dinsdag 1 december 2020

Nederlandse TV ontvangst in Turkije

Nederlanders in Turkije Forums Muziek, Film, Radio & Televisie Nederlandse TV ontvangst in Turkije

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 84)
  • Auteur
    Renate
    Bijdrager

Ik ben heel blij met alle reacties, heb alleen net een auto ongeluk gehad en ben vandaag ontslagen uit het ziekenhuis dus mijn excuses dat ik niet eerder heb gereageerd.

@zad75455

Ik raad nu juist aan, om alles hier te kopen, maar NIET de ontvanger. Ik zelf heb een Vu+ Duo en daar is enige kennis voor nodig. Mensen die deze kennis niet hebben, kopen beter een ontvanger van Can. Digitaal. Daar zijn ontvangers bij, daar hoef je niets aan te doen. Nieuwe zenderlijst gaat automatisch en software update ook. Dit gaat zeker op voor een HD ontvanger.

Ik zit al vanaf begin jaren 90 in het satellietgebeuren en weet er dus genoeg van. Toen ik hier kwam wonen, had ik al een Topfield TF4000PVR, deze werkte net zo goed als indertijd in NL. Kocht hier een SAB ontvanger erbij, om te knutselen. Deze werkte ook met een CI-Module en card, maar wat ik en diverse antenneboeren hier er ook voor software op hebben gezet,
    NOOIT NL zenders met die ontvanger kunnen zien. Vandaar zeg ik, koop de ontvanger in NL.

Aangezien ik geen liefhebber ben van CD-ontvangers, heb ik mijn Topfield vervangen voor een Vu+ Duo, voordeel ervan is, je kan zonder CI-module, toch de NL zenders zien. Daarom raad ik dit merk, of Dreambox ook altijd aan.

Maar met een CD-ontvanger gaat het natuurlijk ook en heb je de support van CD. Gewoon in NL kopen en gebruiksklaar laten maken, en hier de schotel(s) laten plaatsen. Dan is het alleen nog maar aansluiten en kijken maar.

Probeer, als je geen Turks spreekt, om er een NL-er bij te halen, die als tolk kan fungeren. Want alleen de schotel(s) even plaatsen, is het natuurlijk niet. Er MOET ook beeld zijn.

En aan Renate, bedankt voor je respons op onze antwoorden, we doen het graag.

Anamurlu2000
    Bijdrager

Zoals ze hier zeggen, Geçmiş Olsun.
    Ofwel beterschap.

Renate
    Bijdrager

Dank je wel, dat kan ik wel gebruiken. Ik heb alle info opgeschreven en nogmaals bedankt.

Anamurlu2000
    Bijdrager

Graag gedaan hoor cool.

GulayNL
    Bijdrager

Ik hoorde van iemand dat ze een dreambox heeft..alles heeft aangesloten op astra en zonder enig abonnement (canal digital etc.) gewoon alle nl kanalen kan ontvangen.
    Hoe kan ik dat regelen?

GulayNL
    Bijdrager

Ik woon overigens in kocaeli. (tegenover istanbul)

zad75455
    Bijdrager

In Turkije on NL?
    In Turkije bieden satelliet winkeliers vaak een aansluiting aan via een zgn share. Dat is nooit gratis, wel goedkoper dan CanalDigitaal.
    Afhankelijk van het pakket kost dat ca. € 10/€ 15 per maand, vooruit te betalen en zonder garantie.
    De box moet dan een internet aansluiting hebben en je moet met de box naat de winkelier om er de benodigde software op te laten zetten.
    Voor de duidelijkheid: het is illegaal en je hebt geen ontvangst garantie. Er wordt nog wel eens zo’n mannetje opgepakt.

In NL gaat het ongeveer hetzelfde maar zijn de “mannetjes” iets moeilijker te vinden omdat ze hier wat sneller worden opgepakt als in TR

Succes
    Ben

GulayNL
    Bijdrager

bedankt! we gaan even langs de winkel dan :)

Anamurlu2000
    Bijdrager

zad75455 schreef:

In Turkije on NL?
    In Turkije bieden satelliet winkeliers vaak een aansluiting aan via een zgn share. Dat is nooit gratis, wel goedkoper dan CanalDigitaal.
    Afhankelijk van het pakket kost dat ca. € 10/€ 15 per maand, vooruit te betalen en zonder garantie.
    De box moet dan een internet aansluiting hebben en je moet met de box naat de winkelier om er de benodigde software op te laten zetten.
    Voor de duidelijkheid: het is illegaal en je hebt geen ontvangst garantie. Er wordt nog wel eens zo’n mannetje opgepakt.

