ikamet aanvragen als je uit Nederland een pensioen en aow krijgt…

Nederlanders in Turkije Forums Algemene Chat ikamet aanvragen als je uit Nederland een pensioen en aow krijgt…

Tags: 

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    boekee
    Deelnemer

Mijn ouders willen heel graag vertrekken uit Nederland om bij ons in de buurt te komen wonen. Nu zijn zij al een beetje op leeftijd en krijgen ze een pensioen en aow vanuit Nederland.
    Weet iemand of het mogelijk is om dan voor hen een ikamet aan te vragen om in Turkije te kunnen wonen?

Richard-Mulder
    Deelnemer

Hallo,

I zou ook met mijn vrouw willen emigreren naar Fethiye, maar ook wij weten niet of we wel een ikamet kunnen krijgen voor langere tijd.
    Wij gaan over 10 jaar met pensioen, maar met de verkoop van ons huis kunnen, we denk ik, wel leven in Türkiye.

Alleen informatie hierover is moeilijk te vinden en op dit forum is nu ook nog weinig activiteit.

Is er iemand hier die ons kan wijzen naar de juiste informatie hierover?

Alvasr bedankt, Richard.

boekee
    Deelnemer

Hoi. Mijn ouders zijn inmiddels hier. Hebben een huis gekocht in november 2021. In december hebben we hun ikamet voor 1 jaar kunnen aanvragen. In oktober gaan we de verlenging aanvragen voor 2 jaar. Voor langere tijd een visum krijgen is pas mogelijk als je hier 8 jaar woont. Tot die tijd steeds opnieuw naar de göç polis.

boekee
    Deelnemer

Inderdaad, dit forum lijkt wel dood….

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.