vrijdag 30 oktober 2020

Nederlandse TV ontvangst in Turkije

Nederlanders in Turkije Forums Muziek, Film, Radio & Televisie Nederlandse TV ontvangst in Turkije

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 84)
  • Auteur
    Kestel
    Bijdrager

Beste mensen,
    ik ben erg geholpen en wil iedereen bedanken voor de duidelijke informatie.
    groeten,
    Hüseyin

missfener
    Bijdrager

zijn er ook mensen die weten hoe dit in fethiye werkt?
    Ik ben in het bezit van een dreambox 800hd ik heb er nog een abonnement ( via ned) op voor digiturk en canaaldigitaal, digiturk werkt nu maar k niet zoals in nederland een heleboel kanalen ontvangen we hier niet.
    Weet iemand wat ik nodig heb voor ontvangst van canaal digitaal?

Alvast bedankt

Anamurlu2000
    Bijdrager

In Fethiye werkt dit het zelfde als in heel West Turkije.
    Nederland 1, 2, 3, Net 5, SBS6, Veronica en BVN, zijn daar vrij eenvoudig te ontvangen.
    Voor de RTL zenders is het een ramp, zeer grote schotel nodig.

Maar iets meer naar het oosten, op 23.5E, hangt de volgende Astra: Astra 3B Europe wide beam (http://www.flysat.com/astra23-beam.php)en deze is , met goede regenreserve, met een schotel van 90 cm. te ontvangen.
    Je hebt dan wel een HD-ontvanger nodig, een SD-ontvanger raad ik af, steeds meer zenders gaan nu snel over op nieuwe uitzendtechnieken en als je nu nog een SD ontvanger koopt, is hij binnen twee jaar misschien al schroot.
    Voor de Duitse zenders moet natuurlijk wel een schotel op 19.2E gericht staan.
    Voordeel, heel veel in HD van deze zenders en op 23.5E worden alle bovenaan genoemde NL-zenders ook in HD uitgezonden, behalve BVN. Zie: http://www.canaldigitaal.nl/kl…..akket.aspx
    Dit is een aanvullend pakket, dus je moet al een ander pakket bij Can. Digitaal hebben.
    Velen hebben het STB-pakket (€75.– p.j.) en daar kan je dan het HD pakket goed mee combineren.

Voor anderen die dit ook lezen, Dreambox is een zeer goed merk, maar óók “Vu+”.
    Laatste werkt op de zelfde manier als de eerste, maar is veel goedkoper.
    Zie voor Vu+: http://www2.vuplus.com/products
    Bij de eerste betaal je ook voor de naam, en in tijden van crisis letten we toch allemaal op onze portemonnee?.

Voor missfener:

Het kost wat meer, Vu+ en Dreambox, maar dan heb je toch echt wat.

Zogenaamde gecertificeerde ontvanger van Can. Digitaal, raad ik af en velen met mij.
    Deze zijn nog al “storing-gevoelig”.

Ga naar een goede satellietzaak en kies voor een van de modellen van de door mij aanbevolen merken.
    Laat hier VTi of PLi software opzetten samen met CCcam.
    CCcam vervangt de dure CI-module en je kan opnemen en kijken tegelijk. Voordeel is de opname wordt gelijk gedecodeerd, dus hoeft niet binnen 2 à 3 dagen bekeken te worden, zoals bij vele andere ontvangers.
    En, niet vergeten, laat er ook de zenderlijst inzetten voor Astra 1, 19.2E en Astra 3, 23.5E.

Voor Can. Digitaal benodigd:
    Een Vu+ of Dreambox ontvanger
    Als je Duitse en NL zenders wilt kijken; 2 schotels van 90 cm. met twin-LNB´s, laatste is nodig als de ontvanger 2 tuners heeft. Hier horen dan nog 2 DiSEqC- switches bij.
    Anders 2 normale LNB´s en 1 DiSEqC-switch.
    Een CD-Abo naar keuze, zie: http://www.canaldigitaal.nl/ maar zonder een van hun ontvangers.
    Een adres in NL en ook daar een bankrekening.

