Plannen voor een derde vliegveld in Istanbul komen dichterbij

12
822
Turkish Airlines

De Turkse Minister van Transport, Binali Yildirim, heeft vandaag laten weten dat de regering plannen heeft om een derde vliegveld in Istanbul aan te leggen.

Momenteel zijn er twee vliegvelden in Istanbul; Atatürk Airport, in het Europese gedeelte van Turkije, en Sabiha Gökçen in het Aziatische. Minister Yildirim gaf aan dat Atatürk Airport, 50% meer draait dan de capaciteit waar het ooit voor gebouwd was. “De renoveringen en uitbreidingen hebben wel geholpen maar op langere termijn moet er toch gekeken worden naar andere mogelijkheden”.

“We gaan dit jaar nog om de tafel zitten om de mogelijkheden te bespreken voor een heel nieuw vliegveld”, aldus de Minister.

12 REACTIES

  1. poeh, ik voel me ellendig hier in europa of NL, Turkije gaat zo goed zoals NL in de jaren 90 was..en nu leidt ik hier zoveel ellende en mensen in Turkije steeds meer kansen krijgen!

  2. dat werd ook de hoogste tijd. met 2 banen zijn de vertragingen met name op binnenlandse vluchten vaak niet leuk meer. er staan soms wachtrijen van 12 tot 15 toestellen. het succes van de enorme groei die ze hebben doorgemaakt de laatste jaren,is mede een oorzaak natuurlijk.

  3. İk geloof dat die in d buurt van kemerburgaz gaat komen, daar zou ook een hele nieuwe stad gebouwd gaan worden…….

  4. @emigrant,

    denk niet dat ze ( de regering) het makkelijk voor elkaar zou krijgen om bij kemerburgaz een vliegveld + stad te bouwen. Ten eerste gaat er een heel groot stuk natuur weg dan en wat nog lastiger wordt voor de realisatie is dat die nieuwe stad + vliegveld meteen langs de elitewijken tarabya en maslak komen te liggen en de inwoners daar hebben een hoe invloed om de bouw tegen te houden.

    Maar hoe dan ook.

    İs er nu niemand daar die bepaalde dingen goed kan bekijken?
    Er zijn plannen om honderden km snelwegen aan te leggen, duizenden km spoorwegen.
    Als de spoorwegen gereed zijn dan neemt vanzelf een grote druk op istanbul af omdat er veel goederen dan niet ingevlogen hoeven worden.
    Hetzelfde geldt voor de autosnelwegen; meer km + minder vrachtwagen door goederen vervoer op spoor maakt het weer interessant om met de auto te reizen.

    Oftwel vliegveld is overbodig !

  5. antonieq. ik ben het niet met je eens dat het vliegveld overbodig is. istanbul profileert zich meer en meer als transit hub.reizigers die istanbul enkel als overstap international gebruiken ( en daar is een enorme groei voor THY ) de cargo stelt in dit geheel voor de over capaciteit van istanbul ataturk niet zo veel voor, immers cargo is meestal s,nachts. het probleem voor dit vliegveld is de start, en landings capaciteit.

  6. @Peter,

    Sabiha Gökçen kan met een kleine uitbreiding makkelijk de balans weer goedmaken.

    İnternationale overstap is ook een slecht excuus, er zijn tientallen vliegvelden in Turkije die dat over zouden kunnen nemen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in
Captcha verification failed!
Captcha gebruikersscore mislukt. Gelieve ons te contacteren!