De wereld draait niet!!

Nederlanders in Turkije Forums Opmerkelijk Nieuws De wereld draait niet!!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Ihlamur
    Bijdrager

Er circuleert momenteel een belangrijk bericht op Facebook. De wereld draait niet!

Het lukt me helaas niet om het originele Turkse bericht te kopiëren je kan het terugvinden op deze FB pagina
    https://www.facebook.com/pages/AYDINLANMAYAN-KARANLIKLAR/472791790183

Hieronder de vertaling………

ALLEEN ONWETENDEN BEWEREN DAT DE WERELD DRAAİT
    Wie beweerd dat de wereld rond is weet niet wat hij zegt en bezondigd zich aan vloeken.
    Zij die dit beweren ontkennen het bestaan van God, de Koran en onze profeet.
    Zij die dit beweren moeten hun zonden bekennen ooit zoiets beweerd te hebben. Niet dat dit uitmaakt!
    Zij zullen gedood worden zoals een onwettende en een tegenstander van onze godsdienst . Hun bezittingen vervallen aan de schatkist van de Islam.
    “Indien de wereld zou draaien zouden de landen, bomen, bergen, rivieren en zeëen niet op een plaats blijven. Er zou gezien worden dat de mensen uit de westelijke landen naar het oosten en de mensen uit de oostelijke landen naar het westen zouden glijden.”
    De plaats van de Kaabe zou veranderen en men zou niet weten waarheen zicht te wenden. Kortom, deze theorie heeft vanwege een heleboel redenen een kort leven.
    Saoedi Godsdienstleider Sheik Abdul Aziz Bin Baz

Dah bedoel ik maar……..
    Is er nog hoop? Vraag ik me dan af…..

zad75455
    Bijdrager

Wat moeten we nu met dit soort flauwe kul van geestelijke Neanderthalers.

Wat zou het een mooie, vredige, gezonde en draaiende wereld zijn als er geen religies bestonden, het maakt mij niet uit welke.

debekker
    Bijdrager

Betekend dit dat Mathijs van Nieuwkerk met de wereld draait door van de buis af moet?

antonieq
    Bijdrager

debekker schreef:

Betekend dit dat Mathijs van Nieuwkerk met de wereld draait door van de buis af moet?

mrgreenmrgreen

antonieq
    Bijdrager

Ihlamur schreef:

Er circuleert momenteel een belangrijk bericht op Facebook. De wereld draait niet!

Het lukt me helaas niet om het originele Turkse bericht te kopiëren je kan het terugvinden op deze FB pagina
    https://www.facebook.com/pages/AYDINLANMAYAN-KARANLIKLAR/472791790183

Hieronder de vertaling………

ALLEEN ONWETENDEN BEWEREN DAT DE WERELD DRAAİT
    Wie beweerd dat de wereld rond is weet niet wat hij zegt en bezondigd zich aan vloeken.
    Zij die dit beweren ontkennen het bestaan van God, de Koran en onze profeet.
    Zij die dit beweren moeten hun zonden bekennen ooit zoiets beweerd te hebben. Niet dat dit uitmaakt!
    Zij zullen gedood worden zoals een onwettende en een tegenstander van onze godsdienst . Hun bezittingen vervallen aan de schatkist van de Islam.
    “Indien de wereld zou draaien zouden de landen, bomen, bergen, rivieren en zeëen niet op een plaats blijven. Er zou gezien worden dat de mensen uit de westelijke landen naar het oosten en de mensen uit de oostelijke landen naar het westen zouden glijden.”
    De plaats van de Kaabe zou veranderen en men zou niet weten waarheen zicht te wenden. Kortom, deze theorie heeft vanwege een heleboel redenen een kort leven.
    Saoedi Godsdienstleider Sheik Abdul Aziz Bin Baz

Dah bedoel ik maar……..
    Is er nog hoop? Vraag ik me dan af…..

