Gebitsrenovatie in Turkije

Nederlanders in Turkije Forums Zorgtoerisme Gebitsrenovatie in Turkije

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    samimi
    Bijdrager

Ik ben eigenlijk wel nieuwschierig naar personen die een gebitsrenovatie hebben ondergaan in turkije (van kronen tot implantaten). Ik heb een tandarts binnen mijn schoonfamilie in Istanbul en een vriendin van mij heeft jaren terug haar gehele bovengebit laten vervangen door implantaten. Het is niet van echt te onderscheiden!

Als er iemand is die interesse heeft wil ik best bemiddelen. De kosten in nederland zijn echt belachelijk veel zelfs met een aanvullende tandarts verzekering. Ik zou het zelf wel weten als ik het nodig had. Vakantie en behandeling combineren en nog veel goedkoper uitzijn ook.

ni_hao
    Bijdrager

Klopt ook tandheelkundige ingrepen zijn veel goedkoper dan in Nederland. Een kennis (voormalige buurvrouw) heeft een eigen prive kliniek geopend en doet aan esthetische tandheelkunde. Dat is alleen voor de heel rijken omdat diamanten e.d. op de tanden komen. Ziet er prachtig uit, maar zeker niet goedkoop. Ik heb zelf twee kronen laten zetten en dat was natuurlijk een schijntje in vergelijking met Nederland. Iets van 200 TL per kroon.

Verder heb je in Izmir en Istanbul natuurlijk het beroemde ooglaseren en er worden al geruime tijd vakanties in combinatie met ooglaseren aangeboden. De prijzen die ze daarvoor in Nederland vragen zijn echt belachelijk; je kunt beter zelf een reis, hotel en behandeling voor ooglaseren boeken. Voor ooglaseren moet je minimaal 2 dagen uittrekken omdat de eerste dag een soort consult is want dan wordt vastgesteld of het ooglaseren mogelijk is, welke techniek er gebruikt gaat worden etc. De volgende dag kun je meestal terecht en het is een ambulante ingreep.

antonieq
    Bijdrager

samimi schreef:

Ik ben eigenlijk wel nieuwschierig naar personen die een gebitsrenovatie hebben ondergaan in turkije (van kronen tot implantaten). Ik heb een tandarts binnen mijn schoonfamilie in Istanbul en een vriendin van mij heeft jaren terug haar gehele bovengebit laten vervangen door implantaten. Het is niet van echt te onderscheiden!

Als er iemand is die interesse heeft wil ik best bemiddelen. De kosten in nederland zijn echt belachelijk veel zelfs met een aanvullende tandarts verzekering. Ik zou het zelf wel weten als ik het nodig had. Vakantie en behandeling combineren en nog veel goedkoper uitzijn ook.

Volgens mijn ervaring zijn de meeste tandartsen zeer vaardig in Turkije.
    Men hoeft dus niet speciaal te zoeken , men kan zo bij elke willekeurige tandarts naar binnen lopen.
    Zelf heb ik drie jaar geleden een brug laten zetten met daarnaast nog 5 kronen wat me in totaal €400 koste.
    Dit jaar heb ik een kies laten trekken omdat ik daar behoorlijk last van had en dit koste me net €20.

Vervolgens heb ik alvast een deal gemaakt om als ik de volgende keer weer in Turkije ben om 4 tanden om te wisselen voor schroefinplantaten , wat me zo`n €250 zal gaan kosten dan.

Je begrijpt dus dat je mij niet in Nederland bij een tandarts ziet laugh

ni_hao
    Bijdrager

Allemaal leuk en aardig maar vraag niet wat het kost. Net zoals bij ooglaseren zul je veel voordeliger uit zijn indien je zelf een ticket e.d. boekt/koopt. Zulke bedrijven maken juist de winst door belachelijk hoge prijzen. Er zijn zat Nederlanders in Turkije die je van advies kunnen dienen v.w.b. een tandarts in Turkije en vaak weten ze ook nog goedkope en goede hotels

yarun
    Bijdrager

İk kan ook verder informatie verstrekken van Tandartsen en andere zogverleners hier in Istanbul. ‘k Woon al 19 jaar hier en weet er alles over. Als er vragen zijn stel maar gerust…http://www.nederlandersinturkije.nl/wp-content/forum-smileys/turkish.gif

ni_hao
    Bijdrager

Wat tandheelkunde betreft zit Turkije bij de top van Europa. Dat betekent zeker niet dat het voor elke tandarts in Turkije geldt. Veelal geldt dit alleen voor bepaalde privé-tandartsen in Turkije.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.