Asiel opvang in Cesme?

Nederlanders in Turkije Forums Algemene Chat Asiel opvang in Cesme?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    vlinder
    Deelnemer

Hallo allemaal,
    Ik zit altijd voor 6 weken in cesme en nu is er hier bij ons thuis een leuk lieve kater aan komen lopen.
    Nu zou ik graag willen weten of er iemand weet of er een soort asiel in de buurt is voor als we weer weg gaan.
    Bij voorbaad dank

Saskia

zad75455
    Deelnemer

Woon zelf deels in Dalyan waar regelmatig (jonge) katten aanlopen. Opvangen, domestiseren, mee naar huis nemen werkt niet…..echt niet. Die katten zijn verwilderd. Jong en hongerig lijkt dat te lukken, maar na enkele weken gaat het mis. Onze lieve Turkse buren hebben het 2x geprobeerd en er zelfs, voor de winter, 1 mee naar huis in Izmir genomen. Dat ging ook mis en het katje hebben ze, j.l. november, toch maar weer terug gebracht naar Dalyan, een rit van 200 km. Daar ging hij er als een speer vandoor om nooit meer gezien te worden. Ik denk dat die kat dacht: “dat flikken ze mij n
    iet weer”.
    Het geregeld voeren heeft ook nog een ander nadeel, wordt ie volwassen gaat ie zijn territorium claimen en je hele huis vol pissen en dat stinkt verschrikkelijk (eigen ervaring smash )

Gewoon vrij rond laten lopen…..zou ik zeggen

Groet,
    Ben

Ihlamur
    Deelnemer

Sluit me bij bovenstaande schrijver aan, katten wonen hier op straat, niks zieligs aan, door natuurlijke selectie (of gemeentelijk opruimen)blijven de aantallen hongerige/zieke en verwaarloosde exemplaren binnen de perken gehouden.
    Het is niet altijd mijn manier van denken maar hier gaat men anders met dieren op. Mijn kat en hond komen niet eens in huis. Vond ik in begin even wennen maar man denkt daar zo over en achteraf maar goed ook. Hond loopt s´nachts vrij los en zwemt in de irrigatiekanalen ( ook als er geen water in staat huh)en stinkt af en toe, dat is niet mooi meer.
    Bovendien vriest het niet (vaak) hier in Antalya dus koud hebben ze het niet.

Ik weet niet hoe het aan de oostkust is met asiels maar hier in Side vind ik het maar een dubieus gebeuren, je ziet er van allerlei prototype´s heren rondlopen die tot laat in de nacht ´vergaderen´ en buiten hun eigen honden verder geen dieren………

Laat poesje maar gewoon weer lopen, die vindt wel weer een andere ontbijttafel.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.