Hoe denken jullie over de aanleg van het Istantbul Kanal (2e Bosporus)?

Nederlanders in Turkije Forums Algemene Chat Hoe denken jullie over de aanleg van het Istantbul Kanal (2e Bosporus)?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Muratje
    Sleutelbeheerder

Ik ben benieuwd naar al jullie meningen. De een vind het een heel goed idee en de ander denkt dat het geld beter voor wat anders gebruikt kan worden. Zelf ben ik nog niet helemaal eruit wat ik er nou van moet vinden. Is het een verkiezingsstunt of is het een echt goed plan?

Graag jullie reacties en gedachten over deze “2e Bosporus”.
    http://www.nederlandersinturkije.nl/nieuws/turkije-wil-enorm-kanaal-graven/

ni_hao
    Deelnemer

Je kunt er verschillend over denken. Wat verkiezingsstunt betreft denk ik dat het moment waarop e.e.a. bekend gemaakt is wel degelijk in relatie staat met de verkiezingen dit jaar. Op zich is het een goed plan natuurlijk want het voorziet in een enorme economische behoefte. De bruggen in Istanbul leiden dagelijks toch wel degelijk tot verkeersproblemen/-irritaties met alle gevolgen van dien.

Echter je moet het ook vanuit een ander perspectief zien ,nl. de financiële. De tunnel kost, schrik niet, 5 miljard US dollar en is (eerst) in 2023 gereed. Voor juist Turkije, dat kampt met zoveel financiële problemen, vind ik het onbegrijpelijk dat ze zoveel geld daarvoor uit geven. Ik heb te weinig gegevens om een gefundeerd oordeel te geven over deze uitgaven. Met andere woorden ik heb niet genoeg informatie om een oordeel te vellen tussen de uitgaven/kosten en de opbrengst.

Erna
    Deelnemer

laten we vooral niet vergeten dat Erdogan een aantal jaren geleden al met dit idee kwam, rond die tijd heeft zijn familie enz massaal grond gekocht waar dit kanaal moet komen.  dusssss tja, geld kan beter besteed worden aan de toekomst van de turkse kinderen, inversteer in scholen en onderwijs lijkt mij een bet plan. hoewel die bosporus wel erg vol is…..

Freija
    Sleutelbeheerder

Ik heb er niet ontzettend veel verstand van, maar volgens Kemal kilicdaroglu kan het geld beter gebruikt worden voor schade en slachtoffer hulp. Dit met het oog op de naderende grote aardbeving die hoogstwaarschijnlijk zal komen in istanbul.

verder vind ik ook dat er in de rest van het land nog genoeg verbeterd kan worden. Ziekenzorg, scholing van armen enz..

Ik ben het dus met Kilicdaroglu eens wat dit betreft, maar zoals ik al zei; het volledige inzicht heb ik niet.

antonieq
    Deelnemer

ni_hao schreef:

Echter je moet het ook vanuit een ander perspectief zien ,nl. de financiële. De tunnel kost, schrik niet, 5 miljard US dollar en is (eerst) in 2023 gereed. Voor juist Turkije, dat kampt met zoveel financiële problemen, vind ik het onbegrijpelijk dat ze zoveel geld daarvoor uit geven. Ik heb te weinig gegevens om een gefundeerd oordeel te geven over deze uitgaven. Met andere woorden ik heb niet genoeg informatie om een oordeel te vellen tussen de uitgaven/kosten en de opbrengst.

Grootste voordeel zal gaan naar Erdoğan zijn familie en eventueel goede vrienden aangezien ze zoals Ernacavus69 al zei dat ze grond bij de plek hebben gekocht waar dat kanaal zal komen zodat bedrijven die indien dat kanaal er werkelijk komt de hoofdprijs moeten betalen om daar panden neer te kunnen zetten.

ni_hao
    Deelnemer

Even OT: Kemal Kilicdaroglu…wat een man zeg…. Dat is toch die man waarvan zijn naam in 1950 is veranderd; heette die vroeger niet: Karabulut en was die toen geen communist….. Behoorde zijn familie niet tot de Cebeligiller clan van de Kureyşan stam

KOEKEPEERTJE
    Deelnemer

Laat die homo scheids uit een nieuwsbericht elders op N.I.T. het vaarverkeer op de Bopsorus fluiten en gebruik het geld voor hardere benodigheden…

antonieq
    Deelnemer

KOEKEPEERTJE schreef:

Laat die homo scheids uit een nieuwsbericht elders op N.I.T. het vaarverkeer op de Bopsorus fluiten en gebruik het geld voor hardere benodigheden…

Lijkt me een goed optie mrgreen

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.