Bankbetalingen

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Nick
    Bijdrager

Hallo allemaal,

Ik kreeg zojuist het bericht dat banken in Turkije na 1 dag pas een betalingsbewijs verstrekken van een betaling.
    Ik vind dit vreemd.
    Het zou toch zo moeten zijn dat als je bij een bank een betaling vericht voor bijvoorbeeld een product dat je koopt in het buitenland er direct een betalingsbewijs wordt meegegeven met hierop het bedrag en de datum/tijd dat het betaald is?

Of zijn er uitzonderingen op deze procedure??

Met vriendelijke groet,

Nick

Muratje
    Sleutelbeheerder

Welke bank is dit? Volgens mij kun je via internetbankieren altijd een “dekont” (afschrift) downloaden van een bepaalde transactie. Bij de bank zelf moet je deze ook op kunnen vragen met eventueel een stempel eronder ter verificatie. Nooit gehoord dat je eerst een dag moet wachten.

Het enige wat ik mij kan bedenken is dat het hier om een internationale transactie gaat en dat deze eerst door de andere bank verwerkt moet worden. Het kan zijn dat de transactie eventueel geannuleerd wordt en retour gaat na 1 dag.

Je hoort weleens van die verhalen over Western Union dat mensen opgelicht worden. Die kunnen namelijk ook transacties terugdraaien / annuleren die al zichtbaar zijn op een tegenrekening.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.