Als Nederlander auto mee nemen naar Turkije

Nederlanders in Turkije Forums Wonen in Turkije Als Nederlander auto mee nemen naar Turkije

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 49)
  • Auteur
    Irma79
    Deelnemer

esin dönüş yapan gerçek kişilerin kullanılmış bir tane araç getirme hakları da bulunmaktadır ve bunda bir süre sınırlaması yoktur. Bunun için de aynı Tebliğin İkinci Bölümünü inceleyebilirsiniz.

Hier lees je toch dat je ook 1 auto dus mee mag nemen??

Ihlamur
    Deelnemer

Misschien is het duidelijker als je je vraag stelt (mede in andere topics over hetzelfde onderwerp) dat je er even bij zet of er in jouw een gezin Tr persoon zijn. een Nl´r valt nl niet onder ´kesin dönüş´ maar een Tr wel.

Irma79
    Deelnemer

Yep, mn man heeft Turkse en Nederlandse nationaliteit

amira
    Deelnemer

Dan kan hij inderdaad zijn auto exporteren echter daar zitten ook voorwaarden aan verbonden. De auto mag max x aantal jaar oud zijn. Je moet er alsnog vanalles betalen en je man moet kunnen aantonen dat hij de laatste 2j permanent in Nederland gewoont heeft.Opgelet dat is dus enkel voor iemand die min 2j in nederland gewoont heeft en de turkse nationaliteit bezit en de wagen al een bepaalde periode op zijn naam heeft staan

Irma79
    Deelnemer

Hoi Amira,

Mijn man woont nu 10 jaar in Nederland. Hoe toon je dit aan? Met een bewijs van de gemeente ofozo? Onze auto is vrij jong dus dat moet geen probleem zijn. Wat ik echter van die site niet helemaal begrijp. Ik lees dat mensen met dubbele nationaliteit juist weer niet mogen invoeren? En als je reken tabel onder ziet … pfffff

amira
    Deelnemer

dubbele nationaliteit klopt daar zijn weer andere regels voor dus mochten jullie definitief hierheen komen is het mss een optie dat hij zijn nl nationaliteit opgeeft? De rekentabellen tja daar wordt je inderdaad niet vrolijk van het is eigenlijk goedkoper om gewoon hier een auto te kopen. Een goedkope dan wel Zelfs als yabanci een auto kopen hier is niet zo voordelig als het lijkt je moet wel geen tax betalen maar je moet wel een deposito maken dus dat vind ik ook zinloos. Je kan best jouw man eens laten bellen nr de turkse douane mss dat ze hem wat wijzer kunnen maken. Ik weet niet of je man legerdienst gedaan heeft mr als hij zijn turkse nationaliteit behouden heeft maar is overgestapt op een mavikart dan mag je “gratis” invoeren ook vergeten

Irma79
    Deelnemer

Mavikart? Zegt me niets.. heeft wel n groene kaart?

amira
    Deelnemer

nee mavikart is als je niet in legerdienst wil gaan en het ook niet kan afkopen dan geef je gedeeltelijk je turkse nationaliteit op
    zo heel precies weet ik het ook niet

Irma79
    Deelnemer

Nee Ozgur heeft zijn dienstplicht vervuld

amira
    Deelnemer

dan heb je daar al tenminste geen last van. 😀

jschoonh
    Deelnemer

Ik had irma79 in ander topic al gewaarschuwd. Ik persoonlijk (ik ben een yabanci) belastingvrij kopen geen optie. Als je zelf de grens overgaat moet de auto in depo bij de douane wat soms geld kost en je kan niet met de auto de grens over. Je kan net als een Turk gewoon een auto kopen alleen hij staat op een M kenteken. Beperking daarvan is dat beschreven moet zijn wie er mee mag rijden. Je kan hem dus niet uitlenen aan b.v. de buurman.

amira schreef:

dubbele nationaliteit klopt daar zijn weer andere regels voor dus mochten jullie definitief hierheen komen is het mss een optie dat hij zijn nl nationaliteit opgeeft? De rekentabellen tja daar wordt je inderdaad niet vrolijk van het is eigenlijk goedkoper om gewoon hier een auto te kopen. Een goedkope dan wel Zelfs als yabanci een auto kopen hier is niet zo voordelig als het lijkt je moet wel geen tax betalen maar je moet wel een deposito maken dus dat vind ik ook zinloos. Je kan best jouw man eens laten bellen nr de turkse douane mss dat ze hem wat wijzer kunnen maken. Ik weet niet of je man legerdienst gedaan heeft mr als hij zijn turkse nationaliteit behouden heeft maar is overgestapt op een mavikart dan mag je “gratis” invoeren ook vergeten

jschoonh
    Deelnemer

Hier onze ervaringen met aanschaf van een auto

amira
    Deelnemer

in mijn geval zou mijn eigen man er zelfs niet mee mogen rijden omdat hij geen dubbele nationaliteit heeft dus nee voor ons ook geen optie denk overigens niet dat het echt voordelig is als je alles bij elkaar bekijkt

Irma79
    Deelnemer

Leuke site jschoonh!

amira
    Deelnemer

Edit: Geen spam aub

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 49)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.