Bevestigingen wetenschap over de Islam.

Nederlanders in Turkije Forums Algemene Chat Bevestigingen wetenschap over de Islam.

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    zad75455
    Deelnemer

1. Ik heb geprobeerd mij respectvol en helder uit te drukken over mijn visie m.b.t. religies. Heb het niet specifiek over Islam, maar over religies in het algemeen. Geen reden dus om je op je staart getrapt te voelen.
    2. Het aangehaalde onderzoek valt volgens mij in de categorie “Wij van WC-Eend, adviseren WC-Eend”, vandaar het “recht praten, wat krom is”. Je neemt dat soort verhalen voor waar aan omdat het binnen je straatje valt. Wat als de Paus (zomaar een voorbeeld, anders gaan de katholieken weer op tilt) met een onderzoek komt over het nut van het celibaat, neem je dat dan ook zomaar aan?
    3. Ben uitermate geïnteresseerd in het fenomeen religies, heb bijv. de tocht van Mozes van Mount Sinaï naar Israël gedaan, de Ummayad Moskee in Damascus bezocht en daar, samen met mijn vrouw, een rondleiding van een uur van de Iman gekregen met uitvoerige uitleg, maar bijv. ook de plaatsen van Buddah bezocht en zelfs het Vaticaan. En nog veel meer. Nergens heb iets gevonden wat de verhalen ook maar enigszins geloofwaardig maken
    Toch kan ik niet begrijpen dat iemand, die de Lagere School heeft afgemaakt, al die religieuze sprookjes voor zoete koek slikt.

Wil best weleens in discussie gaan specifiek over de Islam of het Christendom, maar hier lijkt mij dat nie de geschikte plek.

Klaske
    Deelnemer

zad75455 schreef:

Toch kan ik niet begrijpen dat iemand, die de Lagere School heeft afgemaakt, al die religieuze sprookjes voor zoete koek slikt.

Beste zad, zou je mijn stukje eens willen lezen en me laten weten of je het dan wel snapt? Zo niet, dan moet ik kennelijk een poging wagen het nog beter uit te leggen. Gezien het feit dat je uitermate geïnteresseerd bent in het fenomeen religies, stel ik je mening zeer op prijs.

KOEKEPEERTJE
    Deelnemer

Ik vind dit plek uitermate geschikt. De websiteeigenaar zal dit vast ook geen probleem vinden. Als dit wel zo mocht blijken wordt het geblokkeerd. Maarre geef nou toch eens goede voorbeelden ter onderbouwing want ik vind je nogal vaag. Hoe zou jij een dialoog willen hebben dan? Roep maar want ik zie dit wel aan als een leuke uitdaging.

Enneee; ik voel me geirriteerd omdat je voor mij negatief bent over het geloven en niet omdat ik Islamitisch ben. Beter gezegd: je woordkeus valt me absoluut niet in de smaak. Als een klein kind zegt dat hij een grote deel van de wereld ellendig vindt en gooit met termen als dat jij doet zou ik me niet aanstellen maar van iemand als jij denk ik daar anders over. Je valt de gelovigen lastig met je uitspraak maar je ziet dat zelf niet.

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.