zaterdag 23 januari 2021

Hollandse Frikandellen

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    antonieq
    Bijdrager

Is het ondernemen als buitenlander in een land van ondernemers niet extra lastig dan ?

In Turkije vallen me wat ondernemers betreft toch dingen op die je in Nederland niet snel zult zien,
    of tenminste niet in die mate.
    In een grote stad in Turkije zie je meer dan regelmatig een McDonalds pal naast een Burger King bijvoorbeeld.
    Dan heb je nog de copieertaktiek.
    Mijn ex-zwager opende in een middelgrote stad in Turkije een internet cafe met AMD p.c’s en bijpassende dingen om grote games goed aan te kunnen. Binnen de kortste keren zat de tent met 20 p.c constant vol, na een maand zaten er in hetzelfde winkelcentrum ineens nog 5 ondernemers die een hokje huurden met game-pc´s.
    Mijn ex-schoonzus opende een zaak met kunstbloemen speciaal uit China geimporteerd, dit was 10 jaar geleden heel apart .
    Ook dat werd door andere ondernemers die daarvoor kledingwinkels e.d. hadden gecopieerd.

Ihlamur
    Bijdrager

De filosofie is dat daar waar er meer van zitten de concurrentie groter is, de ondernemers meer hun best doen en jij als klant een beter product kan kopen.

En ik moet ook eerlijk zeggen, als wij ergens gaan eten gaan we naar een straatje met meerdere gezellige restaurantjes en zoeken er 1 uit. We gaan niet ( als we er niet bekend mee zijn) naar die eenling ergens op een hoek.

Met verse bloemen, kruiden of kaas kopen ook, een zaak die alleen ergens zit heeft oude rommel, daar waar er meerdere zitten zijn ze vers 😉

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.