Anamurlu2000
    Bijdrager

Evet,

cevap (yanıt), sağol, çok teşekkürler.

missfener
    Bijdrager

Het rare is, dat wij na de aardbeving van 10 juni hier in Ferthiye ineens ALLE nederlandse zenders kunnen ontvangen

Anamurlu2000
    Bijdrager

Dat heeft met de deprem natuurlijk niks te maken.
    SES Astra is weer aan het rommelen gegaan en heeft de Astra 1 H afgeschakeld en alles over gezet naar nieuwere satellieten.
    Hierdoor is in Anamur de boel verslechterd, en heb met mijn 160 cm. schotel nog net beeld, zonder uitval.
    Voor mij is dit alleen nodig voor o.a. de Duitse zenders, de NL-ers haal ik van Astra 3 in HD en die komen hier knalhard binnen.
    Maar fijn dat jullie weer kunnen kijken.

Renate
    Bijdrager

Kan iemand mij vertellen hoe ik in Marmaris de nederlandse zenders incl de commerciele kan ontvangen. Ik wil ook graag een internet verbinding thuis. Heb geen idee aan welke prijzen ik moet denken? Alle info is van harte welkom.

Groetjes Renate

Anamurlu2000
    Bijdrager

Voor internet kan je o.a. hier terecht:
    http://www.ttnet.com.tr/bireysel/internet/Sayfalar/Tum-Tarifeler.aspx

NL TV ontvang je via Astra 3, je moet** dan in Nederland! een adres hebben, met bankrekening.
    http://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/

De ontvanger koop je óók in NL en je laat je daar goed informeren of er wel of niet een CI module bij moet.
    Koop de ontvanger in een goede winkel, Can. Digitaal goedgekeurd, en liever niet bij Mediamarkt.
    In een goede winkel, kunnen ze hem gebruiksklaar maken en na aankoop van een schotel met LNB, kan je dan gelijk gaan kijken.
    Als schotelmaat, het best gaan voor 120 cm., die zijn hier niet zo duur.
    Wil je ook alle Duitse zenders er gratis bij, moet je nog een tweede 120 cm. schotel er bij nemen.
    Er zijn in Turkije genoeg çanak anten usta´s, die je graag helpen en niet duur zijn.

**Nogmaals, adres en bankrekening moet!! je in NL hebben en alleen de ontvanger koop je ook daar.

Selamlarturk

Anamurlu2000

MissyMay
    Bijdrager

En voor Canal Digitaal, zorg ervoor dat je een HD receiver hebt, want heel veel zenders gaan daarop over de komende maanden. Hier heb je dan ook een dubbele HD kop bij nodig voor op de schotel http://www.nederlandersinturkije.nl/wp-includes/images/smilies/icon_smile.gif
    http://www.canaldigitaal/wijziging2013

Anamurlu2000
    Bijdrager

Ik denk dat een “dubbele LNB” hier niet gaat werken, te ver van NL.

Aangezien hier LNB´s en schotels niet duur zijn, beter 2 schotels, Astra 1 & 3 en,
    dan 2 twin-LNB´s, met 2 DiSEqC-switches.
    Op Astra 1 is het volgende te ontvangen: http://www.flysat.com/astra19.php
    ,, ,, 3 ,, ,, ,, ,, ,, : http://www.flysat.com/astra23.php

Laatste wordt inderdaad de voornaamste, want daar zitten de meeste NL zenders en ook VRT Vlaanderen.
    Eerste is en blijft de voornaamste voor o.a. Duitse zenders.

zad75455
    Bijdrager

Anamurlu heeft gelijk, enkele kop (lnb) is nu voldoende Astra1 op 19.2 zend de NL zenders uit in SD (het oude systeem) en Astra3 op 23.3 in HD (het nieuwe systeem)
    Je hebt nodig 1 HD ontvanger die overweg kan met CanalDigitaal kaart, 1 satelliet schotel 120 cm uitgericht op Astra 3 op 23.3 Oost, 1 CanalDigitaal kaart met het gewenste pakket.

