maandag 26 oktober 2020

Met de Auto (en boot) naar Turkije!

Nederlanders in Turkije Forums Vakantie!!! Met de Auto (en boot) naar Turkije!

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
  • Auteur
    antonieq
    Bijdrager

freija schreef:

@Samimi: Wij hebben toen online bij directferries geboekt. De rederij was Minoan Lines.

Wij gingen heen van Ancona naar Patras, omdat we dan meer van Griekenland konden zien,

en terug van Igoumenitsa naar Ancona. Als je een hut erbij neemt met zeeuitzicht, moet je er wel van uitgaan dat dat niet goedkoop is, maar het is het zeker dubbel en dwars waard, vonden wij dan 🙂

Wij zijn een jaar of tien geleden, toen de € er net was, met dezelfde maatschappij gevaren van İgoumenitsa naar Ancona.
    We moesten toen al €750 betalen voor een overtocht , bij het kantoor in İgoumenitsa gekocht, met een camper met 4 personen en aangezien er geen hut meer vrij was moesten we de nacht op het dek doorbrengen.

Enige voordeel van een boottocht is dat je dan niet door de ex-joegoslavische en oostblokland hoeft.
    Voor de rest alleen maar nadelen.

alkan
    Bijdrager

Hoi allen,
    Ik vraag me af of jullie weten of je ook je huisdier (hond) mee mag nemen in de boot van italie naar turkije.
    De hond is een turkse kangal. Ik weet dat sommige landen moeilijk doen over een bepaalde ras en een pitbull is zelfs in bepaalde landen niet eens toegestaan.

Ik kon nergens iets vinden over het meenemen van een hond en de tariven. Mag de hond met de passagier mee of wordt dat als vracht vervoerd? (in verband met de grootte van de hond). Kangal is wel 140 lang (neus-staart).
    alvast bedankt.

Redgytje
    Bijdrager

Hier enkel www adressen die ik heb gevonden op internet met eventueel een telefoon nummer er bij. Bij Anker Lines stond er in de rubriek cargo “Transportation of animals is not allowed in the Ancona and Venice line”.

http://web.anek.gr/portal/page/portal/ANEK_prod/Cargo
    CARGO DEPARTMENT
    International Lines Booking
    Address
    22 Akti Kondili Str., 185 45 Piraeus
    Tel.No.+30 210 4197542-3-4, +30 210 4197548
    Fax.No.+30 210 4197549
    web Site http://www.anek.gr
    Email cargoint@anek.gr
    http://www.superfast.com
    + 30 210 89 19 800 (for Bari route)
    and +30 210 8919700 (for Ancona route).

Verder nog twee maatschappijen die varen tussen Italië en Griekenland.

http://www.minoan.gr/en
    Call Center +30 210 4145700
    worship

seffie
    Bijdrager

Redgytje schreef:

Hier enkel www adressen die ik heb gevonden op internet met eventueel een telefoon nummer er bij. Bij Anker Lines stond er in de rubriek cargo “Transportation of animals is not allowed in the Ancona and Venice line”.

http://web.anek.gr/portal/page/portal/ANEK_prod/Cargo
    CARGO DEPARTMENT
    International Lines Booking
    Address
    22 Akti Kondili Str., 185 45 Piraeus
    Tel.No.+30 210 4197542-3-4, +30 210 4197548
    Fax.No.+30 210 4197549
    web Site http://www.anek.gr
    Email cargoint@anek.gr

Verder nog twee maatschappijen die varen tussen Italië en Griekenland.

http://www.minoan.gr/en
    Call Center +30 210 4145700
    http://www.nederlandersinturkije.nl/wp-content/forum-smileys/worshippy.gif

Hallo.

Ik ben benieuwd of het jullie is gelukt om jullie hond mee te nemen op de boot.
    wij willen dit jaar voor het eerst met de auto naar Turkije. We willen graag onze hond meenemen. We hebben al de nodige inentingen gezondheidscertificaat etc. Geregeld, maar we stuiten op het volgende probleem. We zullen ook door Servië moeten reizen en op de terugweg is het gezondheidscertificaat die we voor vertrek in Nederland zullen laten legaliseren niet meer geldig. Servië en Macedonië eisen dat her gezondheidscertificaat niet ouder mag zijn dan 30 dagen. Als we Servië willen vermijden zouden we door Roemenië moeten reizen en dat zien we niet zitten. Wie heeft hier ervaring mee en hoe hebben jullie dit opgelost. In Turkije nog een certificaat halen zou kunnen maar het moet ook worden gelegaliseerd en zou niet weten hoe ik dit in Turkije moet doen.

Dus we dachten om terug de boot te nemen van Griekenland naar Italië. Moet ik van te voren reserveren of kan je ook gewoon bij de haven alles regelen? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen

antonieq
    Bijdrager

seffie schreef:

Hallo.