Dit zijn een van de dingen waarop ik dan hoop dat de us van a met hun nsa de schrijvers van dit soort berichten achtervolgt of tenminste goed in de gaten houdt.
    Een jaar of twintig geleden leek het op veel plaatsen in deze wereld een stuk beter te gaan met godsdienst waanzin.
    De katholieken en protestanten bleven van elkaar af.
    De mensen bij India en Pakistan werden rustiger.
    En de moslims waren relaxed met hun geloof bezig.
    En opeens zijn er in de laatste 5 jaar overal fanatici opgestaan die niks liever doen dan uit de naam van Allah allerlei zeer ongename akties plegen.
    Waar is het vredelievende deel van de moslims gebleven eek

Mag ergens hopen dat de hele wereld opstaat , de handen inelkaar slaat en dit tot stilstand brengt .
    Anders ben ik toch echt bang dat we over niet al te lange tijd terug naar de donker middeleeuwen gaan.

Ihlamur
    Bijdrager

In de voorgaande eeuwen (duizenden jaren) was er ergens altijd wel een oorlog. Soms was er een periode rust maar dan begon de ellende weer.
    Na elke veldslag zeggen de overlevenden dat ze menselijker zijn als hun voorgaande generaties.
    Ik loop nu zo’n 45 jaar op deze aardkloot rond…….heb geleerd op school van de heksenvervolgerij, moord- en plundertochten tijdens de bedevaarten, de zendelingen in Afrika, de slavernij……
    Maar wij, moderne mensen van de 20 eeuw deden zoiets niet meer……., Hitler, verdwijningen in Zuid-Amerika, Joegoslavië, Afghanistan, Vietnam, Birma, Hutsi’s en Tutsi’s, en andere Afrikaanse landen……
    21e Eeuw, dank zij de media krijgen we de beelden van kapotgeschoten en verkrachte kinderen nu vers op Facebook. Onder lovende woorden aan de naam Gods worden Alevieten en Koeren zonder pardon neergeknald, van de week was het eerste beeld wat ik zag tijdens mijn ochtendkoffie, een man met een afgerukt hoofd en schoudervellen van een andere man trots aan de camera tonend……
    Jeugd in Europa schijnt het leuk te vinden om dieren levend te villen, koppen af te trekken om zich hiermee in de picture te zetten…..
    Soms is dergelijk geweld uit naam van de godsdienst maar dat is dan ook alleen maar om eigen schaamte en angsten voor eventuele gevolgen van je wandaden goed te praten.

Is het wel licht geworden na de Middeleeuwen? Vraag ik me wel eens af.
    We zitten nu met 5 miljard mensen op deze aardkloot. Berekend is dat dit over 50 jaar 9 Miljard zal zijn. Indien we zo doorgaan met het consumeren van de aarde zal zoet water is dan door vervuiling en uitputting van de landbouwgronden niet meer zo veel voorradig zijn, landbouw izal niet meer toereikend zijn. Ziekten en hongersnood steken de kop op. Daar waar hoge concentraties zijn van mensen (levende individuen, denk aan kippen, varkens ect) neemt pikken en bijten, lees geweld, toe.
    Hieruit zullen fanatieke godsdienst- landsleiders opstaan die de mensen gouden bergen beloven als ze hun buurman aangeven of uit laten moorden……
    Donkere Middeleeuwen Part Two.

antonieq
    Bijdrager

Ihlamur schreef:
    21e Eeuw, dank zij de media krijgen we de beelden van kapotgeschoten en verkrachte kinderen nu vers op Facebook.

Inderdaad krijg je steeds makkelijker allerlei gruwelijke dingen te zien.
    Dan zou het toch een taak van een ( wereld) regering moeten zijn om de daders van de gruwelijkheden op te sporen wat heel makkelijk moet zijn aangezien alles wat digitaal is vastgelegd zo te vinden is en deze tot een halt roepen.

Syriana
    Bijdrager

Iedereen weet toch dat de aarde ei vormig is en dat de zon en maan om de aarde draaien en niet anders om? Waarom die beledigende reacties gelijk over Islam? Is er nog hoop voor jullie dan aangezien jullie dit niet weten!

antonieq
    Bijdrager

Syriana schreef:

Iedereen weet toch dat de aarde ei vormig is en dat de zon en maan om de aarde draaien en niet anders om? Waarom die beledigende reacties gelijk over Islam? Is er nog hoop voor jullie dan aangezien jullie dit niet weten!

