etc bij hem koopt.

Succes

inci
    Bijdrager

Bedankt voor je reactie ,Ben.
    Ik bedenk me ineens dat ik een TVmet eigen(ingebouwd) ontvanger heb. Zal t ook werken met zo’n Tv? (LG 47LA640S DVB-S FHD Smart LED LCD)

ni_hao
    Bijdrager

Ja hoor inci, dat werkt zeker alleen heb je wel een common interface (CI) nodig en die zou ik echt in Nederland kopen zodat je zeker bent dat je canal digitaal kaart er in werkt. bedenk dat je voor fox sport 2 international) een speciale CI moet hebben. Tenminste zo lang je legaal wilt kijken. Maar je hebt uiteraard wel een schotel en lnb nodig om de signalen te kunnen ontvangen.

Heb je een smart tv dan kun je ook via internet streams bekijken van alle Nederlandse zenders, ja zelfs fox sport 2. Volgens mij, maar ik ben geen expert, is het aanbieden van die stream natuurlijk illegaal maar het binnenhalen van zo’n stream is volgens mij niet strafbaar.

Theo56
    Bijdrager

Beste mensen,
    Wij zijn totale leken op dit terrein. Vanaf 1 december hebben wij ons eigen Appartement in Alanya centrum (güller pinari).
    We willen gewoon ned tv blijven volgen vandaar dat we nu voor de keuze staan en ik begrijp tot nu toe dat ik twee keuzes heb. Canal digitaal of via Internet.
    Is voor een leek uit te leggen wat men in die omgevingals het beste ervaart en wat daarvoor nodig is?
    Ik begrijp sowieso schotel van 120cm maar wat verder?
    Dank vast worship

ni_hao
    Bijdrager

Inci, je schreef eerder dat je een dm600 hebt, daar heb je weinig aan want dat is geen HD ontvanger en dus kun je daar tot nu toe nog steeds een paar zenders mee ontvangen, zoals Ned 1, 2, 3, RTL 4,5,7 en net 5.

De andere zenders zitten op een andere satelliet, de Astra 3 (op 23,5° oost) en daar heb je een HD ontvanger voor nodig.
    Je hebt ook een abonnement bij canal digitaal nodig en dus een kaartje, die kun je met een Nederlands (post)adres afsluiten, echter je kunt tegenwoordig bij canal digitaal alleen nog maar HD abonnementen afsluiten. Je zult dus een andere ontvanger nodig hebben. Ik zou die zeker in NL kopen en een dreambox is een goede keus. Kijk goed naar je budget en de prijzen, de laatste nieuwe is de dm 7080 HD, heeft meerdere satelliet tuners (kun je dus meerdere zenders opnemen en tegelijk kijken) of picture in picture etc etc. Uit mijn hoofd ligt de prijs rond de 600-700 Euro, maar de mogelijkheid bestaat dat je de btw terugkrijgt als je deze zelf meeneemt in je handbagage en de nodige dingen (papieren rompslomp) op Schiphol doet.

Via internet kan inderdaad maar je bent zo afhankelijk van verschillende dingen dat ik het zie als leuk dat het kan maar ik zou zeker niet daar alleen afhankelijk willen zijn. Want als je internet wegvalt (zen dat gebeurt nog wel eens) heb je geen beeld.

ni_hao
    Bijdrager

@theo56: je hebt nodig: schotel, lnb, kabel, HD ontvanger en een canal digitaal kaart met een geldig abonnement. Neem geen ontvanger van canal digitaal want je bent dan zo beperkt

zad75455
    Bijdrager

Wij gebruiken de schotel niet meer voor NL TV maar gebruiken een Minix X8H en/of een RaspberryPi met XBMC. Alles van NL via internet te zien. Het kijken is gratis de apps NPO, UitzendingGemist, RTLXL. N24 etc. Wel een VPN abonnementje nodig zodat je een NL IP adres hebt, heeft ook het voordeel dat je Turkse smart TV van Samsung of LG ook de NL apps dan download.

Hebben deze opzet nu een maand of 3 draaien en zijn zeer tevreden. Voor mogelijkheden en het opzetten hiervan Google maar even.

ni_hao
    Bijdrager

Ja de minix ken ik wel, maar je blijft afhankelijk van een (goede) internet verbinding en dit laatste is nog al eens een probleem in TR (m.u.v. de grote steden)

missfener
    Bijdrager

Wij kijken nu al bijna 3 jaar naar canaaldigitaal inclusief de sport en filmkanalen en zijn daar heel erg tevreden over
    Gewoon met de dreambox een share abonnement uit nederland en een schotel van 120cm
    We hebben het ook met ip tv geprobeerd maar dat werkt niet echt goed

ni_hao
    Bijdrager

Share is illegaal en je loopt daar risico mee. Via internet naar de NL’se zenders gratis kijken gaat prima, alleen je moet wel voldoende download snelheid hebben, zeker voor de HD zenders en dan heb je aan 2 MB snelheid niet genoeg

zad75455
    Bijdrager

@ Ni_Hao

Het internet “probleem” bleef voor mij gelijk omdat ik mijn eigen full abo van CD vanuit NL sharede met TR. Als het internet eruit lag werkt dat ook niet….dus. Ben er door CD een jaar geleden uitgegooid op verdenking van cardsharing. Hoewel dit al jaren niet meer gebeurde, alleen een interne share met TR (dat mag volgens mij). Communicatie was niet meer mogelijk met CD, in geen enkele vorm. Na 6 weken pogingen van mijn kant, ben ik helemaal gestopt met CD. Ook omdat we hier in NL nu supersnel glasvezel hebben. Kwaliteit TV en UHD van Netflix is aanzienlijk beter van beeldkwaliteit.
    Heb nu een onbeperkt 16Mb van TTnet en dat werkt goed, haalt in huis zo’n 12 Mb. Moet wel ieder voorjaar een paar keer bellen om de verbinding weer stabiel te krijgen na de winter, maar daarna loopt het vrij probleemloos. Het full HD streamen gaat prima.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 84)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.