Ik ben benieuwd of het jullie is gelukt om jullie hond mee te nemen op de boot.
    wij willen dit jaar voor het eerst met de auto naar Turkije. We willen graag onze hond meenemen. We hebben al de nodige inentingen gezondheidscertificaat etc. Geregeld, maar we stuiten op het volgende probleem. We zullen ook door Servië moeten reizen en op de terugweg is het gezondheidscertificaat die we voor vertrek in Nederland zullen laten legaliseren niet meer geldig. Servië en Macedonië eisen dat her gezondheidscertificaat niet ouder mag zijn dan 30 dagen. Als we Servië willen vermijden zouden we door Roemenië moeten reizen en dat zien we niet zitten. Wie heeft hier ervaring mee en hoe hebben jullie dit opgelost. In Turkije nog een certificaat halen zou kunnen maar het moet ook worden gelegaliseerd en zou niet weten hoe ik dit in Turkije moet doen.

Dus we dachten om terug de boot te nemen van Griekenland naar Italië. Moet ik van te voren reserveren of kan je ook gewoon bij de haven alles regelen? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen

De maatschappijen doen alsof ze volgeboekt zitten om prijs kunstmatig hoog te houden.

De waarheid is echter dat er vaak bij meerdere maatschappijen vanuit de zelfde vertrek haven nog plek genoeg is
    en je ook van de prijs kunt afdingen.

Enige ding waar ik mijn twijfels over heb is of ze in Turkije honden accepteren.
    Met de huidige regering hebben de fanatieke gelovigen overal werkplekken op belangrijke plaatsen
    gekregen en een hond kan als onrein gezien worden en niet toegelaten worden.
    Of ze pakken dat als extra excuus om grof geld voor een hond te vragen met een zelfgemaakt documentje.

Op dit moment zou ik helemaal al geen ongeregelde rond-trip door Turkije maken vanwege allerlei zaken die spelen
    en garant staan voor onveiligheid onderweg!!
    (er zijn nog genoeg andere mooie plekken op deze wereld en Turkije kun je altijd nog bekijken als , hopelijk snel,
    deze gevaarlijke dictatoriale regering weg is)

Dingen zoals onvrede over hardhandige manier van optreden van regering.
    Ondanks zogenaamde goede economie zijn veel meer mensen armer dan ooit, alleen de directe Erdogan clan
    is ruimschoots rijker geworden, en waar armoede heerst komt criminaliteit in alle vormen snel om de hoek kijken.
    Syriers ,die door de regering het land binnen zijn gehaald in grote getalen om verkiezingsoplichterij te kunnen plegen in de grote steden door die Syriers een Turks paspoort met stembillet vooringevult voor AKP te geven, die hebben door deze “steun”
    zich eigen allerlei privileges toegekent waaronder ook vele dingen die normaal crimineel genoemt zouden worden.

kellybertrams
    Bijdrager

Hallo,

Volgendjaar zomer 2015 willen wij de reis naar Turkije met de auto gaan doen.
    nu willen we de heenweg geheel over land en de terugweg met de boot van cesme naar brindisi.
    nu ben ik al volop aan het google maar kan zo niets vinden over die bootreis.
    Nu moeten we de reis goed plannen van te voren aangezien we een 3 jarig kindje bij hebben.
    heeft iemand tips over fijnste route hotels onderweg en de bootreis??

groetjes

ni_hao
    Bijdrager

Op de eerste plaats welkom hier kellybertrams. Wat de boottocht betreft het volgende. De meeste mensen die ik ken gaan van Çesme naar Chios vervolgens naar Pireaus en rijden dan naar Patras om vervolgens de boot te nemen naar Ancona. Op het internet is veel te vinden over zo’n reis. Wel even goed kijken naar de vertrektijden en deze op elkaar afstemmen. Van te voren boeken/reserveren is zeker een must om teleurstellingen te voorkomen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Paula
    Bijdrager

Muratje schreef:

Ik ben vorig jaar met de auto naar Turkije geweest (met de boot van Italië naar Griekenland) dat is me heel erg goed bevallen! Misschien dat we dat dit jaar weer gaan doen.

Is iemand van jullie al met de auto / boot geweest, en hoe beviel dat?

We overwegen het omdat we dan niet hoeven te vliegen met de hond. Maar vragen ons af of we op de bonnefooi onderweg hotels zullen kunnen vinden waar onze hond (een Rottweiler) is toegestaan. En of er honden op de boot mogen?

henkhymer
    Bijdrager

Hallo, wij gaan elk jaar met de camper naar Turkije. We hebben daar 15jaar gewerkt .Een fantastisch land met geweldige mensen.dit jaar via Bulgarije naar Tr en dan richting zwarte zee,met een grote boog via het binnenland naar Kapadokie westkust naar Canakele door Griekenland naar huis. Voor hoelang ? Wij weten het niet.hartelijke groeten: Henk

keesy
    Bijdrager

Mijn vrouw, ik en de hond gaan ook elk jaar met de auto. We nemen op de heenreis de kortste route en overnachten 2 of 3 keer.
    Het gaat gewoon super. Zorg dat je gewoon pauseert elke 2 uur en denk aan de maximum snelheid. De wegen zijn op enkele stukken na gewoon super. Na oostenrijk ben je wel de enige nederlander, wel zie je wel wat duitsers voorbij komen die het ook aandurven. We gaan elke keer na dezelfde hotels, maar in mei is er plaats genoeg overal. Met de boot hebben we nog nooit gedaan. Met de hond kan dat wel eens problemen geven. Wie vragen heeft stel ze maar. Groetjes Kees