In NL gaat het ongeveer hetzelfde maar zijn de “mannetjes” iets moeilijker te vinden omdat ze hier wat sneller worden opgepakt als in TR

Succes
    Ben

En de genen die illegaal bezig zijn, verpesten het voor de goede onder ons.
    Maar ja, NL-ers willen altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
    Officieel kijken kan al vanaf €15.– à 20.– p.m.
    Door dat illegale gedoe, kan je nu niet meer dan 2 zenders tegelijkertijd opnemen, want dan gaat de boel op zwart en valt tijdelijk je smart-card uit.

Wil je een goede ontvanger, enige kennis is vereist, koop dan in NL de Vu+ Solo 2 en laat hem daar Plug & Play leveren.

http://vuplus.com/productSolo2.html

Middels software van PLi of VTi, NIET illegaal, kan je er dan CCCam 2.3.0 opzetten en je hebt géén dure
    CI-module nodig, alleen de smart-card en abonnement.

Velen spreken over 120 cm. schotel voor HD ontvangst op 23.5 oost Astra 3, maar dat lukt niet overal in Turkije.
    Hier in Anamur, zelfs met 160 cm, af en toe nog uitval bij zware regenbui.
    Dit komt omdat Can. Digitaal met een nieuwe techniek is gaan uitzenden, 8PSK en dan moet voor regenreserve de schotel nog groter zijn.
    Ik klets niet uit mijn nek, heb al bijna 25 jaar ervaring met zelf schotels plaatsen en doe dit ook, tegen vergoeding, hier in Turkije.

turk Anamurlu2000.

zad75455
    Bijdrager

Ik weet dit Anamurlu. Zoals ik schrijf is dit illegaal en beveel ik het niet aan. Maar de vraag was hoe men dit deed.

Het is typisch Turks een tientje per maand te betalen en zeggen dat het voor niets is 😉
    Zelf heb ik in NL en TR Dreamboxen staan met de meest gavanceerde images van RUdream, heb in NL een full-abo van CD, netjes betaalt en kijk op deze kaart in TR via MGcamd, een eigen en prive share. Prettig en volkomen legaal.

In Cesme heb ik een 130 cm schotel met 2 lnb’s (19,2 en 23.5) en nooit uitval bemerkt, hoewel we er ’s winters nooit zijn met erg slecht weer. Daarnaast nog een schotel apart voor Turksat (42) voor onze Turkse gasten. Hier hangen 3 TV’s en Dreamboxen aan via Diseqc switches.

missfener
    Bijdrager

zoals ik al eerder had aangegeven hebben wij een Dreambox en een abonnement bij een sateliet boer in Nederland aangeschaft wij betalen voor één jaar € 100 en wij kijken alle Nederlandse kanalen in HD op 23.5 .
    wij hebben een schotel van 120cm…..

Anamurlu2000
    Bijdrager

In Cesme zit je op een betere locatie, ruim binnen de footprint, zie:
    Astra 3B Europe wide beam op: http://www.flysat.com/astra3b-beam.php

Maar dit is gebaseerd op ontvangst in QPSK modus en niet 8PSK, dan zakt het signaal in, weet niet hoeveel échte percent,
    maar het is bij slecht weer, duidelijk merkbaar.
    Normaal, op mijn ontvanger, valt het signaal weg vanaf 28% SNR, maar bij 8PSK al vanaf 50%, maar dat interesseert Can. Digitaal niks.

Ik heb een schotel voor Astra 1 & 3, Turksat, Hotbird, Eurobird, Eutelsat 7 oost en Nilesat.
    Ontvanger Vu+ Duo, wordt Vu+ Duo2.

turk

missfener
    Bijdrager

wij wonen in fethiye en het beeld is super duidelijk….

Anamurlu2000
    Bijdrager

Aan allen, kijk nu eens goed naar de footprint, http://www.flysat.com/astra3b-beam.php
    Anamur ligt ver buiten de zone van 120 cm.

En deze footprint moet je niet te letterlijk nemen als je buiten deze zone zit.

GulayNL
    Bijdrager

We hebben het inmiddels aangeschaft.
    Hier 180tl voor een jaar.
    Super ontvangst en alle kanelen. Kan alleen de kinderkanalen zoals zoals kindernet en ketnet niet vinden. Geen idee of die te ontvangen zijn?
    Ben sowieso niet echt op de hoogte wat voor kanalen er tegenwoordig zijn.

Ik weet dat illegaal niet hoort. Maar het kost een hoop om het via de legale weg te doen helaas..en dat was voor ons geen optie.
    Ik kijk zelf nooit tv het is alleen voor de kinderen een uurtje per dag zodat ze wat meer nederlands opvangen.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 84)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.