hmm een start

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    bilgi
    Deelnemer

voor mij was het wennen dat hier geen sprake is van “agenda”, wel van flexibiliteit.

waarbij het ook weer opletten is niet te “flexibel” te worden.

een werkelijk serieuze afspraak, daar houdt men zich wel aan, is mijn ervaring.

verder de indruk van wat vandaag niet kan, kan morgen wel of anders overmorgen of gewoon niet.

het heeft veel voordelen. hoewel teveel Yarin ook niet goed is om over te nenen.

sobesan
    Deelnemer

dat herken ik wel ja!
    Ik kan om 22.00 gewoon nog de aircon man bellen om mijn apparaat te komen fixen..sorun degil
    aan de andere kant idd…een belofte van ‘yarin’ krijg ik altijd argwaan…tomorrow never comes 😆

bilgi
    Deelnemer

sobesan

beloftes zijn ook een “val” men is vriendelijk en “wil wel” maar “kan niet altijd”. dus niet altijd daar op rekenen.
    tja, in Nederland begint men over het “weer” en belooft niets. of druk, druk, druk. mooie bij problemenhier(visa of iets anders) dan krijg je makkelijk te horen “alles komt goed”.

daarentegen ook andere ervaringen en “concrete” hulp gekregen.

ook in Tr. zijn de mensen, net als in Nederland, verschillend ;-).

bilgi
    Deelnemer

http://www.blikopnederland.com/?p=1080

Dit artikel, onderzoek, verbaasd mij dus helemaal niet.

Vorig jaar in Ne. 1 maal met de bus gegaan. en de chauffeur was zo onbeschoft dat ik het er meteen bij gelaten heb en de auto weer pakte.
    Herinner mij ook de tijd “voor” de auto. Kwam je aanhollen dan reden ze weg, of ze rijden je voorbij.
    Die ervaring heb ik niet alleen, en ja, meegemaakt als kind, meisje en vrouw. Dus dit is niet van de laatste jaren. Een zogenaamde “echte” Nederlandse, geen kleurtje.

Hier in Istanbul zou men op je wachten. ik ben ook afgezet op de vreemdste plekken (als ik dat vroeg) geen halte.

Een sociale vaardigheids training voor “dienst verlenend” personeel zou in Ne gewenst zijn. ook winkelpersoneel zou er mee geholpen zijn. In Ne. lijkt het dikwijls een “gunst” als je je geld uitgeeft.

Mijn mooiste ervaring was: Brak mijn enkel (wist ik niet) kon niet lopen, dat wel. 4 dagen later rij ik in mijn eigen auto naar de EHBO van het ziekenhuis. Parkeer daar en moet dan de ingang bereiken.

Het personeel stond voor de ramen te kijken of ik op mijn b*k zou vallen. Gelukkig kwam er een ambulance aan en een broeder stapte uit en vroeg: “gaat het mevrouw”. Wel die heeft mij toen in een wagentje gezet en binnen afgeleverd.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.