De wereld draait niet!!

Nederlanders in Turkije Forums Opmerkelijk Nieuws De wereld draait niet!!

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    antonieq
    Bijdrager

zad75455 schreef:

Zolang de religieuze leiders en de miljoenen gelovigen deze uitwassen niet keihard veroordelen en daar dan ook gevolgen aan verbinden, bevindt de islam zich op een doodlopende weg.

Denk dat die doodlopende weg al een tijd is ingeslagen.
    Al zeker een 20 jaar komt er weinig positiefs uit de moslim wereld :

– taliban
    – bomaanslagen in indonesie omdat er ergens iemand een biertje drinkt of een vrouw in een bikini rondloopt
    – rellen omdat er iemand in denemarken een tekening heeft gemaakt
    – stenigingen in wijken in istanbul omdat vrouwen niet genoeg bedekt rondlopen.

en het gaat alleen maar verder naar de donkere middeleeuwen toe.

Adriana
    Bijdrager

In elk boek van welk geloof dan ook staan de regels van hoe het moet en hoe je een goede gelovige moet zijn. Maar helaas, velen overtreden deze regels. Moslims zeggen Allah is groot en doden daarna mensen??? Op vrijdag op de knietjes in de moskee en vergiffenis vragen en daarna alles doen wat God verboden heeft. En zo zal het ook bij andere geloven zijn. Helaas :( turk

antonieq
    Bijdrager

Adriana schreef:

In elk boek van welk geloof dan ook staan de regels van hoe het moet en hoe je een goede gelovige moet zijn. Maar helaas, velen overtreden deze regels. Moslims zeggen Allah is groot en doden daarna mensen??? Op vrijdag op de knietjes in de moskee en vergiffenis vragen en daarna alles doen wat God verboden heeft. En zo zal het ook bij andere geloven zijn. Helaas http://www.nederlandersinturkije.nl/wp-includes/images/smilies/icon_sad.gif http://www.nederlandersinturkije.nl/wp-content/forum-smileys/turkish.gif

Als je naar bijvoorbeeld de maffia kijkt dan zie je dat ze zondags naar de kerk gaan om te biechten dat ze doordeweeks geweld hebben gebruikt in welke vorm dan ook.
    Maar het wezenlijke verschil is dat er daar niet vanwege het geloof geweld wordt gebruikt omdat men beweerd dat het heilige schrift dat toestaat.
    Dit soort praktijken vindt je eigenlijk al decennia bij geen andere geloofsovertuiging dan alleen de Islam, en het wordt met de dag erger. surprised

Ihlamur
    Bijdrager

Ik heb dit topic niet geopend om een godsdienstdiscussie op te starten. De feiten liggen er en door een probleem te onderkennen kan er wat aan gedaan worden. Hoe meer vreemde praktijken aan de kaak gesteld worden hoe eerder eea weer tot normale proporties gebracht kan worden. Momenteel is in Turkije het geloof een hot onderwerp door de vele misstanden die er in de Islamitische wereld aan de gang zijn. Met name de AKP maakt vies misbruik van de (goed) gelovigheid van het volk.

Was het voor enkele honderden jaren terug de christenwereld, nu is het de islam die zich misdraagt. Moeten we dit dan maar bedekken met de mantel der liefde?????

Mijn familie Doorsnee hier ter plaatse,
    Mijn schoonmoeder 5Xdaags ontkent alles van wat er aan geweld in het Midden Oosten getoond wordt, ontkent kindbruidjes, ontkent het Turkse nationaliteit geven aan 50.000 van Niet Alevietische Syriërs terwijl de Alevieten liggen te kreperen in de bushokjes van Eminönü. Mijn schoonmoeder ontkent dat christenen net zo leven als zij en OOK naar de hemel gaan. Mijn schoonmoeder wil geen onbesneden familieleden van mij of mijn heidense vrienden uit Nederland in huis. Mijn schoonmoeder trekt haar hoofddoek nog een beetje verder naar voren (of zijn het oogkleppen), loopt de hele dag haar tesbih te trekken en leest haar Koran, want dat is de waarheid. Nadenken, erover praten geven of ander geëmancipeerd (lees opstandig) gedrag vertonen als vrouw?

Tövbe de kızım, Tövbe de……
    Anno 2013 de 41% van RTE

Mijn man en ik denken er sterk over ons uit te laten schrijven bij het müftülük. Wat er in de wereld gebeurt momenteel zijn onze geloofsgenoten en daar schamen wij ons diep voor.

Tövbe de kızım, tövbe de…..

Ik wil niet dat je denkt zoals ik,
    ik wil slechts dat je denkt…….

antonieq
    Bijdrager

Ihlamur schreef:
    Ik wil niet dat je denkt zoals ik,
    ik wil slechts dat je denkt…….

Ik weet wat je bedoelt Ihlamur , heb er zelf ook zulke ervaringen mee.
    Familieleden die zo lekker onwetend kunnen doen en elk ding wat je zegt of doet naar geloof verwijzen.

Het heeft lang prettig gegaan in Turkije maar de laatste paar jaar merk ik toch duidelijke, enge, verschillen.
    Lijkt net of iemand het licht aan het einde van de tunnel heeft uitgedaan frown

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.