Daanii
    Bijdrager

Hallo allemaal,

Dit jaar gaan wij voor het eerst met de auto naar turkijeturk en ben heel erg benieuwd hoe dit is aangezien wij met ons dochtertje van 3 jaar reizen. Wij hebben een overnachting in oostenrijk geboekt en doen het daarna iets anders dan de meeste. Op aanraden van andere rijden wij via Thesseloniki (wel wat langer rijden) om zo niet door bulgarije te hoeven. In istanbul slapen we een paar nachten bij familie en dan door naar mersin, daar zullen wij een week verblijven. Daarna rijden we langs de kust en slapen wij in Fethiye, vanuit fethiye rijden wij naar Bodrum en blijven daar weer een week. Via izmir gaan we terug naar Istanbul waar wij dan nog 4 dagen verblijven om vervolgens weer terug te rijden.
    Heeft er iemand nog tips voor onderweg?

groetjes danielle

zad75455
    Bijdrager

Een vrij ambitieus plan lijkt mij.
    Ik begin te vertellen dat wij jullie route binnen TR niet zelf gereden hebben maar met de bus gedaan hebben.
    De etappes Istanbul-Mersin (ca. 950 km en 11 uur rijden) en Mersin-Fethiye ( ca. 700 km en 10/11 uur rijden) zijn beiden een uitdaging om binnen 1 dag te rijden met een kindje van 3. De kustweg Mersin-Fethiye slingert erg en kan niet snel bereden worden. Ik zou niet met vooraf geboekte overnachtingen werken omdat ik denk dat je sommige stukken echt niet in 1 dag haalt. Bodrum-Izmir (ca. 4 uur met de auto)is goed te doen in 1 dag en Izmir-Istanbul (ca. 8 uur) zal ook wel lukken denk ik.

Goede reis
    Ben

keesy
    Bijdrager

Daanii schreef:

Hallo allemaal,

Dit jaar gaan wij voor het eerst met de auto naar turkijehttp://www.nederlandersinturkije.nl/wp-content/forum-smileys/turkish.gif en ben heel erg benieuwd hoe dit is aangezien wij met ons dochtertje van 3 jaar reizen. Wij hebben een overnachting in oostenrijk geboekt en doen het daarna iets anders dan de meeste. Op aanraden van andere rijden wij via Thesseloniki (wel wat langer rijden) om zo niet door bulgarije te hoeven. In istanbul slapen we een paar nachten bij familie en dan door naar mersin, daar zullen wij een week verblijven. Daarna rijden we langs de kust en slapen wij in Fethiye, vanuit fethiye rijden wij naar Bodrum en blijven daar weer een week. Via izmir gaan we terug naar Istanbul waar wij dan nog 4 dagen verblijven om vervolgens weer terug te rijden.
    Heeft er iemand nog tips voor onderweg?

groetjes danielle

Hallo Danielle,

Het is prima te doen de wegen zijn over een groot gedeelte prima. Let op dat je op de tolwegen in Griekenland voldoende brandstof hebt, aangezien er geen pompen direct langs de weg staan. Je moet dan een “noodnummer” bellen en dan komen ze je helpen, tegen natuurlijk aanzienlijke kosten. Elke keer zie je wel weer van die pechvogels.
    Net wat Ben zegt. Je hebt waarschijnlijk iets te grote stukken berekend. Vanaf Istanbul kan je leuk naar Alanya, daarna is het wel een inspanning. Nog een tip wat wat ik altijd scherp in de gaten hou: elke 2 uur pauze houden dat doet wonderen.
    Veel plezier en neem de tijd want het is een super mooie route door Turkije.

Keesy

Daanii
    Bijdrager

Beide bedankt voor jullie reactie. We gaan straks nog eens de planning goed bekijken. Hotel in fethiye is wel vastgelegd maar ter plaatse pas betalen, aangezien het hoogseizoen is wouden we wel een “nette” slaapplaats hebben. De route istanbul-mersin heb ik zelf ook al eens met de bus afgelegd en mijn partner is turks die is hier ook bekend mee. Van mersin naar fethiye is de bedoeling dat we ’s ochtends rond 4 al vertrekken en dan rustig gaan rijden. Fethiye is echt alleen bedoeld als tussenstop om te overnachten. Wie weet dat we door jullie advies het nog wel aanpassen. Kijken er in ieder geval naar uit om weer naar de schoonfamilie te gaan.

Daanii
    Bijdrager

Planning is inmiddels aangepast, het stuk mersin -fethiye hebben we nu opgesplitst. We zullen een overnachting maken in alanya 🙂 nogmaals bedankt voor het advies

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.