ik wil naar turkije emigreren maar bijna volwassen zoon wilt niet mee, kan hij hier hulp krijgen?

Nederlanders in Turkije Forums Liefde ik wil naar turkije emigreren maar bijna volwassen zoon wilt niet mee, kan hij hier hulp krijgen?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    astridr
    Bijdrager

Goedemiddag,
    Mijn , ik ben een vrouw van 53, en heb van de zomer de liefde van mn leven ontmoet in Turkije.
    Gezien het feit dat ik mn huis aan het verkopen ben zou het gemakkelijk zijn om direkt na verkoop naar Turkije te verhuizen.
    Maar….mijn zoon van 20 wilt begrijpenlijkerwijze niet mee.
    Nu heeft hij een baan voor 24 uur, en zou zelfstandig willen gaan wonen, maar gezien het feit dat hij nog niet genoeg verdiend is dit niet mogelijk.
    Enig idee of de gemeente iets voor hem zou kunnen betekenen, of …..welk pad te bewandelen?
    Heel graag horen wij tips hierover.

groetjes een moeder en zoon.

ni_hao
    Bijdrager

Informeer eens bij de gemeente. Ik denk, dat het met de huidige bezuinigen e.d. moeilijk wordt. Als die al iets zou krijgen dan is dat op bijstandsniveau; de vraag is of hij daarvoor (gezien zijn inkomsten) in aanmerking komt, maar dat is zeker geen vetpot. Ik zou mijn kind zo niet achter willen laten, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Heb je geen familie in NL die iets kunnen betekenen…

Ihlamur
    Bijdrager

Als je je huis nu nog niet verkoopt? Kan je zoon erin blijven, heeft hij ook de tijd om aan de toestand te wennen en een ander leven voor zichzelf te creeëren.

Het lijkt me ook voor jezelf niet verstandig alles ineens te verkopen en hals over kop naar Turkije te gaan. Liefde is 1, in Turkije wonen is 2 en dat met iemand die je nog niet zo lang kent………..
    Ken je de taal? Anders ben je compleet van hem afhankelijk. De mentaliteit van het volk? De Turkse man is buiten leuk en aardig maar binnenshuis kunnen ze rare trekjes hebben. Je kan ruzie krijgen over de gekste dingen zoals het ‘afwassponsje en sop’ of ‘haar föhnen’…..Je bent ook op een leeftijd dat je je niet meer alles laat aanleunen…….

Mijn bescheiden advies is om gewoon naar Turkije te gaan en het eens een jaartje aan te zien en niets op te zeggen in Nederland. Je lief zal toch wel een baan hebben waarvan hij jullie beiden kan onderhouden?

Angelas
    Bijdrager

Ik sluit me volledig aan bij het antwoord van Ihlamur .
    Ga niet hals overkop dingen doen waar je later spijt van krijgt .
    Ik adviseer om eens minimaal 1 a 2 jaar samen te gaan wonen en dan pas een beslissing nemen .
    Je kan niet alleen leven van liefde en is ook nog het cultuur verschil en ik praat uit ervaring.
    En terecht dat je zoon niet mee wilt ,hier is geen toekomst voor jongeren die hier moeten werken bij een baas en als een hond behandelt wordt.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.