Het grote “Visum Vragen” topic

Nederlanders in Turkije Forums Vragen over Turkije Het grote “Visum Vragen” topic

7 berichten aan het bekijken - 46 tot 52 (van in totaal 52)
  • Auteur
    Ihlamur
    Bijdrager

@ Margreet, je woont toch in Istanbul? Ben je niet naar het valilik geweest?

@dtdid
    : Ook voor jou denk ik dat je dat het beste bij het valilik aan de Vatancaddesi kan gaan vragen. Zij zijn immers de verstrekkende instantie tegenwoordig. Voor zover ik weet geven ze aan echtgenotes gewoon een visum als de man aan kan tonen dat hij in haar onderhoud kan voorzien. Ze geven trouwens ook nog maar maximaal 2 jaar.

Ik woon ook in Istanbul en kon al eind 2014 niet meer terecht bij de politie in Arnavutköy. Bij het Valilik staan wel rijen van heb ik jou daar. Trek er een dagje voor uit.

dtdid
    Bijdrager

@ihlamur, mijn vraag het Nederlandse visum voor Turkse echtgenotes van Nederlanders. De laatste keer dat we een visum hebben aangevraagd voor haar hebben we een familie visum aangevraagd en daarbij mijn moeder gevraagd haar uit te nodigen. Ik vroeg me af of er een andere makkelijkere manier was om een meerjarig geldig visum te krijgen.

Ihlamur
    Bijdrager

http://www.goc.gov.tr/main/

Onderaan de pagina zitten tegels waar je in menus komt waar precies staat op welke manieren je een ikamet kan verkrijgen en aan welke eisen je moet voldoen per familiesituatie.
    Andere manieren zijn er in Istanbul niet.

Redgytje
    Bijdrager

Beste forumbezoekers, ik heb een vraagje betreffend een bestendige IKAMET ( verblijfsvergunning).

In 2014 heb ik ergens gelezen dat personen die 8 jaar on-onderbrokken , een ikamet bezitten (lees :in Turkije verblijven) een bestendige verblijfsvergunning kunnen bekomen.
    Is deze regelgeving heden nog steeds van toepassing?
    Zijn er verder voorwaarden verbonden aan een bestendige verblijfsvergunning?
    Graag een reactie en eventueel indien mogelijk ook de link naar de Turkse wetgeving ( Turks of liefst Engels) betreffend het onderwerp.
    Dank bij voorbaat.
    PS heb reeds de http://www.goc.gov.tr/main/ bezocht maar ik kom er zelf niet uit zonder verdere uitleg.

moes
    Bijdrager

Beste forumbezoekers,
    Heb een vraag misschien voor sommigen erg bekend, maar zit met het volgende.
    Heb een 2tal namen hier in het gezin met leestekens zoals Féline en Gabriëlle.
    Moet dat met de tekens overgenomen worden voor het visum of zonder, wil geen problemen hebben.

Yer
    Bijdrager

Over de (nieuwe) regels van verblijfsvergunningen kun je wat lezen in dit artikel.

merel2408
    Bijdrager

Hallo allemaal,

Even een vraagje over het toeristenvisum en over de 180/90 dagen regel.
    Ik ben in de herfstvakantie 2 weken in turkije geweest op een toeristenvisum.
    Die loopt van 8 oktober tot 8 April. (180 dagen)
    Als dit visum is afgelopen op 8 april, kan ik dan direct weer een nieuw toeristenvisum aanvragen of moet je dan nog een tijdje wachten?

Iemand die me kan helpen? 🙂

7 berichten aan het bekijken - 46 tot 52 (van in totaal 52)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.