Het grote: “Turkse Simkaart & Mobiel Internet” topic

Nederlanders in Turkije Forums Vragen over Turkije Het grote: “Turkse Simkaart & Mobiel Internet” topic

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 46)
  • Auteur
    alindala
    Bijdrager

Het snelst is volgens mij per Kargo en dan weet je ook zeker dat je post aankomt.

barthuisman
    Bijdrager

oke, ook voor brieven kan je dat aangeven dan?

alindala
    Bijdrager

Ja, je kunt ze aangetekend (taahhütlü) en/of per expresse (ekspres) laten versturen vanaf een PTT kantoor. Je kunt ook naar een Kargo bedrijf gaan en het van daaruit laten versturen. Geen idee van de prijzen en/of prijsverschillen. Bekende Kargobedrijven in Turkije zijn Yurtiçi en MNG, maar je kunt je brief ook via UPS laten vesturen

barthuisman
    Bijdrager

iemand hier ook nog antwoord op mijn andere topic hier? 😛 (staat onder deze in vragen)

saskiaaziz
    Bijdrager

Hallo allemaal, ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.

Ik heb vorige week in Turkije mijn blackberry om laten zetten (imei laten registreren). Ik heb hier inderdaad 100 lira voor betaald bij het belastingkantoor en na een paar keer op en neer naar de Turkcell winkel lukte het dan gelukkig na 3 dagen. Mijn blackberry werkte met een turkcell simkaart!
    Ik ben zelf inmiddels terug in Nederland en mijn vriend heeft mijn blackberry gehouden (hij werkt in Turkije). Alleen sinds gisteren werkt het dus niet meer. Hij heeft geen bereik meer.

Weet iemand van jullie hoe dit kan en vooral hoe dit op te lossen?? Ik ben nieuw hier op dit forum. Mijn emailadres is ….

Dank alvast voor jullie hulp!

Admin: Dit bericht is aangepast in verband met het vermelden van een prive email-adres. Persoonlijk contact kan plaatsvinden via de button “Stuur PM”

Freija
    Sleutelbeheerder

Gebruikt jouw vriend ook jouw Turkse nummer, of heeft hij er een andere simkaart ingedaan? Want als het goed is werkt jouw telefoon alleen met jouw turkse nummer dat je geregistreerd hebt. Dat zou dus het probleem kunnen zijn

colalight
    Bijdrager

Goedemorgen Murat of wie dit ook mag lezen,

Had een vraag over prepaidsimcard.

Ik ga volgende week voor de zoveelste x naar Turkije (Side) Ik ben er tegelijk met een vriendin zelfde plaats andere hotel.
    We willen wel contact houden en willen dan alle 2 een Turkcell kaart in onze simlockvrij Nederlandse mobiel doen kan dit en wat zijn de belkosten en of de sms kosten en wat is de aanschaf kan je hier iets over zeggen en ook over hoe kijk je je beltegoed na en hoe waardeer je deze op.
    Hopelijk kan je me dit uitleggen.

Bij voorbaat dank.

Gr Colalight

papatya
    Bijdrager

hoi, ik heb ook even een vraagje, ik probeer een vriend te bellen op zijn turcell nummer, mijn eigen nummer wordt afgeschermd, en wanneer ik hem bel krijg ik een heel ( turks) verhaal te horen, waar ik niets van begrijp,wat zou er gezegd kunnen worden, het is niet hetzelfde als dat hij op dit moment niet bereikbaar is of zijn telefoon uit staat

Ihlamur
    Bijdrager

colalight schreef:

Goedemorgen Murat of wie dit ook mag lezen,

Had een vraag over prepaidsimcard.

Ik ga volgende week voor de zoveelste x naar Turkije (Side) Ik ben er tegelijk met een vriendin zelfde plaats andere hotel.
    We willen wel contact houden en willen dan alle 2 een Turkcell kaart in onze simlockvrij Nederlandse mobiel doen kan dit en wat zijn de belkosten en of de sms kosten en wat is de aanschaf kan je hier iets over zeggen en ook over hoe kijk je je beltegoed na en hoe waardeer je deze op.
    Hopelijk kan je me dit uitleggen.

Bij voorbaat dank.

Gr Colalight

Ik kan je niet overal antwoord opgeven. Het heeft met je registratie van je I-MEI hier in Turkije te maken, hoe dat NU in zijn werk gaat weet ik niet.
    De regels voor het registreren veranderen ongeveer ieder jaar.
    Ben je echter zo ver dat je een Tr Sim aan gaat schaffen van Türkcell, deze kosten momenteel 35 TL.