Het voordeel van de spullen in TR kopen is dat je daar op kan terugvallen bij problemen of voor updates van je ontvanger. Of je moet voldoende computer handigheid hebben dat zelf te doen. Het gaat hierbij om nieuwe software of nieuwe zenderlijsten in de ontvanger te plaatsen.

Succes,
    Ben

missfener
    Bijdrager

Wij maken gebruik van een schotel van 1.20cm met 1lnb gericht op 23.5 een dreambox 800hd met een jaarabonnement via Nederland. ….kunnen we na afloop van het jaar ook telefonisch verlengen….en wij kijken alle nederlandse kanalen in hd kwaliteit
    Wij zijn er erg tevreden mee

Anamurlu2000
    Bijdrager

@zad75455

Ik raad nu juist aan, om alles hier te kopen, maar NIET de ontvanger. Ik zelf heb een Vu+ Duo en daar is enige kennis voor nodig. Mensen die deze kennis niet hebben, kopen beter een ontvanger van Can. Digitaal. Daar zijn ontvangers bij, daar hoef je niets aan te doen. Nieuwe zenderlijst gaat automatisch en software update ook. Dit gaat zeker op voor een HD ontvanger.

Ik zit al vanaf begin jaren 90 in het satellietgebeuren en weet er dus genoeg van. Toen ik hier kwam wonen, had ik al een Topfield TF4000PVR, deze werkte net zo goed als indertijd in NL. Kocht hier een SAB ontvanger erbij, om te knutselen. Deze werkte ook met een CI-Module en card, maar wat ik en diverse antenneboeren hier er ook voor software op hebben gezet,
    NOOIT NL zenders met die ontvanger kunnen zien. Vandaar zeg ik, koop de ontvanger in NL.

Aangezien ik geen liefhebber ben van CD-ontvangers, heb ik mijn Topfield vervangen voor een Vu+ Duo, voordeel ervan is, je kan zonder CI-module, toch de NL zenders zien. Daarom raad ik dit merk, of Dreambox ook altijd aan.

Maar met een CD-ontvanger gaat het natuurlijk ook en heb je de support van CD. Gewoon in NL kopen en gebruiksklaar laten maken, en hier de schotel(s) laten plaatsen. Dan is het alleen nog maar aansluiten en kijken maar.

Probeer, als je geen Turks spreekt, om er een NL-er bij te halen, die als tolk kan fungeren. Want alleen de schotel(s) even plaatsen, is het natuurlijk niet. Er MOET ook beeld zijn.

En aan Renate, bedankt voor je respons op onze antwoorden, we doen het graag.

zad75455
    Bijdrager

Ben ook een Dreamboxfan en al heel lang een sat fanaat, zeg maar vanaf de introductie van de Humax5400.
    Draai in NL met 2 DM8000 en heb in TR 1 800HD en 2 500HD staan, allen draaien op RUdream images en sharen op mijn Linux server hier in mijn garage mijn CD kaart. Ga je in TR een Dreambox gebruiken dan moet je daar bijv, een Pli image (is de software in de ontvanger en is gratis te gebruiken) op hebben en CCcam gaan gebruiken om de Canal Digitaal kaart te kunnen “lezen”. Let er daarbij op dat de kaart op de kop in het slot gestopt moet worden. Ik weet dus ook wel een klein beetje hoe het werkt, maar wilde het voor een starter niet al te ingewikkeld maken.

Het probleem van de Turkse Satwinkels is dat de Dreamboxen die zij verkopen meestal neppers zijn en daardoor bij software updates nogal eens plegen te overlijden.
    Voor dagelijks gebruik is de Dreambox 500HD een goede keuze, laat er dan wel door de verkoper de laatste versie van Pli opzetten en een goede zenderlijst. De complete schotel en het uitrichten kan je het best door een lokaal Sat winkeltje laten doen.

Succes
    Ben

Anamurlu2000
    Bijdrager

Als we er nu eens mee stoppen, Dreambox en Vu+ zal zeker wel te moeilijk zijn voor Renate.

Als ze al geen respons geeft op onze antwoorden, stop ik er mee.
    Zit hier niet voor de kat zijn k*t.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 84)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.