Mis ik hier bepaalde smileys huh

Ten tweede , ik zie hier nergens beledigingen t.o.v. de Islam terwijl het de laatste tijd toch echt vaak de Islam aanhangers allerlei beledigende dingen zeggen en doen.
    Maar daar mag daar mag nooit iets over gezegd worden eek

Ihlamur
    Bijdrager

Syriana schreef:

De aarde draait niet omdat hij plat is. Als hij rond of eivormig zou zijn zouden de landen en zeëen niet op hun plaats blijven.

Als je 3 keer Allahu Ekber zegt met je hand op het hoofd van een vrouw mag je deze vrouw ook al is ze van een andere man) nemen en deze na consumptie weer teruggeven of de strot afsnijden.

Andersgezinden mag je zonder pardon executeren omdat zij in jouw ogen ongelovig zijn en God niet op de juiste manier dienen.
    Hun vrouwen zijn niet eerbaar en alleen geschikt voor……..
    .

Dit heeft en ook het bovenstaande stukje niet, niets te maken met beledigingen aan de Islam. Dit zijn feiten die beleidende leden van de Islam uitdragen en ten uitvoer brengen en waar sommige mensen hun vraagtekens bij zetten.

Syriana
    Bijdrager

Ihlamur schreef:

1. Als je 3 keer Allahu Ekber zegt met je hand op het hoofd van een vrouw mag je deze vrouw ook al is ze van een andere man) nemen

2. en deze na consumptie weer teruggeven of de strot afsnijden.

3. Andersgezinden mag je zonder pardon executeren omdat zij in jouw ogen ongelovig zijn en God niet op de juiste manier dienen.
    Hun vrouwen zijn niet eerbaar en alleen geschikt voor……..[/i].

Waar heb je die teksten eigenlijk vandaan? Jij hebt een hele andere versie van de Koran geleerd dan ons Moslims! Het slaat werkelijk totaal niet op de Islam. Vergeet niet dat cultuur en geloof los van elkaar liggen! Dus als mensen zo met elkaar om gaan betekent het nog niet dat het regels van de Islam zijn! !

Als je de Koran hebt gelezen (wat je hoogst waarschijnlijk niet hebt gedaan anders zeg je zulke dingen niet) weet je dat mannen & vrouwen (jaja mannen en vrouwen zijn gelijk in de islam) niet vreemd mogen gaan, ooksl zijn ze getrouwd als je met snder wilt dien je te scheiden! En je mag hem/haar ook niet doden als zij/hij stiekem vreemd gegaan zou zijn!

En daarbij mag je nietmand doden! Als je iemand opzettelijk/zonder rede vermoord word dat gezien alsof je de hele mensheid hebt vermoord! Voordat iedereen gaat roepen dat je dus om redes als vreemdgaan je iemand mag vermoorden, nee dat mag niet! Redes zoals dat er oorlog is, je gezin wilt uitmoorden, als bescherming alleen dus!!

2e stuk heb ik hierboven gezegd, je dient in islam vreedzaam te leven met iedereen niet alleen met
    moslims dat mensen daar een andere wending aan geven heeft niks met islam te maken!

Alle vrouwen (jaja ook ongelovigen etc) dienen met respect te worden behandeld! Dat dat straattuig het niet doet betekent ook niet dat het zo hoort natuurlijk he! Dat zijn hypocrieten! Geloof het of niet, vrouwen worden als diamanten beschouwd in de Islam. Er is zelfs een heel hoofdstuk in de Koran gewijd aan vrouwen over onze rechten! Ik kan er een heel verhasl over schrijven, maarja.

En stukje 3, Net als dat sommigen mensen een paar voorbeelden van hoe het niet moet in de islam zien en dan gelijk oordelen dat het hele geloof slecht is!

antonieq
    Bijdrager

@Syriana,

wordt het dan niet tijd dat jij je degenen die op dezelfde manier als jij de Islam aanhangen gaat vragen of er op een vreedzame manier opgetreden kan worden tegen diegenen die de laatste jaren jullie geloof in zulk kwaad daglicht zetten ?

