Dodenherdenking, vlaggen jullie ook

Nederlanders in Turkije Forums Algemene Chat Dodenherdenking, vlaggen jullie ook

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    ni_hao
    Deelnemer

Dat wij momenteel leven zoals wij thans leven hebben we onder andere te danken aan degenen die ons c.q. onze (groot)ouders in 1944/1945 hebben bevrijd van die walgelijke Duitsers. Vandaag is het 4 mei, een dag welke wordt aangeduid als Dodenherdenking. Aanvankelijk om degenen die hun leven hebben (moeten) (ge)geven in de Tweede Wereldoorlog, maar thans ook voor landgenoten die hun leven hebben (moeten) (ge)geven tijdens missies, uitzendingen en andere acties. Vanavond om 21.00 uur Turkse tijd wordt er in Nederland ook twee minuten stilte in acht genomen.

Mijn vraag is: hangt vandaag tot een half uur voor zonsondergang dan wel uiterlijk 21.02 uur onze Nationale trots, de Nederlandse driekleur halfstok bij jou in Turkije? Hier in ieder geval wel en daarna gaat die in top.

Morgen, 5 mei, is het Bevrijdingsdag.

Vervolgvraag: hangt morgen de Nederlandse vlag bij jou in Turkije in top? Hier wel natuurlijk

Trudy
    Deelnemer

De stilte neem ik in acht. Uiteraard. Waar ik ook was in de wereld, ieder jaar op 4 mei, 20:00 NL tijd, waren mijn gedachten bij onze jongens en meiden, mannen en vrouwen, die onze vrijheid bewaakten en bevochten, dan wel dat hede ten dagen nog doen. Ook vanavond zullen mijn gedachten als eerbetoon bij hen zijn.

Vlaggen doe ik niet. Heb ik in Nederland nooit gedaan, en hier ook niet. Overigens deden we dat wel trouw bij mijn werk, maar prive niet.

ni_hao
    Deelnemer

Goed dat je stilte in acht neemt. Dat je niet vlagt is natuurlijk je eigen vrije keus. Ik vlag wel, heb ik ook altijd gedaan, maar niet alleen tijdens de Nederlandse feestdagen, gedenkdagen en verjaardagen van leden v.h. Koninklijk Huis maar ook tijdens de Turkse feestdagen. Ik heb dan ook twee vlaggen. De Turken vinden het prachtig als je vlagt en helemaal indien je tijdens hun nationale – en feestdagen vlagt. Maar iedereen moet en mag natuurlijk zelf bepalen of hij/zij vlagt.

boekee
    Deelnemer

Wij moeten nog even een echte vlaggenmast kopen. Maar zeker is, zodra de mast er is, dat we gaan vlaggen tot we erbij neervallennlturk

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.