Opwaarderen kan middels een kaartje wat je koopt en de code invoert,
    je je nummer bij een Türkcell winkel zegt (laat zien) en vervolgens voor ee X bedarg laat opwaarderen, je krijgt een bonnetje en is in 10 sec. gepiept.
    Je kan ook bij sommige süpermarktjes laten opwaarderen, staat aangegeven met Türkcell Logo maar dan betaal je 1 of 2 lira extra.
    Je beltegoed kan je aflezen door *123hekje te toetsen en vervolgens op ´bellen´ te drukken.

ALB0506
    Bijdrager

Het is al weer een aantal jaar geleden dat ik zelf een turks nummer had, maar wil van de week toch weer even op pad. Nu wil ik m’n NL nummer ook gewoon in gebruik blijven houden dus het plan is om er maar gewoon een goedkoop toestel bij te kopen. Wat is een redelijke prijs voor een tweedehands toestel? (Het hoeft geen smartphone te zijn, een oude nokia met zwart/wit beeld voldoet prima). En moet ik nog steeds een prepaid kaart laten registreren met mijn paspoort, etc?!

Ihlamur
    Bijdrager

100 lira voor een tweedehands ben je al gauw kwijt inclusief GEEN GARANTIE!
    Na 2 slechte 2e hands ervaringen hebben wij op den duur toch maar een nieuwtje gekocht. Dat was ook een oud modelletje, ook in een 2e handszaak, smokkelwaar uit Azerbaycan (ook zonder garantie en fatura maar wel nieuw) en hebben daar ook 100 tl voor betaald. Alleen hij doet het wel 😉

Voor registratievragen zou ik ff een Türkcellanabayı ( hoofdwinkel) binnenlopen, de hoofdwinkels van de diverse providers registreren immers zelf….. Is je oude nummer al verlopen? Als de 6 mnd nog niet om zijn is ie nog niet geblokeerd en kan je hem met opwaarderen weer activeren. Een nieuw nummer kost toch al gauw weer 35 TL en hoe langer je een nummer hebt hoe meer je van acties kan profiteren. Mijn man heeft pas een paar maanden een nummer en kan geen gebruik maken van kampanyas zoals 200 min. voor 10 TL. We hebben naar de betreffende nummers de gevraagde woorden te smsen maar kregen berichtje terug dat nr niet in aanmerking komt voor acties. Ik heb mijn nr al 8 jaar en wordt overladen met allerlei actie-aanbiedingen. Ik zou als ik jou was niet te vaak een nieuw nummer nemen.

Muratje
    Sleutelbeheerder

Voor 60 TL heb je wel zo’n 2e hands Nokia hoor als je even rondkijkt. En die gaan echt niet zomaar kapot :D
    Wat betreft registratie: Koop je een toesten in Turkije, dan hoef je die niet te laten registreren. En ga je je Nederlandse telefoon alleen maar gebruiken met je Nederlandse kaart, dan hoef je die ook niet te registreren. Dit hoeft alleen maar met buitenlandse telefoons waar je een Turkse sim in gaat gebruiken.

ALB0506
    Bijdrager

Ik heb eens rondgekeken en kwam er niet uit .. De man des huizes gaat het vandaag regelen, gaat ongetwijfeld een stuk sneller 😉

Muratje
    Sleutelbeheerder

saskiaaziz: Je hebt je toestel waarschijnlijk met een Nederlands paspoort laten registreren? Zo ja: Dan wordt volgens mij je Turkcell nummer aan het IMEI nummer van je toestel gekoppeld. Zodra je er een andere simkaart in doet, werkt het dus niet meer. Je kunt die Blackberry alleen gebruiken met de Turkcell simkaart (telefoonnummer) die je gebruikt hebt voor de registratie (of elke willekeurige Nederlandse simkaart natuurlijk).

Gebruik je een Turks paspoort voor de IMEI registratie, dan wordt het toestel unlocked voor alle Turkse simkaarten en kun je probleemloos van sim wisselen.

De reden was volgens mij dat veel Turken misbruik maakten van de registratie door toeristen aan te spreken en vragen (tegen kleine vergoeding) even hun paspoort te gebruiken voor registratie van toestellen.

Valinor
    Bijdrager

Bestaan er in Turkije ook prepaid pakketten inclusief telefoon, zodat je niet dat hele registratieproces hoeft te doorlopen?
    Of als ik bijv. een los toestel bij de Saturn in Istanbul koop, hoeft deze dus niet geregistreerd te worden.
    Hoe gaat het aanschaffen van een prepaidkaart daarna? Kan ik daarna gewoon de Turkcell winkel inlopen, afrekenen en weglopen, of moet dit ook geregistreerd worden met gegevens en paspoort enzo?
    Alvast bedankt! http://www.nederlandersinturkije.nl/wp-includes/images/smilies/icon_smile.gif

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 46)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.