Syriana
    Bijdrager

antonieq schreef:

@Syriana
    ,

wordt het dan niet tijd dat jij je degenen die op dezelfde manier als jij de Islam aanhangen gaat vragen of er op een vreedzame manier opgetreden kan worden tegen diegenen die de laatste jaren jullie geloof in zulk kwaad daglicht zetten ?

Ik zal de 1.57 miljard moslim wel even aansporen -_- Doe jij het dan ook even bij alle andere ongelovigen op de wereld!

zad75455
    Bijdrager

Ja Syriana, dat zou je heel goed wel kunnen doen. Zo zijn jullie religies namelijk ook begonnen. Door 1 persoon die zijn geloof is gaan verkondigen. Het wegduiken voor de problemen is 1 van de belangrijkste oorzaken dat het nu overal zo uit de hand loopt’

Het blijft verbazingwekkend hoeveel waarde (waarheid) velen aan religie hechten. Wij ongelovigen hoeven de islam helemaal niet te beledigen, dat doen die gelovigen, dagelijks, zelf al heel erg goed.
    Het wordt echt hoog tijd dat de “normale” moslims wereldwijd eens gaan opstaan en optreden tegen die miljoenen achterlijken die hun religie misbruiken voor hun eigen machts- of genotsspelletjes. Zolang het in die hoek oorverdovend stil blijft tegen alle excessen die uit de naam van God worden gepleegd, zal het nooit meer goed komen. Die schoonmaak moet van binnenuit de islam plaats vinden, zoals hier in de middeleeuwen De Verlichting heeft plaats gevonden. Voor mij is die Verlichting lang niet ver genoeg gegaan, maar het was een eerste stap. Hoewel ik persoonlijk iedere religie afkeur, zie je dat het christendom zich positiever aan de moderne tijd aanpast dan de islam. Het christendom doet moeite moderner te worden, terwijl grote groepen binnen de islam juist terug willen naar de middeleeuwen en hiervoor de middeleeuwse methoden en geweld zelfs niet schuwen.

In feite zijn deze 2 grote religies slechts gebaseerd op het gedachtengoed van 2 wat vreemde woestijnnomaden met een afwijkende seksuele voorkeur. Dezelfde voorkeuren die door deze religies nu zo verafschuwd worden. Snap jij het nog?
    We begonnen met Jezus, een homoseksueel van celibataire ouders (voor wie het geloven wil), waarna Mohammed verscheen, een erkend pedofiel die meisjes ouder dan 15 niet kon aanzien en ze daarom gebood zich volledig te bedekken. Kom nu niet met, oh, oh, ik voel me zo beledigd. Onlangs is er in Koeweit nog een meisje van 8 dood gebloed nadat ze haar huwelijksnacht met haar 40 jarige echtgenoot had doorgebracht. Door de geloofsgemeenschap werden daarna haar ouders ook nog eens aansprakelijk gehouden voor haar dood. En dit was niet voor het eerst dit jaar en zeker niet voor het laatst. Saudies halen momenteel vele tientallen, lagere school meisjes uit Syrie als (tijdelijke) echtgenote omdat ze daar nu zo lekker voordelig zijn.

Voor ieder Koran citaat dat dit zou kunnen verbieden of veroordelen kan je zo 50 voorbeelden van internet of uit kranten halen die dit tegenspreekt. Dit afdoen als cultuur of iets dergelijks is natuurlijk totaal van de gekke.
    Zolang de religieuze leiders en de miljoenen gelovigen deze uitwassen niet keihard veroordelen en daar dan ook gevolgen aan verbinden, bevindt de islam zich op een doodlopende weg.

antonieq
    Bijdrager

Syriana schreef:

Ik zal de 1.57 miljard moslim wel even aansporen -_- Doe jij het dan ook even bij alle andere ongelovigen op de wereld!

Je vergeet een aantal belangrijke dingen.
    Ik heb het niet over ongelovigen, het zijn gewoon moslims die het “geloof”gebruiken om hun bloedlust te kunnen botvieren.

Echte ongelovigen zijn voor ongelovig omdat ze inzien dat geloof toch een ding is wat veel slechts in deze wereld heeft gebracht.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.