Het grote “Visum Vragen” topic

Nederlanders in Turkije Forums Vragen over Turkije Het grote “Visum Vragen” topic

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 52)
  • Auteur
    sunnysanny
    Bijdrager

hallo even een vraagje, ik trek bij mijn vriend in in Izmir maar ik ga iedere maand naar nederland voor een week, kan ik dan gewoon op een toeristen visum heen en weer blijven reizen?nlturk

MissyMay
    Bijdrager

Denk dat het voor jou veel handiger is om een verblijfsvergunning te kopen. Scheelt een hoop geregel en je zit niet met de 90/180 regel (dat je maar 90 dagen binnen 180 dagen in Turkije mag verblijven met toeristenvisum).

Euphy
    Bijdrager

Zou iemand me kunnen vertellen hoe ik het best op kan lossen dat mijn visum (qua geldigheid) tijdens mijn verblijf in de zomervakantie zal verlopen?

Reisdata

toeristenvisum aangeschaft
    Februari 2013: 15 dagen
    Mei 2013: 10 dagen
    Juli en augustus 2013: 50 dagen

begin augustus verloopt mijn toeristenvisum

Mijn dank is groot!

Lot25
    Bijdrager

Hoi,

Begin mei ben ik met mijn Nederlandse ID kaart Turkije in gegaan, 11 dagen. Heb hierbij zo’n papieren/blaadje visum gekregen. Nu ga ik over twee weken weer naar Turkije. Heb ik dan weer dat zelfde papiertje nodig? Of kan ik een nieuwe halen? Heb dat papiertje toevallig nog wel….

Graag advies. Ik blijf tot begin sept (heb al vliegticket terug), zou dan in totaal met die 11 dagen van mei op 87 dagen komen dat ik in het land verblijf.

janneinalanya
    Bijdrager

Hoi, zou kunnen dat je alweer in Turkije bent, dus misschien is mijn reactie te laat. Je visum is 6 maanden geldig waarvan je 90 dagen in Turkije mag verblijven. Je kunt je visum dus hergebruiken en hoeft geen nieuwe te kopen.

Jannette
    Bijdrager

Van 27 april t/m 4 mei ben ik op vakantie geweest in Turkije. In augustus ga ik weer voor twee weken naar Turkije. Als ik het allemaal goed begrepen heb kan dit in principe op hetzelfde visum als die ik in april gekocht hebb. Nu wil het geval dat mijn paspoort na terugkomst van de vakantie niet meer 3 maanden geldig is. Betekent dit dat ik een nieuw paspoort + nieuw visum moet kopen of kan ik volstaan met een nieuw paspoort en het oude visum (door mijn ongeldig gemaakte paspoort met visum ook mee te nemen?)

kgroen
    Bijdrager

Ik ben 1 juni naar Turkije gegaan , nu ga ik 5 november weer en is de planning om tot 17 december te blijven. nou heb ik de vraag of iemand weet of ik hiervoor gewoon probleem loos een nieuw visum kan kopen. Mijn oude visum is geldig tot 1 dec. Ik denk dan , nieuw visum moet kunnen maar hun zetten natuurlijk ook je gegevens in de pc. Heeft iemand hier ooit ervaring mee gehad? Ik kan natuurlijk altijd nog mijn toeristen visum laten verlengen , het blauwe boekje heb ik al alleen staat daar een ander adres in als waar ik in november/december verbleef. Moet ik dan een nieuw boekje aanvragen ? want dan wordt het voor 17 dagen een dure grap :P Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik wil graag mijn ticket boeken :P

Muratje
    Sleutelbeheerder

Het grote onderwerp waar je alle vragen en ervaringen met betrekking tot een Visum kwijt kunt.

Voor vragen over een werkvergunning (Çalışma Izni) hebben we een ander topic: Het grote “Werkvergunning” topic.

willemijnbouman
    Bijdrager

Beste mensen, misschien weten jullie dit.
    Per april 2014 kun je alleen nog maar met een online gekocht visum Turkije in lees hier: https://www.evisa.gov.tr/en/ Dat kopen kan alleen als je een credit of mastercard hebt. Dus niet met het Ideal banking-betalingssysteem.
    Stel je hebt geen creditcard (vraag ik namens een gast van me). Kun je dan alsnog aan de grens een plakkertje aan het loket kopen? Of moet je aan de creditcard om Turkije in te kunnen….
    Met groet, Willemijn

torkei
    Bijdrager

Op de FB pagina stond toch ook vermeld dat deze regel uitgesteld tot september 2014 werd?

Ihlamur
    Bijdrager

torkei schreef:

Op de FB pagina stond toch ook vermeld dat deze regel uitgesteld tot september 2014 werd?

Dit is uitgesteld tot Januari 2015 voor zover mij nu bekend is.

peetjef
    Bijdrager

Je kan visum ook met iDeal betalen, of vragen of iemand hem met creditcard voor je betaald

janinamohr
    Bijdrager

Hallo allemaal,

ik wil volgend jaar na mijn studie graag vertrekken om daar te gaan wonen en werken.
    Ik heb al een baan aangeboden gekregen maar las net dat je voor alleen een verblijfsvergunningal 6000 euro op je bank moet hebben. Weet iemand of dit waar is en of dit ook zo is terwijl ik daar een baan heb als het goedgekeurd word.

alvast bedankt!

ni_hao
    Bijdrager

Vanaf 2015 heb je geen visum meer nodig voor Turkije. Turkije heeft in 2013 een overeenkomst ondertekend waarin dit is geregeld. De wet moet nog goedgekeurd worden maar zal vanwege het zomerreces pas in oktober dit jaar worden opgepikt. Het is een heel pakket aan wetten dat het parlement wordt voorgelegd maar dat gebeurd pas vanaf oktober 2014.

Wat verblijfsvergunning betreft moet je aan kunnen tonen dat je eigen levensonderhoud kunt voorzien. Als je dat kunt heb je geen bankrekening met duizenden euro’s/dollars/TL nodig. Staat allemaal in de wet. Zoek op verblijfsvergunning op dit forum en in mijn bericht nummer 26 van 8 augustus heb ik een link gegeven naar die wet.

thijsvanleer
    Bijdrager

Als je een e-visum aanvraag doet wordt gevraagd om naam vader en moeder (optioneel) begrijp ik het dus goed dat ik deze als volwassene leeg mag laten??

Bvd voor de hulp
    Thijs

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 52)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.